AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Jeg har 4/6 venninner som han reagerer på. En av dem prostituerer seg til tider og er vel kjent som bygdas felleshull. Hun er glad i menn og glad i sex og kan tidvis utnytte menn for økonomisk vinning. Men hun er en utrolig god venninne. Kan snakke med henne om alt, og hun er lojal og snill som dagen er lang. En god venninne, rett og slett. Jeg bryr meg ikke så mye om hva hun gjør på fritiden eller ute på byen. 2 andre venninner er jevnlig utro mot mennene sine. Men de er også gode venninner. Stiller alltid opp og er der for meg. Og den 3 venninna mi har vært slem mot eksen sin og ribba han for både unger og hus på utspekulert vis. Jeg sa fra til henne hva jeg mente om det men det hjalp ikke så mye, for hun mente at han burde kjempet mer om han ville ha sin del av hus og barn. Jeg ser jo selv at når jeg lister opp alle de negative sidene til venninnene mine så høres de ikke bra ut. Men som venninner så er de veldig gode og vi har det veldig gøy sammen selv om jeg selv aldri kunne solgt sex, vært utro eller lurt mannen min. Men samboer mener at folk kommer til å tro at jeg også er sånn fordi jeg er venner med dem og at jeg burde finne meg andre venner. Men i en alder av 40 så er ikke det så lett. Er det virkelig sånn at folk tenker negativt om meg ut i fra hvem jeg har som venner? Anonymkode: 43da2...190
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Jeg hadde nok vært ukomfortabel med at min mann hang masse med menn som var kjent for å kjøpe sex og være utro, dersom man flippet situasjonen. Anonymkode: ef384...963 14 3
Blåttvann Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 Man er ikke vennene sine, så det hadde jeg ikke tenkt på. Virker som mannen din har mye fordommer. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde nok vært ukomfortabel med at min mann hang masse med menn som var kjent for å kjøpe sex og være utro, dersom man flippet situasjonen. Anonymkode: ef384...963 Enig. Tenk om din manns venner var utro, horekunder og generelt behandlet damer dårlig. Endel tror nok at din mann også er sånn da. Dette kan man jo velge å heve seg over, men forstår din manns skepsis. Du får forklare for han at du får mye ut av vennskapene og at dere må jobbe for å ikke bry dere om folkesnakket. At du ikke er som dine venner håper jeg han vet. Anonymkode: ced18...583 5
Carrot Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 veeel, min mann har venner som fint kan finne på å ta stoff og jeg liker det overhode ikke men de er hans venner, normale folk med karrierer og flott liv ellers og så legne de ikke drar dritten inn i vårt hjem liksom så kan jeg ikke nekte han å være venner med dem. Han er voksen og må velge selv, men jeg kan velge distansere meg fra dem om du skjønner. Så det tenker jeg din kjæreste bør gjøre, se deg for den du er og drite i hva de driver med så lenge du har det bra.. Dette med å sette mennesker i bås basert på rykter, hva andre gjør eller ikke gjør osv er skikkelig fjortis, mennesker som driver med det burde bli voksne rett og slett. Ingen er anvarlig for andres greier. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 Nei, jeg hadde ikke tenkt noe negativt om deg. Livet er vanskelig nok som det er og det er vanskelig å finne gode venner, så ikke gi slipp på dem. Ingen mennesker er perfekte og det er tusen ganger bedre å ha umoralske venner enn å være ensom. Anonymkode: 2412c...476 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #7 Skrevet 2. september 2022 Men hvorfor vet din samboer disse tingene om venninnene dine? Jeg regner med at spesielt de to som har vært utro har vært det i hemmelighet. Har du altså delt dette videre til mannen din? Anonymkode: 2ddde...181 6 1
Nymerïa Skrevet 2. september 2022 #8 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg ser jo selv at når jeg lister opp alle de negative sidene til venninnene mine så høres de ikke bra ut. Jeg synes ikke du høres bra ut. Jeg hadde aldri beskrevet noen jeg brydde meg om på måten du beskriver dine venninner. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #9 Skrevet 2. september 2022 Du skriver at venninnen din er bygdas felleshull, altså regner jeg med at dere bor på bygde: Hvordan har du klart å skaffe deg så mange venninner med så alvorlige sosiale problemer? Anonymkode: eb061...697
Juniper Skrevet 2. september 2022 #10 Skrevet 2. september 2022 “Si meg hvem du omgås og jeg skal si deg hvem du er». Jeg forstår godt at samboeren din er bekymra. Selv om disse damene sikkert har gode sider også er de dårlige overveldende. Og det at du klikker med dem sier noe om deg. 5 1
Crazydoglady Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 Det hadde jeg ikke brydd meg om, du er deg, du kontrollerer ikke hva andre gjør, og med mindre det er noe pågående graverende greier som man kanskje bør ta avstand fra så sier det vell ikke noe om deg at du er med folk som er bra for deg. Spesielt ikke når du ikke utelukkende jatter med å bygger oppunder disse dårlige tingene, men heller er ærlig å sier fra at det ikke er greit/bra. Og har gangsyn nok til å innse at de også har sider som ikke er så bra. Men ingen av disse negative sidene er noe som påvirker hvorvidt disse er gode venninner til deg så, nei. Gode relasjoner/vennskap er gull verdt og absolutt verdt å ta vare på 😊
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 Ja, jeg hadde tenkt dårligere om deg. Jeg kan ikke være venner med folk som går i mot verdier jeg har. Hun første venninnen er greit nok, men jeg hadde absolutt tenkt dårligere om folk som omgås mye med personer som jevnlig er utro og behandler sine partnere dårlig. Hva hadde du tenkt om en person som hang rundt med folk som er rasister, kriminelle, incels osv? Det er ikke en person jeg ville omgås. Anonymkode: fa73b...2b2 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 Juniper skrev (4 timer siden): “Si meg hvem du omgås og jeg skal si deg hvem du er». Jeg forstår godt at samboeren din er bekymra. Selv om disse damene sikkert har gode sider også er de dårlige overveldende. Og det at du klikker med dem sier noe om deg. Enig her. Anonymkode: 3f127...59f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #14 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg hadde tenkt dårligere om deg. Jeg kan ikke være venner med folk som går i mot verdier jeg har. Hun første venninnen er greit nok, men jeg hadde absolutt tenkt dårligere om folk som omgås mye med personer som jevnlig er utro og behandler sine partnere dårlig. Hva hadde du tenkt om en person som hang rundt med folk som er rasister, kriminelle, incels osv? Det er ikke en person jeg ville omgås. Anonymkode: fa73b...2b2 Et godt poeng! Man kan jo være snill og god selv om man blir kalt "felleshøl"(forferdelig uttrykk forresten), men å være utro og å være slem mot samboeren sin er i alle fall noe jeg hadde hatt vansker med å støtte, moralsk. Anonymkode: 4d547...5d6 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #15 Skrevet 2. september 2022 Jeg har møtt en del menn som jeg har forstått er gode kamerater, men ikke gode mot kvinner. Poenget er jo at folk kan være ræva på noen relasjoner, ha dårlig moral etc., men gode på andre relasjoner. Disse gutta er evig single selvfølgelig, men får inntrykk av at de alltid støtter vennene sine. Det kan du jo fortelle kjæresten din. At han bruker rykte som argument derimot, det er barnslig. Anonymkode: 9195a...043 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #16 Skrevet 2. september 2022 Det kan godt hende. Men de er sikkert de mest intressante på jentekveld 😅 Har og noen venner helt utenfor "normalen". Bra venner, men kontrollert kaos på fritiden. Underholdende. Også de minst dømmende folka! Heller det, en "picture perfekt" utenifra. Anonymkode: 94b3b...41f
Pippi Lotta Skrevet 2. september 2022 #17 Skrevet 2. september 2022 Synes ikke hun første høres ut som hun er slem med noen, så hun synes jeg ikke han har noe grunn til å reagere på henne. Utroskap er ikke noe positivt men ingen er perfekte, skal du droppe alle mennesker som gjør noe slemt mot noen så blir du ensom. Jeg har veldig gode venner som har vært utro mot kjærester, jeg synes ikke det er min jobb å døme eller straff vennene mine for hvordan de er som kjærester. Hu som hadde ødelagt mellom mannen og ungene forstår jeg han ikke synes noe om. Om en venn hadde tatt avgjørelser som så åpenbart var skadelige for sine egne barn tror jeg at det ville vøre vanskelig å ikke blande meg i det (i så stor grad at vennen hadde reagert kanskje😂). Uansett synes jeg argumenter hans med dårlig rykte er veldig umodent! Om folk er så umodne at de dømer meg på grund av hvem vennen mine ligger med så får de bare dømme meg. Jeg synes ikke du skal la han ødelegge gode venskap, kjærester kommer å går venner varer livet ut❤️
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #18 Skrevet 2. september 2022 Juniper skrev (9 timer siden): “Si meg hvem du omgås og jeg skal si deg hvem du er». Jeg forstår godt at samboeren din er bekymra. Selv om disse damene sikkert har gode sider også er de dårlige overveldende. Og det at du klikker med dem sier noe om deg. Helt enig i dette. TS, du har flere venninner og over halvparten av de har jo tilsynelatende store problemer. Dere er godt voksne kvinner, og de oppfører seg så hensynsløst og … rett og slett ondskapsfullt mot andre. Dette er egenskaper som er så dårlig, at de ikke veier opp de gode - muligens er du kanskje "blind", fordi du har kjent dem lenge og de ikke er slik mot deg. Men hva om noe hadde skjedd og disse kvinnene hadde lagt deg for hat? Tror du virkelig de hadde vært så gode og snille da? Høres ikke bra ut, og jeg er enig med kjæresten din. Det sier mye om deg som er bestevenn med slike mennesker. Anonymkode: af072...3bd 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #19 Skrevet 3. september 2022 Dårlig trolleforsøk. Anonymkode: c4050...e9d
Maleficenta Skrevet 3. september 2022 #20 Skrevet 3. september 2022 Blåttvann skrev (På 2.9.2022 den 9.03): Man er ikke vennene sine, så det hadde jeg ikke tenkt på. Virker som mannen din har mye fordommer. vel venner er ofte like i mange tilfeller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå