Gå til innhold

I hvor stor grad kan man forhandle lønn i kommunem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet lærer (mastergrad) men sliter med å få fast jobb. Nå har jeg søkt og blitt innkalt til intervju på en stilling som barne- og ungdomsarbeider, som jeg jo er veldig overkvalifisert for. Forstår at jeg ikke kan forvente noe lærerlønn dersom jeg får denne stillingen, men tror dere jeg kan forhandle meg til en miljøterapeutlønn (som vanligvis er lønn for treårig høyskoleudanning). Er det noen som har erfaring med dette?😅 evt. noen som har tatt en stilling de er overkvalifisert for og opplevd å få lønnsøkning innen rimelig kort tid etterpå? 

Anonymkode: 0ed91...cc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis er kommunale stillinger lyst ut i en lønnsramme/stillingskode/lønnsspenn, og man kan ikke forhandle noe utenfor de rammene. Hvorfor ønsker du å ta en stilling du er sterkt overkvalifisert for? 

Anonymkode: f5e79...e22

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er utdannet lærer (mastergrad) men sliter med å få fast jobb. Nå har jeg søkt og blitt innkalt til intervju på en stilling som barne- og ungdomsarbeider, som jeg jo er veldig overkvalifisert for. Forstår at jeg ikke kan forvente noe lærerlønn dersom jeg får denne stillingen, men tror dere jeg kan forhandle meg til en miljøterapeutlønn (som vanligvis er lønn for treårig høyskoleudanning). Er det noen som har erfaring med dette?😅 evt. noen som har tatt en stilling de er overkvalifisert for og opplevd å få lønnsøkning innen rimelig kort tid etterpå? 

Tror ikke du får endret lønn med mindre du klarer å avtale dette før ansettelsen.

Skrevet

Jeg jobber.i administrasjonen for en mellomstor kommune i Viken, og her sliter vi med å rekruttere lærere.. hvor i landet holder du til?

Anonymkode: 3d6e7...798

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Grunnskolelærer?

Anonymkode: adaeb...df4

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Grunnskolelærer?

Anonymkode: adaeb...df4

Nei, lektor (rettet mot 8.-13. trinn) men valgte to fag som alle har (og ikke norsk/engelsk/matte som alle arbeidsgivere søker etter)😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...