AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Jeg gikk i fellen for noen år siden og overtok huset til mine foreldre (som jeg selv har vokst opp i). Det var i grunn ikke noe jeg ønsket, men av praktiske grunner ble det slik. Nå har vi bodd her i 8 år, og vi har lyst til å flytte. Fordi huset er gammelt og gigantisk og det er mye vedlikehold både inne og ute med en stor hage. Men jeg får veldig dårlig samvittighet og føler jeg selger sjelen til mine foreldre og min oppvekst. De er så opptatt av dette huset og har så mange ønsker for min familie, at barna skal trives og ha god plass osv. Ja barna trives ute i hagen og de liker god plass. Men mitt ene barn som er allergisk mot støv og husmidd er veldig plaget og bruker daglig medisiner og har lest at gamle hus er verstinger på områder. Jeg tror og at barna vil trives så lenge vi som familie har det bra, og at det ikke kommer så mye an på akkurat det huset og den hagen. Men det forstår ikke mine foreldre. Jeg får så ekstremt dårlig samvittighet og føler meg fanget i forventninger og i fortiden, og jeg drømmer om en mindre og mer moderne bolig. I nærheten av andre barnefamilier så de kan gå ut på gate/lekeplass og leke med andre. Her er vi litt isolerte. Samtidig er jeg jo glad i mitt barndomshjem og får en veldig skyldfølelse og føler meg så utakknemlig for at jeg skal selge det. Tips til hvordan jeg kan komme meg ut av disse følelsene og tankene og situasjonen? Mannen støtter meg 100%, men dette med mine foreldre er forferdelig vanskelig. Anonymkode: 191a9...796 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Når du selger så vil det nok gå seg til med tiden Anonymkode: fab82...6b7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 Ja jeg håper det.☺️ Anonymkode: 191a9...796
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 Ingen flere innspill? Har noen opplevd det samme, eller hva tenker dere som ser det utenfra? Anonymkode: 191a9...796
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 Er det stor nok tomt kan du skille ut tomten, selge huset og bygge nytt og mindre hus på den nye tomten. Anonymkode: d3bf0...058
Macro Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 Når du nevner helsen til barnet ditt tenker jeg at det trumfer alle andre hensyn. Jeg hadde flyttet uansett hvor mye følelser det var til huset. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #7 Skrevet 2. september 2022 Macro skrev (4 minutter siden): Når du nevner helsen til barnet ditt tenker jeg at det trumfer alle andre hensyn. Jeg hadde flyttet uansett hvor mye følelser det var til huset. Takk. Ja jeg føler at selv det synker ikke helt inn hos dem. De vil liksom ikke tro helt på det. Men du har helt rett, det trumfer jo alt. Anonymkode: 191a9...796
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #8 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det stor nok tomt kan du skille ut tomten, selge huset og bygge nytt og mindre hus på den nye tomten. Anonymkode: d3bf0...058 Tomten er nok ikke stor nok til det. Huset er enormt, og vi får ikke revet det, fikk nei fra banken til å støtte det. Så er bare salg som er mulig. Anonymkode: 191a9...796
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå