Gå til innhold

Beskjed om alkohol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

skal i bryllup i høst og fikk tidligere i uken beskjed om å gi beskjed dersom vi ikke skal ha alkohol siden de har kost på 1800,- per person i alkohol pluss middagen. Er ikke det uansett litt spesielt? Jeg er gravid (12 uker) men ikke sagt noe enda. 

Anonymkode: b3cdd...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei, 

skal i bryllup i høst og fikk tidligere i uken beskjed om å gi beskjed dersom vi ikke skal ha alkohol siden de har kost på 1800,- per person i alkohol pluss middagen. Er ikke det uansett litt spesielt? Jeg er gravid (12 uker) men ikke sagt noe enda. 

Kan du ikke bare si at du planlegger å kjøre eller lignende og at de ikke trenger å tenke på deg? De har nok ikke tenkt noe nøyere over det enn at det er veldig praktisk å vite ca. 

Vi kjøpte inn AAAALT for mye alkohol og endte med ekstremt mye til overs. Skjønner godt de har tenkt at det er praktisk å få en viss oversikt.

Anonymkode: 62493...6be

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker at for at du skal slippe å fortelle tidlig at du er gravid, så skal de heller kjøpe en drikkepakke til 1800kr til deg? 

Mest sannsynlig har du ikke tenkt å drikke alkohol. Gi beskjed om det.
De er ikke ute etter hvorfor. De er ute etter antall som skal ha alkoholpakken. 

Anonymkode: 70378...211

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, 

"Hei, takk for melding. Ingen alkohol til meg, takk. Vi gleder oss til å feire dere!"

De er så opphengt i egen planlegging og kommer til å bli glade for pengene de sparer, de bryr seg ikke om hvorfor.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte beskjed idag! 
Jeg fikk spørsmål om jeg ville ha en juicepakke til middagen i tilegg til brus og vann. 

er det ikke rart å drikke juice til middag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sendte beskjed idag! 
Jeg fikk spørsmål om jeg ville ha en juicepakke til middagen i tilegg til brus og vann. 

Jøsses, lager du problem av alt mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sendte beskjed idag! 

Nei, det er blitt ganske vanlig. Du får utvalgte juicer som passer til rettene. 

Anonymkode: f1dee...347

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sendte beskjed idag! 

Næmmen nå må du slutte da! Hva er det du IKKE synes er rart, egentlig?????

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juicepakke som alternativ til vinpakke er jo virkelig det beste man kan få og fra et gastronomisk synspunkt mye bedre enn brus - hvordan i all verden kan du gjøre det til noe å problematisere? Takk nei hvis det ikke er noe du ønsker, det er ikke verre enn det.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sendte beskjed idag! 

Det er i det minste bedre enn brus... Men det vanlige er å tilby en drikkepakke tilpasset de som ikke ønsker alkohol. Gjerne hylleblomstsaft, Kombucha, lettøl +++. 

Juice er det ganske kjipe alternativet som folk som drikker alkohol tror folk som ikke drikker der og da ønsker å drikke. Et serveringssetd som tilbyr drikkepakke til 1800 serverer ikke juice i 2022. Da tar de ikke yrket sitt på alvor.

Joda, du får ferskpresset eplemost. Joda, den er god. Nei, den er ikke drikke til mat. Da er det 1000 ganger bedre med vann.

Anonymkode: d1a3c...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er i det minste bedre enn brus... Men det vanlige er å tilby en drikkepakke tilpasset de som ikke ønsker alkohol. Gjerne hylleblomstsaft, Kombucha, lettøl +++. 

Juice er det ganske kjipe alternativet som folk som drikker alkohol tror folk som ikke drikker der og da ønsker å drikke. Et serveringssetd som tilbyr drikkepakke til 1800 serverer ikke juice i 2022. Da tar de ikke yrket sitt på alvor.

Joda, du får ferskpresset eplemost. Joda, den er god. Nei, den er ikke drikke til mat. Da er det 1000 ganger bedre med vann.

De selger juice på Vinmonopolet. Vi snakker ikke akkurat om eplejuice i pappkartong her- men finere smakstilpasset juice i glassflaske til over 100kr flasken. Jeg drakk mye sånt i finere selskap da jeg var gravid, liksom for å late som jeg drakk vin. 

Anonymkode: faff7...954

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du vet at juice er ganske mye mer enn eplemost...? Jeg har fått ganske fantastiske juicealternativer på eksklusive restauranter, med forskjellige juicetyper tilpasset hver enkelt rett og vil virkelig heller ha det enn hylleblomstsaft eller lettøl.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tenkt å klare å skrive så mye om noe man åpenbart ikke har greie på 🤣

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk folkens! Måtte inn å Google restauranten bryllupet skulle være på. Tar juicepakke, skjønner nå det ikke er appelsin konsentrat. 

første gang jeg er i sånn her type bryllup. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Takk folkens! Måtte inn å Google restauranten bryllupet skulle være på. Tar juicepakke, skjønner nå det ikke er appelsin konsentrat. 

første gang jeg er i sånn her type bryllup. 

En ting er vel å ikke ha vært i bryllup. Men heller ikke på en litt finere restaurant før da?

Anonymkode: 50212...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...