AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/a7XG2E/til-deg-som-kjoeper-boliger-kun-for-aa-pusse-dem-opp-og-selge-dem-igjen?referer=https%3A%2F%2Fwww.bt.no&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR1jBK5MdBKRbK9rHJLPDeepSKmJ4KgwxfhV8LepbxR1AIY9iOhqc6VMEqE#Echobox=1661967454 Her er svaret: Fordi vi vil sikre mine barn og meg selv. Vi kjøper «billig», pusser opp og selger. Har tjent veldig godt på dette i mange år. Nå må vi revurdere dette ift priser på oppussing og at boligprisene muligens går ned. Vurdere om det fortsatt lønner seg. Jeg er uansett så glad for at vi har gjort dette og skapt oss økonomisk trygghet før krisene nå slår til Anonymkode: df44f...578 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Fordi folk er kyniske kapitalister. Veldig glad det blir vanskeligere for hushaier som deg å sko deg på andres ulykke fremover. Anonymkode: 6a3a0...66e 16 1 1
Voksenmann Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 Synes det er en god ide for de med initiativ og kapital. Ser jo poenget hennes men oppgraderingen må jo gjennomføres av noen. Tenker at hvis det skal være nok kjøtt på beinet så må boligene være rimelig nedslitt. Vil anbefale at hun ser seg etter en leilighet i et borettslag som skal være mer restriktive på spekulering. Der hvor jeg bor har vi sagt nei til kjøpere hvis de har en dokumentert historie med kjøp og salg. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi folk er kyniske kapitalister. Veldig glad det blir vanskeligere for hushaier som deg å sko deg på andres ulykke fremover. Anonymkode: 6a3a0...66e Det er ikke sikkert at det ikke vil lønne seg. Muligens vi går over til utleie- markedet. Det blir billigere med hus, men renten bli høyere. Det kan bli vanskeligere å kjøpe seg hus likevel og leie bolig er eneste alternativ for mange. Da sitter vi med hus som andre betaler ned for oss.. Vi sitter stille i båten nå og ser ann situasjonen.. Anonymkode: df44f...578
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 Jeg leser det litt som << du skal ikke tenke "meg, meg meg" fordi jeg tenker "meg, meg, meg">> Hun vil at andre skal slutte tenke på seg selv, til fordel for at hun kan tenke på seg selv. Jeg er en av de som måtte ta takke til ett kjøkken fra 50tallet, og har pusset opp vegg for vegg. Jeg har gjort dette over noen år nå, og har mulighet til å selge til meget stor gevinst. Men jeg har ikke sjanse til å kjøpe ønsket bolig i ønsket område nå, derav blir det nok å finne ett oppussingsobjekt i ett annet strøk, for å pusse opp og selge videre. Jeg kommer til å bli en av disse hun snakker om, en egoist som skal kjøpe for å pusse opp bare å selge. For det er kun det hun ser. Hun ser ikke om dette er ett ledd i å finne en ok bolig i ønsket strøk. Hun ser ikke at dette er noe jeg gjør for å slippe bo på knappe 45 kvm. Hun ser ikke at boligen jeg har i dag er over en time unna jobb. Hun ser ikke at jeg nå bor langt unna venner og familie. Hun ser ikke at jeg faktisk ikke har sjanse i helvette til å kjøpe en bolig i ønsket område uten å tjene på boligsalg etter jeg måtte bytte jobb å gå ned mye i lønn pga sykdom. For hun vet ikke hvem jeg er, hun vet ikke hvorfor noen kjøper for å pusse opp å selge. Hva vet hun om den store oppussingen tok knekken på ett samliv? Kanskje noen mistet jobben under oppussingen? Kanskje noen ble alvorlig/kronisk syk? Kanskje noen skal begynne studere på en annen kant av landet, eller må flytte på grunn av jobb? Det er mange grunner til at folk kjøper for å pusse opp, og deretter selger. Noen gjør det som en ren spekulasjon, andre har gode grunner. Men hun ser bare seg selv i dette, for hun tenker bare "meg, meg, meg" Anonymkode: ebdff...5ab 10 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 Hun har et poeng, selv må jeg ta til takke med en liten leilighet i borettslag fordi bolighaier kaprer alle boliger og enten pusser de opp og selger de igjen til langt høyere pris, eller leier de ut med skyhøy leie! Håper det blir slutt på slike bolighaier. Anonymkode: 08c44...e3f 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #7 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg kommer til å bli en av disse hun snakker om, en egoist som skal kjøpe for å pusse opp bare å selge. For det er kun det hun ser. Anonymkode: ebdff...5ab Nei, du er ikke en av disse hun snakker om, du bare tar på deg offerrollen for å syte. De hun snakker om kjøper ikke boligen for å bo i den, de flytter ikke inn i den selv. De kjøper opp, pusser opp hele boligen på kort tid, og selger igjen neste år. Om du bor i boligen over flere år, er du ikke dem hun sikter til. Anonymkode: dc14e...3f0 5 2
Neix4 Skrevet 2. september 2022 #8 Skrevet 2. september 2022 (endret) Folk med lav inntekt får ikke nødvendigvis kjøpe oppussingsobjekter. Mange banker sjekker hva man byr på og gir ikke maks lån til noen som vil kjøpe noe som krever masse arbeid. Endret 2. september 2022 av Neix4 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #9 Skrevet 2. september 2022 Pusser du opp skikkelig, da? Renovering om det trengs, bytter sprukne vinduer og oppgraderer morkne ledninger fra 50-tallet, eller kliner du bare litt billigmaling på veggene og dobler prisen? Anonymkode: 0d4e0...07f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #10 Skrevet 2. september 2022 Hjelpes, det innlegget oset misunnelse. Akkurat som det er vi som har råd til bolig som skal ha dårlig samvittighet for de som ikke har det. Det kom høyere bud, ergo hun hadde ikke råd til huset. Å pusse opp for å selge koster tid, ressurser. Gjør man dette som privatperson har man stått på som f for å komme seg ovenpå. Hun får jobbe hardere, starte lavere. Anonymkode: 5e68e...a5c 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 Når den nye trenden er å kjøpe ''hytte'' i byen, så gir det seg selv at markedet er fucked. https://www.nrk.no/norge/den-nye-byhytta-1.16054473 Boligspekulanter som eier både 2, 3 og 4 boliger og hytte i byen må avskaffes. Det er dette som er problemet, og ikke at folk som faktisk trenger en plass å bo konkurrerer om samme hus. Anonymkode: 5aad4...db2 3 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 I et skikkelig oppussingsobjekt må man gjøre ting for at det skal være levelig. Hjelper lite å få kjøpt det med liten/moderat inntekt om du ikke kan gjøre huset beboelig. Ergo er det vel bedre at folk med litt mer penger kjøper det og setter det istand så huset får leve videre. Du får nesten se deg om etter mindre hus eller leilighet. Det er ikke andres feil at du har lite penger. Anonymkode: d67df...af7 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 På siden av tema, men aldri i livet om jeg ville kjøpt bolig av noen som har pusset den opp kun med tanke på salg! Da velger de billigst og enklest på alt, og driter i kvalitet... Forøvrig er det ingen menneskerett å eie bolig. Det er heller ingen menneskerett å bo alene. Finn dere en partner, eventuelt noen å dele bolig med. Og lei om dere ikke har råd til å kjøpe. Anonymkode: aeab0...9e1 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #14 Skrevet 2. september 2022 Jeg har kjøpt oppussingsobjekt begge de to gangene jeg har kjøpt hus. Første gangen var vi unge småbarnsforeldre med dårlig råd. Så det var det eneste vi hadde råd til. Pusset opp selv i løpet av flere år, og ble boende der i 20 år. Når vi flyttet så kjøpte vi et nytt oppussingsobjekt fordi vi likte huset (gammelt, men med sjarme og god atmosfære), det hadde stor tomt og god beliggenhet. Vi leide folk til å pusse det opp fordi vi ikke hadde tid og helse til å gjøre det selv. Nå regner vi med å bli boende her til vi må over i leilighet pga alderdom. Jeg kan ikke si jeg har dårlig samvittighet for det siste kjøpet. Vi skaffet tross alt arbeid til firmaet som pusset det opp (hvitt) for oss. Anonymkode: 726c4...2ac
