Gå til innhold

Merke klær i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min begynte på bhg da han var 1 år gammel. Nå er han 4. En gutt fra avdelingen hans som har gått i samme avdeling som sønnen min fra dag 1 bruker merke klær i barnehagen. Han går med Adidas, Nike, Puma, Hummel, HH, Bergans, Levis osv

Han har alt fra kjente merker..genser, bukse... alt fra vintersko til innesko  .  Jeg har ikke dårlig råd jeg kan også kjøpe altt dette til sønnen min men tenker at et så lite barn bryr jeg ikke om hva han har på seg så lenge det er rent og pent. Sønnen min bruker fortsatt de klærne som jeg kjøpte for 1.5 år siden fordi de passer han fortsatt. Er det litt nupper så går det bra. Skal bare brukes i bhg.

Men ja spørsmålet mitt er kjøper dere mye merke klær til barna deres? Er det verdt å kjøpe når de er små? Noen ganger føler jeg meg litt utenfor at sønnen min ikke har merkeklær. Vurder å kjøpe litt nå så han kan bruke de når han blir invitert på bursdager 

Anonymkode: e9695...a0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nesten kun "merker" til jenta mi på 2. Går mye i Konges sløjd, Wheat, Hust and Claire, Marmar, Hummel, Gullkorn etc..

Har ikke bedre råd enn gjennomsnittnordmannen, men min erfaring er at disse klærne holder seg mye bedre i vask og har bedre passform enn mange billigere merker. Jenta mi er kraftig, klær fra feks newbie og hm er alt for smale. Eneste "billigmerke" jeg kjøper en del fra er Lindex. De syntes jeg er like bra som feks. Konges Sløjd. Og for å være ærlig og overflatisk så liker jeg stilen og utseendet på de dyrere merkene litt bedre også. 😊

Anonymkode: f8110...bc8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Sønnen min begynte på bhg da han var 1 år gammel. Nå er han 4. En gutt fra avdelingen hans som har gått i samme avdeling som sønnen min fra dag 1 bruker merke klær i barnehagen. Han går med Adidas, Nike, Puma, Hummel, HH, Bergans, Levis osv

Han har alt fra kjente merker..genser, bukse... alt fra vintersko til innesko  .  Jeg har ikke dårlig råd jeg kan også kjøpe altt dette til sønnen min men tenker at et så lite barn bryr jeg ikke om hva han har på seg så lenge det er rent og pent. Sønnen min bruker fortsatt de klærne som jeg kjøpte for 1.5 år siden fordi de passer han fortsatt. Er det litt nupper så går det bra. Skal bare brukes i bhg.

Men ja spørsmålet mitt er kjøper dere mye merke klær til barna deres? Er det verdt å kjøpe når de er små? Noen ganger føler jeg meg litt utenfor at sønnen min ikke har merkeklær. Vurder å kjøpe litt nå så han kan bruke de når han blir invitert på bursdager 

Jeg tenker det jeg har uthevet.

Også er ikke hummel, Adidas, puma og Nike så veldig dyrt heller ifht "vanlige" klær. Mange kjøper på salg eller Outlet. Personlig hadde jeg ikke kjøpt klær avhengig av merke, men hva som er fint.

Anonymkode: 9c4b4...a3f

• Liker 4
Skrevet

Du syntes fast fashion hadde vært bedre?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Gikk inn på tråden for jeg trodde den handlet om å merke klær i barnehagen. Godt eksempel på misforståelser pga orddelingsfeil😅

Anonymkode: e8749...2db

• Liker 35
  • Nyttig 4
Skrevet

Overskriften din blir helt feil med tanke på innholdet. Å merke klærne i barnehagen med navnelapper er lurt. 
Når det gjelder merkeklær spiller det ingen rolle hva andre gjør. Noen har veldig mye penger. Noen har en interesse for klær. Noen syns det er viktig. Barna brur seg ikke før mye senere. Vi voksne burde ikke bry oss om andres klær.

Anonymkode: bb371...a36

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

mine unger brukte å bergans, hummel osv i bhg. det er ikke akkurat gucci

Anonymkode: 7d281...c14

• Liker 2
Skrevet

Vi har nesten bare merkeklær til vår jente, men det er fordi det er det jeg synes er pent.

Kjøper noe fra H&M etc om jeg finner noe jeg synes er pent. Jeg kjøper det jeg synes er pent, uavhengig av merket. Hva jeg kler mitt barn i er vel ett fett for alle? 

Anonymkode: 0d8d2...30a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem er opptatt av merkeklær nå til dags? Så utrolig teit. 

Skrevet

Vi har litt begge deler. Adidas og disse sportsmerkene er ikke nødvendigvis så dyre, ofte billige på XXL og andre store kjeder. Kjøper merkeklær når det gjelder yttertøy, stort sett Didriksons, men det er fordi jeg syns de holder seg bedre. Ønsker å ta vare på til nestemann. 

Kjøper mye brukt også, så kommer stort sett billig unna. Kjøpte i fjor en nesten ubrukt vinterdress fra didriksons til 300 kr, så har et ganske lavt klesbudsjett selvom han har merkeklær 

Skrevet

Mitt innlegg over

Glemte å legge til at du ikke trenger å kjøpe merkeklær for at han skal passe inn. Om han går med penere klær fra hm eller Dior i bursdagbesøk spiller ingen rolle. 

Penklær er det jeg kjøper billigst,  siden de blir brukt minst

• Liker 1
Skrevet

Temaet merkeklær begynner så altfor tidlig likevel. Barn blir jo mobbet på barneskolen fordi de ikke har merkeklær, skal dette seriøst også være et problem i bhg? 

Om noen velger å bruke mer penger på tøy som mest sannsynlig vil ha hull og rifter etter en dags bruk i bhg må jo gjerne det, og at noen føler press på at barna på 1-5 år må ha merkeklær i bursdag er jo helt på jordet. Barn driter i om det er wheat eller sparkjøp. Erfaringsmessig er det mye kulere med spiderman T-skjorte fra sparkjøp enn en linskjorte fra wheat, for barna sin del. 

og til det tråden tilsynelatende handlet om iflg tittel. Merking av klær i bhg er nødvendig om en skal få med merkeklærne sine hjem🤪

Anonymkode: 20105...a57

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg kjøper ikke merklær til sønnen min i barnehagen. kjøper på lindex og kappahl. Buksene holder vel en måned på vår/sommer/høst før knærne er hullete og har har satt seg fast i noe å revet hull. Gensere holder noe lenger, men plutselig mistet han makrellskiva på magen, Klippet i genserarmen mens han laget noe, maler og tegner med tusjer, som ofte kommer på genseren. Da er det ikke så farlig når det vat 3 for 2 🤭 Han er alltid hel i tøyet, og har rene og pene klær, men dyre klær, nei. Ser ikke vitsen. Ullundertøy kjøper jeg mest devold, eller de der ganske dyre fra barnas hus, husker ikke navnet. men de er myke og gode. 

Uteklær kjøper jeg klær som Reima, Bergans, jotunheim, hestra og de der dyre ulluene, samt dyre sko, men det er jo for at kvalitet på uteklær er så viktig. Her vi bor blir det ofte minst 20 minus mange dager.

Anonymkode: 23ecf...f9e

Skrevet

Tenker ikke på det du nevner som «merkeklær». Gikk inn i tråden og tenkte jeg skulle svare nei, men Bergans, HH og Nike bruker vi da. Anser det bare som god kvallitet. Merkeklær, så tenker jeg Dior og LV liksom. 

Anonymkode: 688a4...a07

• Liker 7
Skrevet

Ja, mine bruker også merkeklær av samme typer som du beskriver i HI. Men det er jo på ingen måte dyre merkeklær?

Anonymkode: f0233...324

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kjøpte mest på HM, Lindex og Kappahl. Noe Cubus. 

Han vokste jo ut av det på noen mnd 🙈😅 

Brukte mer på sko og ytterklær. Og ullundertøy. 

Bryr meg fint lite om "merkeklær". Kjøper det jeg synes er fint og bruksvennlig.

Synes det er vanskeligere nå som han må opp i 140 pluss. Så utrolig mye kjedelige klær for gutt. Misunner jenteavdelingene😤

Skrevet

Nei, vi kjøper ikke noe særlig merkeklær, ihvertfall ikke vanlige inneklær. Vi får litt i gave, og ytterklær/sko kan gjerne være i kvalitetsmerker,  men vi holder oss mest til Lindex, H&M, Cubus og PoP og kjøper klær når det er salg, samt at vi bruker mye arveklær. Ikke fordi vi har dårlig råd, men fordi vi ikke ser poeng i å bruke mye penger på klær som brukes så kort og skal bare slites. Barna bryr seg jo ikke om merker. 

Anonymkode: 3a1c2...197

Gjest tullerikke
Skrevet

Vi merker klærne til ungen så det blir lettere for de ansatte å holde styr på alle klærne. Merkeklær har vi også litt av. 

Skrevet

Synes ikke Levis, Adidas og Hummel, Bergans osv. er så veldig merkeklær jeg og mitt barn brukte og slike klær i barnehagen for det er hans vanlige klær. Skulle jeg gå å kjøpe klær et annet sted bare for barnehagebruk? Liker de merkene for de holder seg utrolig godt og prisforskjellen er ikke så enorm heller med tanke på at kvaliteten er bedre så ja. 

Jeg har kjøpt de klærne jeg liker og det har tilfeldigvis vært disse "merkene" som overhodet ikke er merkeklær i kategori "Gucci" altså. 😄 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...