AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Skal det egentlig koste noe å få prisoverslag hos tannlegen? Jeg skal søke hjelp til å få dekket kostnadene hos nav, som sier jeg må ta med prisoverslag og røntgenbildene i søknaden, men når jeg snakker med tannlegen sier de det er 500 kroner ekstra (altså i tillegg til undersøkelsen og røntgenbilder) for å få med et prisoverslag til nav. Noen som vet hva prosedyren er så jeg ikke går på en smell? Anonymkode: 1e860...dc9
*Mocca* Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 (endret) Det høres rart ut, for tannlegen skal gi et prisoverslag på ting når det blir dyrere enn vanlige kontroller. Og ikke minst 500 høres ut som en ublu pris. https://www.tannlegetidende.no/journal/2013/4/dntt-515058/Nye_regler_om_prisopplysning Endret 2. september 2022 av *Mocca* Link
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 Jeg bet 1600 kr. Anonymkode: 9211e...0ae
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 *Mocca* skrev (48 minutter siden): Det høres rart ut, for tannlegen skal gi et prisoverslag på ting når det blir dyrere enn vanlige kontroller. Og ikke minst 500 høres ut som en ublu pris. https://www.tannlegetidende.no/journal/2013/4/dntt-515058/Nye_regler_om_prisopplysning Jeg trodde også dette var noe man hadde rett på. AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg bet 1600 kr. Anonymkode: 9211e...0ae Oi, isåfall er ikke 500 kroner så mye. Fikk du bare med et ark med prisoverslag eller skreiv de en uttalelse og hele pakka? Anonymkode: 1e860...dc9
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 Jeg har aldri betalt for prisoverslag fra tannlegen... Anonymkode: 3cf2b...9f3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skal det egentlig koste noe å få prisoverslag hos tannlegen? Jeg skal søke hjelp til å få dekket kostnadene hos nav, som sier jeg må ta med prisoverslag og røntgenbildene i søknaden, men når jeg snakker med tannlegen sier de det er 500 kroner ekstra (altså i tillegg til undersøkelsen og røntgenbilder) for å få med et prisoverslag til nav. Noen som vet hva prosedyren er så jeg ikke går på en smell? Anonymkode: 1e860...dc9 Det koster å ta røntgenbilder, og ein må selvsagt betale for sjekk av tennene. På den bakrunn kan tannelegen gjie pris på kostnader / overslag. Det er blitt svindyrt å gå til tannlegen , og betalte kr. 1200,- bare for å skrape bort noe tannstein. Anonymkode: 64eb6...6ff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå