AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #1 Skrevet 2. september 2022 Hos oss ønsker barnehagen at vi foreldre tar med noe til feiring. Alternativene er kake, frukt eller is. Gjennom korona var det mest is, men barnet mitt vil ha kake sier hun. Hun liker lite frukt, spiser mye heller grønnsaker til vanlig, og vil i hvert fall ikke ha mindre "stas" enn de andre barna. Men hvilken kake er fin å ta med til sånt? Helst ikke en av de verste mtp sukker. Hun sier sjokoladekake, men hun har også ønsket seg sjokoladekake til "hjemmebursdagen". Første gang det er ordinær feiring etter korona, så jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre dette. Under korona var kravet enkeltpakkede is. (Jeg synes ikke det skulle vært slik at man tok med i det hele tatt, men ikke opp til meg å avgjøre..) Anonymkode: 0c0d2...490
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 En langpannekake som er lett å spise uten å grise. Altså ikke masse krem på toppen, men gjerne en litt fastere glasur. Og det er helt ok med sjokoladekake både i bhg og hjemmebursdag, om det er det bursdagsbarnet ønsker. Anonymkode: 9285f...a67 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 En enkel sjokoladekake i langpanne. Når det er sagt, jeg hadde heller valgt fruktspyd eller kopper med oppdelt frukt, fruktfat eller noe sånn. Pynt det litt og gjør det delikat, ofte stas og føles som litt ekstra. Anonymkode: 8f58c...910
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 Hvis barnet ønsker sjokoladekake i barnehagen og hjemme så ser jeg virkelig ikke problemet med det??? Det er jo det barn liker. Anonymkode: 819d4...000 1
GammelKaktus Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 (endret) Man lager jo det barna vil ha, vil hun ha kake så lager du det. Da hadde jeg gått for en sjokoladekake med glasur hvis alle kan spise det. Endret 2. september 2022 av FrøkenMånestråle 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #6 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En enkel sjokoladekake i langpanne. Når det er sagt, jeg hadde heller valgt fruktspyd eller kopper med oppdelt frukt, fruktfat eller noe sånn. Pynt det litt og gjør det delikat, ofte stas og føles som litt ekstra. Anonymkode: 8f58c...910 Barnet liker jo ikke frukt, klart barnet skal ha noe det liker i sin egen bursdag (så lenge det er lov innefor barnehagens rettningslinjer)! Du finner masse oppskrifter på nettet TS, søk sjokoladekake uten så mye sukker. Det du ikke burde gjøre er å lage kaker med sukkererstatninger, for det er ikke godt. Anonymkode: 819d4...000
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #7 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnet liker jo ikke frukt, klart barnet skal ha noe det liker i sin egen bursdag (så lenge det er lov innefor barnehagens rettningslinjer)! Du finner masse oppskrifter på nettet TS, søk sjokoladekake uten så mye sukker. Det du ikke burde gjøre er å lage kaker med sukkererstatninger, for det er ikke godt. Anonymkode: 819d4...000 I tillegg til at mange reagerer med magevondt på det. Anonymkode: 9285f...a67
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #8 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En enkel sjokoladekake i langpanne. Når det er sagt, jeg hadde heller valgt fruktspyd eller kopper med oppdelt frukt, fruktfat eller noe sånn. Pynt det litt og gjør det delikat, ofte stas og føles som litt ekstra. Anonymkode: 8f58c...910 Barnet til ts har spesifikt sagt hun ikke vil ha det, og nei, det er ikke ekstra stas.. Fruktfat har de hver eneste dag i bhg, det blir ikke SÅ mye mer stas av at frukten puttes på et spyd... Anonymkode: 9285f...a67 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #9 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En enkel sjokoladekake i langpanne. Når det er sagt, jeg hadde heller valgt fruktspyd eller kopper med oppdelt frukt, fruktfat eller noe sånn. Pynt det litt og gjør det delikat, ofte stas og føles som litt ekstra. Anonymkode: 8f58c...910 Temmelig kjipt gjort å lage noe som bursdagsbarnet ikke liker bare på trass. Anonymkode: eae97...519 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #10 Skrevet 2. september 2022 Takk, da følger jeg bursdagsbarnets ønsker ❤️ Har hørt så mye om disse sukkerdiskusjonene, så man blir jo fort redd for å gjøre noe feil. Anonymkode: 0c0d2...490
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk, da følger jeg bursdagsbarnets ønsker ❤️ Har hørt så mye om disse sukkerdiskusjonene, så man blir jo fort redd for å gjøre noe feil. Anonymkode: 0c0d2...490 Det er noen som er veldig hysterisk på sukker, men min erfaring er at de fleste foreldrene i bhg er veldig avslappet til det på bursdager. I min bhg, med 90 barn, var det avstemming på dette med om man skulle kutte ut kaker på bursdager i bhg. Det var ni - NI - foreldre, som stemte nei, resten stemte ja... Men de ni hadde da altså laget så mye styr med dette sukkeret at det virket som om det altså var en kjempestor greie, mens det i realiteten var en bitte liten gruppe som synes sukker var satan i pulverform. Anonymkode: 9285f...a67 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 Toro sjokolade-langpanne-kake! Også kalt ‘barnehagekaka’ 😉 Enkelt, smak barna liker, og attpåtil glutenfri. Anonymkode: 692af...c24 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 Toro muffins med melisglasur. Enkelt, de liker det, og en liten muffins er ikke så mye sukker Anonymkode: 48739...0bd
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #14 Skrevet 2. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk, da følger jeg bursdagsbarnets ønsker ❤️ Har hørt så mye om disse sukkerdiskusjonene, så man blir jo fort redd for å gjøre noe feil. Anonymkode: 0c0d2...490 Det pleier jeg å gjøre også, det er det eneste riktige i min bok. Om reglene til barnehagen er kake, frukt eller is, så gjør du uansett ikke noe feil ved å ta med en av de tingene. Hvis andre foreldre reagerer på det, så må de heller ta det opp med barnehagen for å få endret reglene. Det var det samme i vår bhg, og jeg syntes egentlig ikke noe om det, men klandret jo ikke foreldrene. Selvsagt vil man sende med barnet sitt kake på bursdagen når barnet ønsker det og de andre får det, det gjorde jeg også når det først var sånn det fungerte der. Anonymkode: 42085...117
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå