Gå til innhold

Bestille togbillett, betale for kortere strekning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om de sjekker for sånt? La oss si jeg tar tog fra Lillehammer til Oslo, men jeg betaler bare fra Lillehammer tio Hamar på billetten. De sjekker jo bare billetten en gang, og tviler ekstremt sterk på at de husker hvor jeg skulle av.

Flere gjort det?

Anonymkode: 29974...f89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ofte konduktøren husker hvor folk skal av. (Selv om du tviler sterkt, så er det altså sånn.) 

Om du har plassbillett, kan det være folk som får kjøpt samme plass fra der du skal av, siden plassen da er ledig i systemet. 

Anonymkode: 509b2...deb

• Liker 7
Skrevet

Kjedelig hvis de har kontroll etter Hamar eller ved avstigning i Oslo....

Klart du kan jo legge deg til å sove og late som du sov over holdeplassen og våknet i Oslo, men er det verdt det?

Anonymkode: 59d73...132

• Liker 2
Skrevet

Du risikerer at noen andre har billett på ditt sete, så da kan du fort bli avslørt. Og de konduktørene har som jobb å kontrollere billetter og holde orden i togvogna, så skal ikke se bort fra at de kan gjøre kontroll av reisende når de mistenker urent mel i posen.

• Liker 1
Skrevet

Du kan være sikker på at de følger med. De har alt loggført der folk skal og går gjennom vognen etter hver ankomst. 

• Liker 4
Skrevet

Klassikeren er jo å gjemme seg på do. 

Anonymkode: b1524...08a

Skrevet

Konduktørene noterer seg hvem som skal av hvor. Du kan jo også risikere at noen andre kjøper samme plassen den strekningen du ikke betaler for.

Ville absolutt ikke gjort det. Mye kontroller nå.

Anonymkode: 52742...1d4

• Liker 2
Skrevet

Det er stikkprøver. Ikke så ofte man blir tatt, men hvorfor sitte med hjertet i halsen for å spare 50 kroner? Betal heller for hele strekningen så kan du sitte og slappe under reisen i stedet. 

Anonymkode: 29c5e...da9

• Liker 1
Skrevet

Tok tog for noen uker siden, de har setekart der de vet hvilke seter som skal være opptatt, og er det noen som har satt seg på ett sete som skal være ledig så blir de kontrollert. 

Anonymkode: f2750...eeb

• Liker 1
Skrevet
Mokkilokki skrev (1 time siden):

Du kan være sikker på at de følger med. De har alt loggført der folk skal og går gjennom vognen etter hver ankomst. 

Stemmer ikke.

Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Du risikerer at noen andre har billett på ditt sete, så da kan du fort bli avslørt. Og de konduktørene har som jobb å kontrollere billetter og holde orden i togvogna, så skal ikke se bort fra at de kan gjøre kontroll av reisende når de mistenker urent mel i posen.

Jeg har tatt tog 100 ganger, og aldri opplevd det der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjedelig hvis de har kontroll etter Hamar eller ved avstigning i Oslo....

Klart du kan jo legge deg til å sove og late som du sov over holdeplassen og våknet i Oslo, men er det verdt det?

Anonymkode: 59d73...132

Er bare kontroll en gang, de husker igjen utseende. 

Skrevet

Nei, hvorfor ha et snev av moral og anstendighet... :rolleyes: Konduktørene hat nok stort sett bedre oversikt enn du tror, og har sett det meste før - sannsynligheten for å bli avslørt er stor.

Skrevet

Dette følger de med på og har kontroll over

Skrevet

Fatter ikke at folk gidder å gjøre seg til kjeltringer for småpenger.

• Liker 1
Skrevet
Fjugur skrev (1 time siden):

Dette følger de med på og har kontroll over

Jeg har gjort det før, og aldri blitt stoppet. De har null kontroll på slikt.

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Nei, hvorfor ha et snev av moral og anstendighet... :rolleyes: Konduktørene hat nok stort sett bedre oversikt enn du tror, og har sett det meste før - sannsynligheten for å bli avslørt er stor.

Nei. Ved billettkontroll så ser de bare billetten i 2-sekunder, altså hvor og fra du skal dra til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Ved billettkontroll så ser de bare billetten i 2-sekunder, altså hvor og fra du skal dra til.

Aldri* hvor og fra du skal til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen som vet om de sjekker for sånt? La oss si jeg tar tog fra Lillehammer til Oslo, men jeg betaler bare fra Lillehammer tio Hamar på billetten. De sjekker jo bare billetten en gang, og tviler ekstremt sterk på at de husker hvor jeg skulle av.

Flere gjort det?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har tatt tog 100 ganger, og aldri opplevd det der.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er bare kontroll en gang, de husker igjen utseende. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har gjort det før, og aldri blitt stoppet. De har null kontroll på slikt.

Om du har tatt toget hundre ganger, vet at det kun er en kontroll, og at de husker utseende, og ikke har kontroll på noe, så skjønner jeg ikke helt hva du spør etter? 

Anonymkode: f2750...eeb

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar regelmessig toget mellom Hamar og Oslo, og i perioder har jeg "tatt en spansk en" og bestilt kun fra Hamar til Eidsvoll. Aldri blitt tatt. 

Anonymkode: 2594f...609

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...