Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er en kompis av meg, det kom en ny gutt i klassen og han flytta stolen sin fra meg og til den nye gutten, siden da har de blitt venner og ikke spurt meg om jeg vil snakke med dem. Hva gjør jeg? Og han bare begynte å snakke med han og snakker ikke med meg. Overagerer jeg eller er han frekk? 

Endret av Henrikk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Anonymkode: bd9a0...b73

Skrevet

Du overreagerer. Han må selv få bestemme hvem han skal være venn med. Samtidig er det dårlig gjort å bare kutte deg ut sånn. Men dessverre lite du får gjort med det.

• Liker 1
Skrevet
Blåjojo skrev (1 time siden):

Du overreagerer. Han må selv få bestemme hvem han skal være venn med. Samtidig er det dårlig gjort å bare kutte deg ut sånn. Men dessverre lite du får gjort med det.

Burde jeg også kutte han ut når han kommer til meg neste gang, eller snakke?

Skrevet
Henrikk skrev (Akkurat nå):

Snakk med ham om du føler det er helt ok. Du vinner egentlig ingenting på å kutte han ut. Om han er en du har kjent lenge og er trygg på, så kan du jo si noe om at du synes det er litt dårlig gjort å kutte deg ut. 

Skrevet
Henrikk skrev (5 timer siden):

Det er en kompis av meg, det kom en ny gutt i klassen og han flytta stolen sin fra meg og til den nye gutten, siden da har de blitt venner og ikke spurt meg om jeg vil snakke med dem. Hva gjør jeg? Og han bare begynte å snakke med han og snakker ikke med meg. Overagerer jeg eller er han frekk? 

Hvor gammel er du egentlig?

• Liker 1
Skrevet
Henrikk skrev (4 minutter siden):

Når han kommer til deg neste gang, kan du spørre om dere tre skal finne på noe en dag. Da omgår du kanskje en konflikt som kan oppstå om du beskylder kameraten din for ikke å inkludere deg. Kanskje han ikke har tenkt over at du har blitt stående utenfor nå som det er spennende med en ny i klassen.

Skrevet

Det er ok å ha flere venner, så du burde heller fokusere på hvordan du kan bidra til den nye vennegruppen, i stedet for å væe sur og bitter. Jeg liker forslaget til @Chaya om å ta initiativ til å gjøre noe sammen alle tre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...