Gå til innhold

Utdrikningslag, intimt bryllup, ingen familie ? Er dette vanlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Er blitt bedt i utdrikningslag til en barndomsvenninne som skal gifte seg borgerlig. 

Men jeg er ikke bedt med på festen etterpå! 
spurte forloveren om dette og hun sa at paret kun har invitert de nærmeste 6 vennene sine med partner til en intim fest og ikke familie. Ikke engang foreldre. 

Er ikke dette opplegget litt rart? 
Drar dere i udl hvis dere ikke er er bedt i selskapet. Er det egentlig en bryllupsfest hvis man ikke har med familie? 

Anonymkode: 230bc...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes denne er innafor så lenge det er like mange som kommer i utdrikningslaget som ikke kommer i bryllupet som motsatt. 

Kan være mange grunner til at man ikke ønsker nær familie i bryllup, og mange av de grunnene er jo ikke nødvendigvis så hyggelige... så ville ikke henger meg opp i å spekulere i det. Antallbegrensing kan det også være gode grunner til, men brudens forlover vil sikkert stelle i stand en heidundrende fest allikevel, fordi hun er glad i venninna si. 

Så jeg hadde reist så lenge jeg ikke var"den eneste" som ikke skulle i bryllup. 

Anonymkode: fcabc...db3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så - spørsmålet er vel mer om du er i stand til å glede deg på hennes vegne som en god venn og gjøre hennes utdrikningslag til en fest selv om du virker litt furt fordi du ikke er invitert som en av de nærmeste til et intimt bryllup? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke så uvanlig blant de som holder bryllupet lite og intimt. 
Forlover kan likevel velge å invitere en større mengde venner i utdrikningslag. 

For min del ville jeg nok vurdert deltagelse ut fra om jeg kjente mange i utdrikningslaget, og om jeg fikk følelsen av å være invitert for at det skulle bli billigere for de andre, eller fordi det var ønsket at jeg var der. 

Anonymkode: 1e925...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er nok ikke så uvanlig blant de som holder bryllupet lite og intimt. 
Forlover kan likevel velge å invitere en større mengde venner i utdrikningslag. 

For min del ville jeg nok vurdert deltagelse ut fra om jeg kjente mange i utdrikningslaget, og om jeg fikk følelsen av å være invitert for at det skulle bli billigere for de andre, eller fordi det var ønsket at jeg var der. 

Anonymkode: 1e925...3e1

Det er noe der. Stort utdrikningslag og lite, intimt bryllup kan fort virke som at det er ønskelig med mye fest og moro uten at bruden skal få utgiftene.

Det er sikkert mange som er uenige, men for meg er det naturlig med stort og omfattende utdrikningslag som en forsmak på en stor bryllupsfest. Synes det blir rart hvis utdrikningslaget skal være mer spektakulært og omfattende enn selve bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg dette rett? 

Stort utdrikningslag som deltagene betaler. 

Mikrobryllup for eksklusive venner, som brudeparret betaler. 

Vet ikke.., Det fremstår umiddelbart noe gjerrig. 

Anonymkode: 386f9...879

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryllupet er langt ifra gjerrig og bruden selv sponser utdrikningslaget med 30.000. Men jeg syns hele opplegget virker rart. 

rart å bare ha en middag med sine bestevenner og uten foreldre. Føler liksom ikke det er bryllup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definisjonen av et bryllup er en vielse. Hvordan man velger å feire dette er en annen sak - noen klasker til med alt de har, andre feirer i tosomhet. Jeg skjønner ikke at dette er din sak, og jeg skjønner heller ikke hva det har med utdrikningslaget å gjøre. Jeg har vært invitert i flere utdrikningslag uten å være invitert i bryllupsfeiringen (også når det har vært relativt store fester) og det har aldri falt meg inn å bli snurt eller vurdere å droppe utdrikningslaget på grunn av det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Bryllupet er langt ifra gjerrig og bruden selv sponser utdrikningslaget med 30.000. Men jeg syns hele opplegget virker rart. 

rart å bare ha en middag med sine bestevenner og uten foreldre. Føler liksom ikke det er bryllup

Men det gjør hun og den hun skal gifte seg med, og det er det som teller!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville kalle det en todelt bryllupsfeiring. Fest for den utvidede bekjentskapskrets; middag for de nærmeste på selve dagen. 

Det er ikke hva jeg ville forvente i et vanlig bryllup, men det er jo lov uansett. 

Anonymkode: 386f9...879

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må alt være så vanlig? Kan ikke folk få gifte seg på den måten de selv ønsker, uten at andre skal mene noe om det? Du MÅ ikke delta i utdrikningslaget, så hele denne greia er en ikke-sak.

Anonymkode: aff40...c92

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...