Gå til innhold

Jente 4 år som føler seg utestengt av venninner - hva skal man si eller gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 4-åring har tidligere hatt to bestevenninner i barnehagen, som vi også har møtt til private leieavtaler enkelte helger. Vi har nå laget en ny slik avtale, og den ene jentas mor sa at hennes datter hadde spurt etter min mens de var på sommerferie og sagt hun savnet henne. Samtidig forteller min datter at den samme jenta utestenger henne fra lek og roper at hun skal gå bort når hun nærmer seg. "Det knuste hjertet mitt" sa hun til meg i morges og var helt på gråten. Jeg prøvde å oppmuntre henne med at hun har andre venner, og at den jenta det handlet om kanskje var trøtt/sliten, men tenker på den annen side at det er leit om det er sånn. Samtidig vet jeg ikke hva jeg skal si til henne, og vet ikke helt hvordan 4-åringer fungerer når det gjelder vennskap og sosiale relasjoner. Virker jo som det er litt krangling innimellom men at de fort blir venner igjen. Så hvor mye skal man egentlig legge i dette når de er så små? Hun har nevnt dette før også, men har tenkt at det sikkert går seg til.

Anonymkode: eb46b...86d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lekeavtaler skulle det stå i første setning ;)

ts

Anonymkode: eb46b...86d

Skrevet

Det er ofte litt småkrangling mellom barn, og det er ikke lett å vite grunnen til kranglingen. Du får høre med barnehagen om dette er noe de observerer ofte, og om de i så fall vet forløpet. Det kan jo fort tenkes at dette kun har skjedd en eller to ganger, også har det blitt til ofte for barnet ditt. 

Men jeg tenker at dere fortsetter med private lekeavtaler, når det fungerer fint.

Anonymkode: 1e23a...719

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...