AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Hei! Jeg er 27 år og gravid. Jeg er livredd for at babyen skal få downs syndrom eller annen funksjonsnedsettelse. Dessverre har vi flere med autisme i familien fra min side, det kan man jo ikke teste mot, men heldigvis er det ingen andre med funksjonsnedsettelse på min eller barnefars side. Grunnen til at jeg er så redd for dette, er bla. at jeg har hatt veldig mye bekymringer og sorg for min autistiske bror. Har vært mye lei meg over at han er deprimert, og sannsynligvis ikke kommer til å få seg en kone, barn og familie. Hunden min som jeg fikk da jeg var 18 fikk en nervesykdom etter et par år, som gjorde at han mistet litt nervefunksjon på ene siden av kroppen. Jeg har brukt store deler av fritiden og energien min på å tilrettelegge for hunden, gjøre fysioterapi og sørge for at han ikke ble utsatt for unødig belastning. Jeg har blitt dritlei og sliten av å gjort fysioterapi rutinen vi har 5x i uka, men dersom jeg ikke gjør det har jeg dårlig samvittighet gjennom hele dagen, så da er det like så greit å gjøre det... Han lever godt forresten, og det har vært med glede siden han er min øyesten, men også en belastning❤️ Hadde jeg fått et barn med Downs syndrom hadde det emosjonelt vært en så stor belastning for meg, siden jeg vet jeg hadde brukt så mye tid og energi på å pleie og hjelpe barnet og hatt en stor sorg gjennom hele livet. Tror jeg kommer til å ta nipt test.. Er det flere som også er redde for dette som meg? Anonymkode: c0545...a3a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Ikke alle funksjonshemninger som kan testes for. Det er dessverre en av risikoene med å få barn. Jeg har to barn med diagnose og begge to klarer seg fint i livet, men det er så klart en sorg og mye jobb. Bruk ikke graviditeten på å gruble på noe som sannsynligvis aldri skjer ❤ livet kan være fint, selv med en diagnose. Og sannsynligheten for at du får et friskt barn er størst! Anonymkode: 2b01e...d96 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå