AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #21 Skrevet 2. september 2022 Ja det gjør jeg fordi jeg synes de klærne er finest rett og slett, kjøper ikke klær jeg ikke liker bare fordi folk ikke skal baksnakke barn med merkeklær Anonymkode: 2154d...ae7
Kelsier Skrevet 2. september 2022 #22 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sønnen min begynte på bhg da han var 1 år gammel. Nå er han 4. En gutt fra avdelingen hans som har gått i samme avdeling som sønnen min fra dag 1 bruker merke klær i barnehagen. Han går med Adidas, Nike, Puma, Hummel, HH, Bergans, Levis osv Han har alt fra kjente merker..genser, bukse... alt fra vintersko til innesko . Jeg har ikke dårlig råd jeg kan også kjøpe altt dette til sønnen min men tenker at et så lite barn bryr jeg ikke om hva han har på seg så lenge det er rent og pent. Sønnen min bruker fortsatt de klærne som jeg kjøpte for 1.5 år siden fordi de passer han fortsatt. Er det litt nupper så går det bra. Skal bare brukes i bhg. Men ja spørsmålet mitt er kjøper dere mye merke klær til barna deres? Er det verdt å kjøpe når de er små? Noen ganger føler jeg meg litt utenfor at sønnen min ikke har merkeklær. Vurder å kjøpe litt nå så han kan bruke de når han blir invitert på bursdager Anonymkode: e9695...a0e Hvis det at én gutt i barnehagen går i klær som du ikke har råd til å kjøpe til sønnen din, får deg til å føle deg utenfor, så har du et mindreverdighetskompleks du bør jobbe med. 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #23 Skrevet 2. september 2022 Eneste «merket» vi bruker av de du lister opp er Hummel. Vi bor ved en outlet og det koster 399 for et sett mer bukse/genser - noe jeg ikke synes er dyrt. Synes for øvrig ikke Adidas o.l. går under definisjonen merkeklær. Anonymkode: afa15...833 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #24 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Temaet merkeklær begynner så altfor tidlig likevel. Barn blir jo mobbet på barneskolen fordi de ikke har merkeklær, skal dette seriøst også være et problem i bhg? Om noen velger å bruke mer penger på tøy som mest sannsynlig vil ha hull og rifter etter en dags bruk i bhg må jo gjerne det, og at noen føler press på at barna på 1-5 år må ha merkeklær i bursdag er jo helt på jordet. Barn driter i om det er wheat eller sparkjøp. Erfaringsmessig er det mye kulere med spiderman T-skjorte fra sparkjøp enn en linskjorte fra wheat, for barna sin del. og til det tråden tilsynelatende handlet om iflg tittel. Merking av klær i bhg er nødvendig om en skal få med merkeklærne sine hjem🤪 Anonymkode: 20105...a57 Det er ikke et problem i barnehager. Sannsynligvis ikke på de fleste barneskoler heller... Har hatt barn i flere, og jobbet i flere, og det et ikke vanlig med typiske "merkeklær". Det er dog relativt vanlig med litt dyre klær som er populære fordi de er ansett som gode av mange - f.eks Reima-dress, Kivat-lue, etc. Men det er like mye fra KappAhl og Reflex f.eks. Bare et oppkonstruert problem. Når det kommer til innetøy opplever jeg at barna går i alt mulig rart, og hvem er det egentlig som legger merke til hva andres barn har på seg i særlig grad? Det eneste jeg registrerer er når noen har på seg noe jeg synes er fint, men holder ikke oversikt over hvem som hadde en søt kjole den dagen eller fine tøfler den andre dagen. Anonymkode: 2cfa3...eae
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #25 Skrevet 2. september 2022 Syns ikke merkene du nevner er merkeklær i den forstand, de er jo ganske vanlige. De er ikke spesielt dyre heller og man får de jo på tilbud overalt hele tiden. Kvaliteten kan jo også diskuteres. Plagg til 1000 kr stk syns jeg er unødvendig å kjøpe til barn, hvertfall for å bruke i barnehage. Selv tenker jeg komfort når jeg kjøper klær til barnehagebarn, men kjøper sjelden klær som koster mer enn 300-400 til hverdagsbruk, det ser jeg ikke vitsen med. Klær fra kjedebutikkene holder lenge, syns mye av de har grei kvalitet og kan fint arves videre. Anonymkode: 13dd7...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #26 Skrevet 2. september 2022 Det er ikke merkeklær 😄 normale klær til normale priser. Anonymkode: b7fd5...129 2
Carrot Skrevet 2. september 2022 #27 Skrevet 2. september 2022 (endret) drit nå i hva andre har på sine unger og fokuser på ditt eget tenker jeg.. Er det egentlig så rart det er ufred i alle arenaer når voksne folk skal henge seg opp i andres valg på alt mulig? Endret 2. september 2022 av Carrot 1
Crazydoglady Skrevet 2. september 2022 #28 Skrevet 2. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sønnen min begynte på bhg da han var 1 år gammel. Nå er han 4. En gutt fra avdelingen hans som har gått i samme avdeling som sønnen min fra dag 1 bruker merke klær i barnehagen. Han går med Adidas, Nike, Puma, Hummel, HH, Bergans, Levis osv Han har alt fra kjente merker..genser, bukse... alt fra vintersko til innesko . Jeg har ikke dårlig råd jeg kan også kjøpe altt dette til sønnen min men tenker at et så lite barn bryr jeg ikke om hva han har på seg så lenge det er rent og pent. Sønnen min bruker fortsatt de klærne som jeg kjøpte for 1.5 år siden fordi de passer han fortsatt. Er det litt nupper så går det bra. Skal bare brukes i bhg. Men ja spørsmålet mitt er kjøper dere mye merke klær til barna deres? Er det verdt å kjøpe når de er små? Noen ganger føler jeg meg litt utenfor at sønnen min ikke har merkeklær. Vurder å kjøpe litt nå så han kan bruke de når han blir invitert på bursdager Anonymkode: e9695...a0e Nei, Ikke mye, men har hendt jeg har tatt meg råd til å kjøpe enkelte plagg/sett som jeg synes er veldig fine/kule fordi jeg kan og har lyst. Evt ønske i gave til bursdag. Men ikke uansett pris. Men jr bryr seg jo ikke uansett. Mulighet har jeg, men å kjøpe masse/bare merkeklær det er jo fullstendig unødvendig så det er ikke noe jeg noen gang kommer til å gjøre. Og jeg tror det er meget fin livslærdom å ta med seg å ikke være så himla opptatt av sånt. Disse barna skal jo senere i livet ta over utgiftene knyttet til disse forventningene selv, også er det vell fint å finne verdier andre steder enn i utseende/materielle ting og erfare at man klarer seg like fint med andre andre alternativer samt sette litt ekstra pris på de "finere"/dyrere klærne man har, som man veldig ønsket seg eller har spart til å kjøpt seg selv etc. 😊 Blir litt annet å, som voksen eller ungdom som ikke vokser så mye lengre, legge i litt ekstra pr plagg for å få plagg som er mer holdbare osv, men bhg og barneskole så vokser de utav, ødelegger osv vet er jo helt bortkastet. Endret 2. september 2022 av Crazydoglady
Lonelily Skrevet 2. september 2022 #29 Skrevet 2. september 2022 Jeg liker å se unger med praktisk tøy i barnehagen, jeg. Da tenker jeg at foreldrene er oppegående og har satt seg inn i hva barnet har behov for. Om det er merketøy eller ikke spiller ingen trille. Om ullsettet er fra Hust&Claire eller Sparkjøp er ikke så farlig, men syntes det er fint å se barn som har ull/superundertøy på vinteren i stedet for stive jeans.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #30 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ikke merkeklær 😄 normale klær til normale priser. Anonymkode: b7fd5...129 Hva er merkeklær for deg da? Anonymkode: e9695...a0e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #31 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sønnen min begynte på bhg da han var 1 år gammel. Nå er han 4. En gutt fra avdelingen hans som har gått i samme avdeling som sønnen min fra dag 1 bruker merke klær i barnehagen. Han går med Adidas, Nike, Puma, Hummel, HH, Bergans, Levis osv Han har alt fra kjente merker..genser, bukse... alt fra vintersko til innesko . Jeg har ikke dårlig råd jeg kan også kjøpe altt dette til sønnen min men tenker at et så lite barn bryr jeg ikke om hva han har på seg så lenge det er rent og pent. Sønnen min bruker fortsatt de klærne som jeg kjøpte for 1.5 år siden fordi de passer han fortsatt. Er det litt nupper så går det bra. Skal bare brukes i bhg. Men ja spørsmålet mitt er kjøper dere mye merke klær til barna deres? Er det verdt å kjøpe når de er små? Noen ganger føler jeg meg litt utenfor at sønnen min ikke har merkeklær. Vurder å kjøpe litt nå så han kan bruke de når han blir invitert på bursdager Anonymkode: e9695...a0e Du kan merke klærne med navnelapper. Anonymkode: cee37...b7c 1
mingus Skrevet 2. september 2022 #32 Skrevet 2. september 2022 Sender han avgårde med et og annet merkeklær vi har fått med i klespakke på finn til 3-400. Bryr oss ikke så mye mao.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #33 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ikke merkeklær 😄 normale klær til normale priser. Anonymkode: b7fd5...129 Enig i dette Anonymkode: 2154d...ae7 1
Juliv Skrevet 2. september 2022 #34 Skrevet 2. september 2022 Det er ikke merkeklær! Rart at du henger deg så mye opp i hva andre barn har på seg. Min sønn gikk/går med Ralph Lauren, Gant etc. i bhg og på skolen. Hvis man først kjøper klær man liker hvorfor ikke bruke klærne før barna vokset ut av dem? 1
Juliv Skrevet 2. september 2022 #35 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): vintersko Anonymkode: e9695...a0e Hvis det er «merker» så lurer jeg fælt på hvilke vintersko/dress/jakke du til din sønn?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #36 Skrevet 2. september 2022 Juliv skrev (1 time siden): Hvis det er «merker» så lurer jeg fælt på hvilke vintersko/dress/jakke du til din sønn? Jakke fra lindex, sko fra sport outlet Ts Anonymkode: e9695...a0e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #37 Skrevet 2. september 2022 Ja, jeg merker alt, unntatt sokker. Ellers så er det håpløst å finne igjen. Anonymkode: 5e3b6...9ed 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #38 Skrevet 2. september 2022 Skal svare skikkelig. Nå har mitt barn begynt på skolen, og foreløpig er jeg ikke redd for merkepress. Hennes og Mauritz og Sport outlet var helt vanlig i barnehagen her, og virker også å være helt vanlig på skolen (tre jenter i samme H&M-kjole i løpet av uka, flere som har samme sympatex-joggesko som min fra Sport outlet). Foreldre med god inntekt (leger, jurister) kjøper også lavpris, og det er lite forskjell på folk her. Du behøver ikke kjøpe dyrere merker enn du føler for bare fordi noen av barna har dette. En fireåring har uansett ikke peiling på at noen merker er "bedre" enn andre, det problemet kommer nok senere. Ville vel ikke ha tenkt på Adidas som merkeklær. Gikk selv i dette på ungdomsskolen, og jeg var virkelig ikke en av de kule. Tror Adidas-joggedressene mine var kjøpt på Cubus, og jeg ble mobbet fordi jeg ikke gikk i dongeribukse. Av yttertøy, så er det nok vanligere å gå for merker som ikke er blant de billigste. Mange har Reima og Kivat. Jeg vil ikke kalle disse for merkeklær heller. Grunnen til at mange kjøper Reima, er jo ikke fordi det er kult eller status, men fordi vi vil kjøpe det som er best for å holde barna varme og tørre. Har ikke Reima selv, er fornøyd med Nameit sine dresser. Kjøper Viking vinterstøvler, men gummistøvler og regntøy er fra Sport outlet. Kjøte Kattnakken regntøy en gang, og det er sikkert supert det, men det gikk hull på fem minutter fordi ungen aker rundt på rumpa, så det gidder jeg ikke å bruke penger på igjen. Det blir jo ikke mer slitesterkt selv om sømmene og vannsøylen sikkert er en del bedre. Anonymkode: 5e3b6...9ed
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #39 Skrevet 2. september 2022 Trodde først du lurte på om det var vanlig å merke klær når de gikk i barnehagen. Men til det du egentlig lurte på. HH og Bergans går det en del i, og merker som reima og Wheat. I disse merkene så er det yttertøy. Som vanlige klær så går det i hm, lindex, name it, newbie osv. men kan også kjøpe gullkorn, hummel og levis som blir brukt i barnehagen. Ullundertøy er jeg mer bevisst, der går det i hust&claire, joha, lillelam, nøstebarn mm. Det er nok like vanlig som uvanlig å bruke merkeklær i barnehagen. Anonymkode: cf6c3...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #40 Skrevet 2. september 2022 Jeg merker alle klærne, ja. Kjøper også merker som Levis,Hummel,Marmar,Bergans fordi jeg synes de er fine og funksjonelle. Det er ikke akkurat Gucci og Armani. Anonymkode: 1efdf...e75 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå