Gå til innhold

Erfaring med BerryAlloc?

Blålilla

Anbefalte innlegg

Nytt gulv i stue og kjøkken- og vi har landet på høytrykkslaminat.

Noen som har erfaring med BerryAlloc sitt gulv? 
Eller har andre anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gikk for BerryAlloc da vi pusset opp stua. Vi valgte et gulv i serien Grand Avenue, og jeg elsker hvordan det ser ut. Parketten vi hadde ble ripet opp av alt mulig, og vi har hund og barn, men det er ikke et merke i laminatgulvet selvsagt. 

Det eneste er jo at det er litt kaldere enn parketten synes jeg, og hadde jeg forutsett det 100% så hadde jeg lagt noe varmefolie under. Må også tipse om at man bruker den plastbeslag(?) dingsen når man monterer. Laminat er steinhardt fra toppen, men blir lett knekt i kantene under montering hvis man banker med noe annet hardt.

Anonymkode: 36779...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har BerryAlloc i gangen, og hadde klart å dra inn en småstein som jeg tråkket på så det knaste, og var selvsagt sikker på at jeg hadde skadet det splitter nye gulvet. Men neida, det var steinen som hadde knust. 😂

Det er mulig å skade den, altså, og med årene har jeg klart å lage et par hakk og riper. Men den er kjempevarig, med tanke på at den får husets absolutt hardeste medfart. 

Anonymkode: b541f...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk for svar. 
Ja vi ser for oss å legge varmefolie under, vi har et gulvkaldt hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det i to rom, er ganske fornøyd, men det er kaldt og hardt. 

Største ulempen som vi heldigvis ikke har erfaring med er visst at BerryAlloc er veldig vanskelige hvis du må reklamere. Mange som opplever at de går opp i skjøtene og da skylder de nesten alltid på forbruker, selv om det er lagt av profesjonelle. Utrolig mye klager på dette hvis du sjekker diverse facebookgrupper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring som alle over har skrevet. I tillegg kan det bli veldig varmt når sola skinner på det. Så varmt at kattene løper over gulvet 😄

Anonymkode: 00a08...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplever ikke at det er kaldt..men la varmeisolerende underlag. Vi har det i to etasjer i huset.  
Valgte å ikke ha det i stue-etasjen (stue, kjøkken, garderoberom) fordi jeg syns det er vanskelig å holde rent..det virker som overflaten av laminaten har noen spor hvor skitten samler seg og man må skure seg halvt i hjel for å få det bort. 
Valgte Pergo Cottage grey oak i «bruksetasjen» og er strålende fornøyd med det. Ser fortsatt nytt ut etter snart 8 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pusset opp stua for tre år siden og la Berry Alloc der.  Er veldig fornøyd, ser like fint ut enda. Vi har faktisk klart å få et hakk i gulvet, men vi aner ikke når det kom, og jeg tror det tok lang tid før vi oppdaget det (vi har grått gulv og det synes egentlig ikke, det hakket). Ellers er det like fint, og vi har to ganske store hunder som spinner rundt daglig.

Synes ikke det føles veldig kaldt egentlig, men vi har ikke parkett i huset så derfor har jeg ikke noe å sammenligne med. Har malte tregulv i 2.etasje og de føles nok litt mindre hardt å gå på, men overhodet ikke noe som er plagsomt.

Anonymkode: 6407e...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har berry alloc ocean i nesten hele huset (minus bad og kjeller). Fantastisk gulv. Har hunder og unger så null stress med søl og ikke fått riper.

Anonymkode: 0e446...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la BerryAlloc på stua/soverommene i sommer og er kjempefornøyd! Ingen riper og gulvet er foreløpig kjempefint :) Jeg er SÅ fornøyd. Betalte vel rundt 30.000 kr for alle materialer etc, litt rimeligere enn da jeg la parkett i gamle leiligheten. Da betalte jeg 70.000 og det ble ripete og stygt allerede etter 2 dager :( Skjønner ikke de som sier at laminat er hardt å gå på, syns ikke det jeg. Syns det er enklere å vedlikeholde også. 

Dette er gulvet jeg har nå, anbefales virkelig:

Laminatgulv Original elegant eik natur 11mm pk=1,9119m2 8 bord | Maxbo 

Anonymkode: c277f...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det i alle rom unntatt yttergang og våtrom . Veldig fornøyd . 6 år siden vi la de ca , like fine 😊👍🏻 2 voksne , 3 barn og hund 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2022 den 12.36):

Har samme erfaring som alle over har skrevet. I tillegg kan det bli veldig varmt når sola skinner på det. Så varmt at kattene løper over gulvet 😄

Vi bor på veldig solfylt tomt og har store vinduer til gulv , aldri opplevd dette ? Mener du ubehagelig varmt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er BerryAlloc og Pergo som gjelder. La BA for fem år siden, og et strålende fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aragon skrev (På 7.9.2022 den 1.54):

Vi bor på veldig solfylt tomt og har store vinduer til gulv , aldri opplevd dette ? Mener du ubehagelig varmt ? 

Ja, ganske ubehagelig. Mulig det er avhengig av om døra står oppe og det skinner rett på gulvet 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...