Gå til innhold

Kroppen/underlivet etter graviditet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ca 16 mnd siden fødsel, og føler på sett og vis at kroppen har hentet seg inn ganske greit. Tok ca 9 mnd fra fødsel før vi hadde sex igjen, da jeg verken hadde lyst eller overskudd til noe annet enn babyen. Nå er vi «tilbake» i sexgamet, men med visse begrensninger. 

•Han får ikke gå ned på meg lenger,da jeg syns det er rart og ubehagelig. Ubehagelig i form av at jeg føler meg forandret der nede,selv om det ikke er særlig mye som har endret seg utseendemessig. Sitter bare i hodet.. Men også fordi jeg har fått en skintag der, og hadde en føflekk ifra før, så syns det ser så uapetittelig ut:/. Skulle gjerne fått fjernet begge deler sånn at jeg kunne føle meg litt mer «pen» der. Noen som har gjort det samme?

jeg ønsker jo å ha den type sex igjen, men føler meg «stygg» med disse utvekstene nedentil. Så lenge vi ikke har særlig med sex går det greit, men før eller siden kommer han jo til å stille spm til hvorfor jeg vil ha det så «kjedelig». 

Anonymkode: 99171...fcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan underlivet mitt ser ut bryr jeg meg rett og slett fint lite om. Jeg har også fått en litt uvant hudfold, men altså, det plager meg ikke en døyt. Jeg var bekymret i starten for at det skulle gnage ved sykling og sånt, men det gjør det altså ikke. Det rent kosmetiske har aldri brydd meg. 

Anonymkode: 258d9...b1f

• Liker 2
Skrevet

Uff ja, det er noe å venne seg til... For min del er det fysiske verre enn det kosmetiske. Det ser ikke like fint ut som det gjorde før og det er ordentlig kjipt, men verre er det at jeg har mer ubehag og at jeg føler han bruker lenger tid på å komme. Det må jo bety at det er videre enn før 😕

Hender en sjelden gang at han går ned og jeg prøver å slappe av og nyte.

Det er jævlig kjipt at kvinner må ofre underlivet og seksualiteten. Og at folk og helsevesenet ser på det som trivielle plager og forandringer.

Anonymkode: 883f8...f87

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Uff ja, det er noe å venne seg til... For min del er det fysiske verre enn det kosmetiske. Det ser ikke like fint ut som det gjorde før og det er ordentlig kjipt, men verre er det at jeg har mer ubehag og at jeg føler han bruker lenger tid på å komme. Det må jo bety at det er videre enn før 😕

Hender en sjelden gang at han går ned og jeg prøver å slappe av og nyte.

Det er jævlig kjipt at kvinner må ofre underlivet og seksualiteten. Og at folk og helsevesenet ser på det som trivielle plager og forandringer.

Anonymkode: 883f8...f87

Ts her. 
Ja jeg er blitt videre jeg også, men jeg prøver å gjøre knipeøvelser så ofte jeg kan.. burde kanskje vært mer nedfor pga det, men det er altså disse utvekstene som plager meg mest. Man kan jo se de. Forferdelig lite attraktivt, så jeg tenker jo at det går ut over den visuelle delen av sex. At han blir frastøtet av det. Å ja det er kjipt.. veldig kjipt. Jeg har ikke turt å snakke med legen om problemet mitt enda, for jeg er redd for at jeg bare får beskjed om å leve med det, ikke bry meg, at de ikke vil fjerne utvekstene osv osv. 