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #15 Skrevet 2. september 2022 Den som byr høyest vil nesten uten unntak vinne budrunde uansett. Anonymkode: 11e73...e30 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #16 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei, du er ikke en av disse hun snakker om, du bare tar på deg offerrollen for å syte. De hun snakker om kjøper ikke boligen for å bo i den, de flytter ikke inn i den selv. De kjøper opp, pusser opp hele boligen på kort tid, og selger igjen neste år. Om du bor i boligen over flere år, er du ikke dem hun sikter til. Anonymkode: dc14e...3f0 Jeg har bodd i nåværende bolig i flere år ja, men som jeg skriver kommer den neste boligen til å bli kjøpt kun for å pusse opp å selge så fort som mulig igjen. Anonymkode: ebdff...5ab
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #17 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): På siden av tema, men aldri i livet om jeg ville kjøpt bolig av noen som har pusset den opp kun med tanke på salg! Da velger de billigst og enklest på alt, og driter i kvalitet... Forøvrig er det ingen menneskerett å eie bolig. Det er heller ingen menneskerett å bo alene. Finn dere en partner, eventuelt noen å dele bolig med. Og lei om dere ikke har råd til å kjøpe. Anonymkode: aeab0...9e1 « Finn dere partner» 😅 Tinder er løsningen på boligmangel . Anonymkode: 1c9e5...603 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #18 Skrevet 2. september 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: På siden av tema, men aldri i livet om jeg ville kjøpt bolig av noen som har pusset den opp kun med tanke på salg! Da velger de billigst og enklest på alt, og driter i kvalitet... Forøvrig er det ingen menneskerett å eie bolig. Det er heller ingen menneskerett å bo alene. Finn dere en partner, eventuelt noen å dele bolig med. Og lei om dere ikke har råd til å kjøpe. Anonymkode: aeab0...9e1 Ja for det er "bare" å finne seg en partner eller noen å bo sammen med. Din faens rosinbolle. Hva med oss uføre som av diverse grunner som sykdom ikke kan bo med andre? Skal vi bare bo på gata vi da? Anonymkode: ae5c8...128 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #19 Skrevet 2. september 2022 Fysj å fy... det er noe styggedom at folk tjener penger, tenk på de slemme håndverkerne som har jobb og tjener penger på å pusse opp gamle hus. De slemme bøndene som tjener penger på fattige folk som må ha mat, dummingene som restaurerer og reparerer biler og tjener på det. Leger og sykepleiere som tjener penger på syke folk, huff det er så egoistisk. Nei vi må heller innføre kommunisme sånn at alt blir lagt under staten, da kan alle ha det like jævlig og på i like nitriste kommunistkasser. Anonymkode: fb8e9...5b8 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #20 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): På siden av tema, men aldri i livet om jeg ville kjøpt bolig av noen som har pusset den opp kun med tanke på salg! Da velger de billigst og enklest på alt, og driter i kvalitet... Forøvrig er det ingen menneskerett å eie bolig. Det er heller ingen menneskerett å bo alene. Finn dere en partner, eventuelt noen å dele bolig med. Og lei om dere ikke har råd til å kjøpe. Anonymkode: aeab0...9e1 Er det en menneskerett å ha partner? Anonymkode: 940f8...d8a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå