AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Hei, vet ikke helt hvor jeg kan be om råd så jeg prøver her. Siden jeg startet i jobben for et år siden er det en kollega som har vært hakkete på meg. Hun har vært småfrekk om jeg spørr om hjelp (sjøl når jeg var ny) og snakker nedlatende til meg konstant. Jeg ble svært preget i starten da jeg ikke kjente noen men har nå skjønt at jeg ikke er den første hun «velger seg ut». Jeg gruer meg til jobb enkelte dager medn prøver å legge det fra meg. Hun har to nære venner som også er slik med meg når hun er der, men er hyggelig når hun ikke er der. Så føler alt er et slags ungdomsskole opplegg. Jeg er forresten 24 å hun er nærmere 50 som gjør det mer merkelig😅 Jeg er usikker på hva som blir best av å enten ignorere henne, ta det opp med henne eller vær smilende å vise at det ikke påvirker meg i det hele tatt. Noen råd? Anonymkode: 2b42e...d5f 2
Ford3000 Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Boken "Omgitt av idioter" er en bok jeg har hatt nytte av. Personlig ville jeg selv tatt det opp med den kollegaen, men brukt ord og setninger som ikke kan feiltolkes. Å si til noen "jeg syns du er..." vil nok mange føle som et angrep. I teorien kan ikke folk ta deg på hvordan du føler det er, men det fins jo folk som mener at du må tåle slike følelser. Vanskelig å vite med vedkommende, du må nesten bare prøve deg frem der. Kanskje er det lettere å si fra at det ikke er okei med de to nære vennene hennes først, at du har inntrykk av at de ikke er hyggelig med deg og lurer på hvorfor? Eller så starter du med hun hakkete kollegaen. Det er ikke okei å ha det slik på jobb, at man faktisk gruer seg til å dra på jobb. Om ikke en samtale føler frem med kollegaen, er nok ledelsen neste steg. Det anbefales uansett å prøve selv, i alle fall på min arbeidsplass. Mot deg opp, si fra på en ordentlig måte.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 Vel du kan jo si misforstår jeg nå eller er du nedlatende? (med andre tilstede) Anonymkode: 6360c...f16 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 Snakk med sjefen din først. Hør hva han tenker. Ta henne til siden og si du opplever henne slik og slik. Og at du har vært i dialog med sjefen ang dette. Si at du ønsker et godt samarbeid men at hun har en måte å være på som gjør deg utilpass etc. da blir hun ikke bare flau men også litt redd siden du har sjefen i ryggen. Anonymkode: fde96...f6f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 mange kan ikke kan noe for toneleie sitt, eller at de høres frekke ut osv. Lytt til hva de sier enn hvordan de sier ting. Mitt tips. Uspiselige personligheter og folk man ikke har kjemi med vil man møte stort sett overalt Anonymkode: e563a...b96 1
IANIAN Skrevet 3. september 2022 #6 Skrevet 3. september 2022 Jeg har møtt noen av disse. Noen takler ikke at andre er flinke, de følerseg truet osv. kanskje det kjipeste er hvis ikke ledere håndterer det på en god måte . Jeg leverte oppsigelse på en jobb jeg elsket, men det own som var «ute etter meg» når jeg leverte oppsigelsen var de lei seg og beklaget, for de visste at det ikke hadde lett der pga noen kjipinger. I og ed at jeg ikke klarte å håndtere det selv eller ledere fikk jeg ikke lært så mye av det som jeg kunne. Men jeg fikk en ny jobb, som viste seg å være bedre på veldig mange måter og jeg har håndtert en liknende situasjon, med hjelp av ledere. Det er mye missunelse og andre følelser hos enkelte. Og det vil det. Ok alltid være. Jeg ville bare forsøkt å. Ært veldig hyggelig, og tenk at hun har issues; det er ikke deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå