AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Hei. Lenge gått å tenkt på å lufte dette. Eg har ei frå før av og fekk då 2 barn med min eksmann. Eg var sammen med han i 10år ca. Ganske tidleg i forholdet fekk han seg ny jobb utan å seie ifrå til meg, sa opp jobben og sa vi skulle flytte vekk frå min familie og vennar. Vert mykje styr i heimen pga han. Mi eldste datter gjekk gjennom mykje med han. Spesielt når eg var på jobb sjølv. Han er den perfekte manipuleraren. Eg trudde han på så mykje. Han fekk meg til å tru at det var datra mi som alltid laug og hadde dårleg oppførsel. Og han gjorde sitt aller beste heile veien. Han trykte meg også ned, eg var ubrukeleg, gjorde aldri noke rett, eg var ei hore og eg var feit og stygg. Så eg begynte å tru på det. Han tvinga i døtra mi mygla mat, vart rasande viss ho gjekk med ankelsokkar, ikkje hadde på refleksvest, hadde pynta seg, dusja lenger enn 5min osv osv.. Eg måtte gå mellom dei nokre gongar, den eine gongen kasta han meg nedover trappa mens alle ungane såg på. Eg gjekk mellom dei når han sprang mot døtra min på badet då ho hadde gått over 5min regelen. Han gjekk rasande inn mens ho var naken og hadde mensen å trykte ho opp og inn i veggen, då også heiv eg meg over han. Og eg fekk han vekk. Det er mange sånne sitvasjona. Han isolerte meg. Eg hadde ingen venna. Heilt til eg fekk meg en jobb der eg kom i kontakt med 3 mennesker som redda mitt liv. Verdens beste sjef. Ho ga meg penga for å dra med eldste datter på pizzarestaurant (han overvåka kontoane mine) Der eg og datter laga oss en plan. Vi måtte få ungane og meg vekk frå dette monsteret. Eg begynte å pakke i kasser mens han var enda på jobb. Tok med det mest nødvendige. Var usikker på kor vi skulle. Dagen kom, vinterferien sto for tur. Min eksmann tok familiebilen den dagen på jobb. Sikkert for at eg ikkje fekk ta med ungane nokenplass. Så eg ga beskjed til eldste at ho måtte passe på dei 2 andre ei lita stund. Og eg dro for å hente familiebilen. Eg parkerte eit godt stykke vekk, gjømte bilen for han. Gjekk forsiktig bort å henta den andre. Kjørte heim, fekk ungane og alt vi trengte inn i bilen. Kjørte, var livredd. Gjekk i minibanken å tok ut halvparten av pengane å kjørte heim til min familie. Dei var eit spmtegn. Men dei forsto fort kva som skjedde. Familien min samlast i huset der sidan eg var redd han skulle kome å ga heilt bananas. No må eg hoppe litt, dette er no 5år sidan. Men no sliter også jentene mine med å reise opp til han annakvar helg. Han har også fått seg ei ny dame som tydelegvis ikkje er noke forbilde. 7.september skal eg seie på familievernkontoret at eg vil ha dei 100%, grua meg voldsomt. Det har skjedd ting som jentene mine ikkje skal oppleve. Er her noken som kan råde meg litt? Noken som har vert i samme sitvasjon? Eg har holdt på så lenge no at kroppen min stoppa opp for 2år sidan. Er no på avklaring. Fått myalgi og sliter med Fatique. Og andre ting. Alle råd er gull for meg akkurat no. Takk. Anonymkode: 8f6ce...58d 4
Carrot Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Hvor gamle er barna det er snakk om? Mitt beste råd er å beholde roen, ikke la deg provosere av han uansett hvor hardt han prøver. Kanskje vurdere om du kan si at om nødvendig ønsker du at barnevernet skal komme inn og evaluere familien i begge hjem over tid fodri din interesse i denne saken KUN handler om barna og det beste for dem, og slik de ser det er det ikke samvær med far. Gratulerer med å ha brutt ut av et voldelig forhold og lykke til! 5
Bil123 Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 Carrot skrev (Akkurat nå): Hvor gamle er barna det er snakk om? Mitt beste råd er å beholde roen, ikke la deg provosere av han uansett hvor hardt han prøver. Kanskje vurdere om du kan si at om nødvendig ønsker du at barnevernet skal komme inn og evaluere familien i begge hjem over tid fodri din interesse i denne saken KUN handler om barna og det beste for dem, og slik de ser det er det ikke samvær med far. Gratulerer med å ha brutt ut av et voldelig forhold og lykke til! Barna er no 13 og snart 10 år gamle. Eg har forholdt meg roleg å sakleg heile veien. Eg er veldig opptatt av at ungane mine skal ha det best muleg. ❤️ Det er det som betyr mest for meg. 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 Jeg har dessverre ingen råd å gi TS, men jeg vil gjerne si at en slik djevel som denne eksmannen aldri skulle være i nærheten av andre mennesker, og i hvert fall ikke barn! Han har allerede påført dem skader, og ingen barn skal være nødt til å måtte oppholde seg med en som skader dem. Sånne forandrer seg aldri! Jeg støtter deg helt og fullt i at du skal ha 100% omsorg for barna. Anonymkode: 44d82...44b 1 2
Bil123 Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har dessverre ingen råd å gi TS, men jeg vil gjerne si at en slik djevel som denne eksmannen aldri skulle være i nærheten av andre mennesker, og i hvert fall ikke barn! Han har allerede påført dem skader, og ingen barn skal være nødt til å måtte oppholde seg med en som skader dem. Sånne forandrer seg aldri! Jeg støtter deg helt og fullt i at du skal ha 100% omsorg for barna. Anonymkode: 44d82...44b Takk. Eg er berre usikker på korleis eg skal gå fram på møtet. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 13-åringen kan jo bestemme selv, og 10-åringen skal høres. Men de tør/orker kanskje ikke å stå opp mot faren? Om han ikke går med på ditt ønske om fordeling, må du nesten gå til retten. Du kan forsåvidt tilbakeholde samvær, og la han ta saken til retten, men da kan du i verste fall stille svakere. Barnevernet vegrer seg for å gå inn i familiekonflikt-saker, fordi de ikke har myndighet til å bestemme/vurdere barnefordeling, det er et annet lovverk. Anonymkode: 8f788...e86 2
Bil123 Skrevet 2. september 2022 #7 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 13-åringen kan jo bestemme selv, og 10-åringen skal høres. Men de tør/orker kanskje ikke å stå opp mot faren? Om han ikke går med på ditt ønske om fordeling, må du nesten gå til retten. Du kan forsåvidt tilbakeholde samvær, og la han ta saken til retten, men da kan du i verste fall stille svakere. Barnevernet vegrer seg for å gå inn i familiekonflikt-saker, fordi de ikke har myndighet til å bestemme/vurdere barnefordeling, det er et annet lovverk. Anonymkode: 8f788...e86 Ja, det var 13åringen si meining som gjorde at eg fekk ha dei med meg tilbake til der vi opprinneleg kom frå. Helsesøster meinar også det at barna ikkje skal vere med på desse møtene. Dei har opplevd nok, noke som eg er veldig enig i. Foreldreproblemer skal dei få sleppe å høre på. Takk for godt svar! 1
Carrot Skrevet 2. september 2022 #8 Skrevet 2. september 2022 Har barna lyst å skrive ned hva de tenker og sliter med i forhold til samvær hos far? Har de snakket med noen om hvordan de har det ut over deg? For eksempel helsesykepleier på skolen / helsestasjonen / lege / lærer som kan si noe om hvordan barna har det hos far som du kan støtte deg til? Hvis ikke tenker jeg at du rolig i møte sier at samværet slik det er i dag fungerer ikke for barna, det er opprivende for dem, de har det ikke bra og du ønsker 100% (og om nødvendig er forberedt på å ta saken til retten (for det må du om ikke far frivillig gir fra seg samvær, noe han neppe kommer til å gjøre) 3