Skrevet

Om det er appetittlig eller ei synes jeg du skal la ham avgjøre. 😉

Jeg slet lenge med at jeg ikke synes jeg er «fin nok», men så oppdaget jeg at jeg tok feil. Altså, jeg er ikke noe superskjønnhet, men mannen min liker både meg og kroppen min sånn på ordentlig. Og alle de kritiske ordene jeg har gitt meg selv, har bare ødelagt både for meg og ham. Når jeg tenker tilbake, blir jeg litt lei meg. Hvis jeg kunne reist tilbake i tid, ville jeg fortalt meg selv at jeg skulle prøvd å se meg selv gjennom hans øyne. TS, jeg tørr nesten vedde på at mannen din ikke tenker på verken føflekk eller skinntag når dere elsker. Jeg tror du har helt rett i at det bare sitter i hodet. Heldigvis er det mulig å «omprogrammere hjernen». 🤗

Hvis du vil, kan du lese litt om min reise her. Jeg har skrevet den i håp om at andre kan lære av mine feil og være mer greie mot seg. 💜

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har ikke turt å snakke med legen om problemet mitt enda, for jeg er redd for at jeg bare får beskjed om å leve med det, ikke bry meg, at de ikke vil fjerne utvekstene osv osv. 

Tror egentlig dette problemet kun sitter i hodet ditt. Men hvis du virkelig føler at det blir løst av å operere, så er det mulig å gå til en plastikkirurg. De syr også penere enn fastleger så arrene blir tilnærmet usynlig.

Anonymkode: 8be1e...382

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror egentlig dette problemet kun sitter i hodet ditt. Men hvis du virkelig føler at det blir løst av å operere, så er det mulig å gå til en plastikkirurg. De syr også penere enn fastleger så arrene blir tilnærmet usynlig.

Ts her. 
det er jo det da; de er jo ikke veldig store, så jeg kan ikke forestille meg at det skal være nødvendig å måtte dra til en plastikkirurg for å få de fjernet😳 Et par arr kan jeg leve med, for da er det i det minste ikke snakk om noe som stikker ut av huden. Jeg vil jo helst slippe alt det styret med å henvises hit og dit, reise langt til en by for å få fjernet et par utvekster.

Skrevet

Fikk skintag under graviditet selv. Legen ville ikke fjerne den så jeg knøt tynn tanntråd rundt. Dagen etter var den borte, nå har jeg et bitte lite arr ikke synlig. 

Kan dog ikke gjøres med føflekker 

Anonymkode: 1e9c1...80f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk skintag under graviditet selv. Legen ville ikke fjerne den så jeg knøt tynn tanntråd rundt. Dagen etter var den borte, nå har jeg et bitte lite arr ikke synlig. 

Kan dog ikke gjøres med føflekker 

Anonymkode: 1e9c1...80f

Hvorfor ville ikke legen fjerne den?😳

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her. 
det er jo det da; de er jo ikke veldig store, så jeg kan ikke forestille meg at det skal være nødvendig å måtte dra til en plastikkirurg for å få de fjernet😳 Et par arr kan jeg leve med, for da er det i det minste ikke snakk om noe som stikker ut av huden. Jeg vil jo helst slippe alt det styret med å henvises hit og dit, reise langt til en by for å få fjernet et par utvekster.

Nei, det er jo greit. Jeg har flere plastikkirurger 5 minutter unna, så det ville vært kjappeste løsning for meg. Fikk også inntrykk av at du stresset med å snakke med fastlegen. 

Men da ser jeg ikke helt problemet?

Skrevet

Tillegg: det er heller ikke gitt at det offentlige dekker kosmetiske operasjoner, så da bør du i det minste prøve å forklare til fastlegen hvor mye det hemmer deg i hverdagen.

Skrevet

Jeg tror ikke alle fastleger fjerner føflekker der nede.

Sjekk med Volvat/Aleris og få det gjort.

Anonymkode: 29e78...038

Skrevet

Det er garantert noe som bare sitter i hodet ditt. Men snakk med fastlegen og si at det er plagsomt, så kan det hende hen fjerner de. 
Jeg er sammen med en mann som har 2-3 store skintags nedentil, og ellers mange rundt omkring på kroppen. Men tenker aldri over det. I tillegg har jeg en hudsykdom som gjør at jeg har store arr og blåmerker øverst på lårene og nedentil, men det er i allefall ikke noe som hemmer oss seksuelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...