Bil123 Skrevet 2. september 2022 #9 Skrevet 2. september 2022 Carrot skrev (Akkurat nå): Har barna lyst å skrive ned hva de tenker og sliter med i forhold til samvær hos far? Har de snakket med noen om hvordan de har det ut over deg? For eksempel helsesykepleier på skolen / helsestasjonen / lege / lærer som kan si noe om hvordan barna har det hos far som du kan støtte deg til? Hvis ikke tenker jeg at du rolig i møte sier at samværet slik det er i dag fungerer ikke for barna, det er opprivende for dem, de har det ikke bra og du ønsker 100% (og om nødvendig er forberedt på å ta saken til retten (for det må du om ikke far frivillig gir fra seg samvær, noe han neppe kommer til å gjøre) Nei, regner med dette blir tatt til retten ja. Jentene har snakka med helsesøster og lærer på skulen. Så desse er gode støttespelarar. 1 1
Carrot Skrevet 2. september 2022 #10 Skrevet 2. september 2022 (endret) Bil123 skrev (6 minutter siden): Nei, regner med dette blir tatt til retten ja. Jentene har snakka med helsesøster og lærer på skulen. Så desse er gode støttespelarar. Du har engod oversikt og vet hva du må gjøre tenker jeg, du er kanskje bare nervøs fordi du vet han vil vise sin verste side etterpå.. Jeg ønkser deg all mulig lykke til ❤️ Har ungene opplevd noen form for overgrep, sinne, tilsvrende det du besrkiver over burde de snakket med BV, barnashus eller lignende for å få kartlagt omfanget av stress de opplever knyttet til samværet med far som igjen er med på å styrke deres sak i retten. Endret 2. september 2022 av Carrot 3
Bil123 Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 Carrot skrev (9 minutter siden): Du har engod oversikt og vet hva du må gjøre tenker jeg, du er kanskje bare nervøs fordi du vet han vil vise sin verste side etterpå.. Jeg ønkser deg all mulig lykke til ❤️ Har ungene opplevd noen form for overgrep, sinne, tilsvrende det du besrkiver over burde de snakket med BV, barnashus eller lignende for å få kartlagt omfanget av stress de opplever knyttet til samværet med far som igjen er med på å styrke deres sak i retten. Det skjedde at faren klikka her rett før koronaen kom. Jentene satt å spelte sjakk. Og som foreldre veit mann at det avogtil kan kome knute på tråden mellom søsken. Begge vil då vinne denne runden med sjakk. Faren klikka sånn at deira sinn diskusjon at han drylte handa ned i sjakkbrettet så en bonde satt fast inni handa hans. Og måtte på legevakta. Jentene var livredde han og sitvasjonen. Dette fekk eg ikkje vete før eg henta dei heim 4-5 daga etterpå. Eg snakka til barnevernet om dette, og dei besøkte vår heim. Også var dei då ferdige med si etterforsking. Eg satt igjen som ett spmtegn. Så eg sitter ikkje igjen med noke der følte eg. Dessverre. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 Bil123 skrev (5 timer siden): Det skjedde at faren klikka her rett før koronaen kom. Jentene satt å spelte sjakk. Og som foreldre veit mann at det avogtil kan kome knute på tråden mellom søsken. Begge vil då vinne denne runden med sjakk. Faren klikka sånn at deira sinn diskusjon at han drylte handa ned i sjakkbrettet så en bonde satt fast inni handa hans. Og måtte på legevakta. Jentene var livredde han og sitvasjonen. Dette fekk eg ikkje vete før eg henta dei heim 4-5 daga etterpå. Eg snakka til barnevernet om dette, og dei besøkte vår heim. Også var dei då ferdige med si etterforsking. Eg satt igjen som ett spmtegn. Så eg sitter ikkje igjen med noke der følte eg. Dessverre. Dei kan ikkje gå inn hos samværforelderen for å undersøke, slik dei kan hos deg. Men når dei har sjekka ut hos deg så ha du no papirer på at du er god nok som forelder i ei videre sak, da kan ikkje faren lage noko styr i den retningen. Anonymkode: 42bf4...4d3 3
Bil123 Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dei kan ikkje gå inn hos samværforelderen for å undersøke, slik dei kan hos deg. Men når dei har sjekka ut hos deg så ha du no papirer på at du er god nok som forelder i ei videre sak, da kan ikkje faren lage noko styr i den retningen. Anonymkode: 42bf4...4d3 Korleis er det muleg og la problemet vere i fred?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå