Gå til innhold

Biomor er sur på meg og nekter meg det ene og andre i barnets liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er samboer med far til barnet og føler jeg skal få lov å engasjere meg. Jeg har bedt om fult innsyn i skole fra skolen, får beskjeder på lik linje som de andre og følger med far på foreldremøter og foreldresamtaler. Mor har ikke ønsket dette da hun mente det var kun far og hun som skal det, men jeg er også i livet til barnet. Jeg sier barnet kan få kalle meg mamma, men foreløpig kaller barnet meg med navn og mor ble sur for at jeg hadde sagt det også. Mor er rar rundt meg, men jeg setter på meg et ansikt og er høflig mot hun uansett. Jeg er den som fører kommunikasjonen da far ikke er så flink til det, så jeg er den som så regel ringer eller sender melding til mor hvis det er noe.  

I går ble mor ekstra sur på meg fordi hun mente jeg la meg borti ting. Hun sendte melding til far ang en smartklokke hun skulle kjøpe, og jeg ringte hun og sa at den smartklokken ikke var bra og at hun burde kjøpe en annen. Jeg fikk den skyllebøtta om at jeg skulle slutte å legge meg opp i ting, og hun sa igjen også at hun ikke likte mye annet jeg gjorde. 

Hva gjør jeg her? Jeg ønsker blandt annet å være med på neste forledresamtale, og hun kan ikke nekte meg det.

Anonymkode: b1e5d...8b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du, ts, egentlig er biomor som er frustrert over stemor 🥴😆🤥

Hadde jeg vært mor her så hadde jeg bare vært glad for engasjementet. Tenk at barnet mitt får en til omsorgsperson som bryr seg og stiller opp. 

Men et sted går jo grensa også. Engasjement med tanke på foreldremøter, være med på fritidsaktiviteter, finne på ting med barnet - suverent. Å blande seg oppi samarbeidet der kommunikasjonen er mellom far og mor, hva man ikke burde kjøpe til barnet, barneoppdragelse hos mor etc - ikke greit. 

Du får heller blokkerer stemors telefon og ta kommunikasjonen med far 😉

Anonymkode: 7b771...2f7

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er verken troll eller biomor. Jeg ønsker gode råd bare her, håper på seriøse svar.  

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er verken troll eller biomor. Jeg ønsker gode råd bare her, håper på seriøse svar.  

Ts

Da må du i hvertfall ha en skrue løs..fordi dette er for godt til å være sant..

Du har INGENTING med dette å gjøre. Slutt å bland deg, og la mor og far samarbeide om barnet. 

Anonymkode: 649b9...8dd

• Liker 32
  • Nyttig 14
Skrevet

Hvis dette ikke er trolling beveger du deg langt over streken for hva som er normal innblanding i andres barn. Jeg jobber på skole og har aldri opplevd at stemor er med på utviklingssamtaler eller foreldremøter. Med mindre mor er ute av bildet. Det er ikke din jobb. Du kan jo heller ikke be barnet kalle deg mamma, det er grenseoverskridende. Jeg hadde vært rasende om noen gjorde det samme mot mitt barn.

Anonymkode: 6e6bf...d8c

• Liker 40
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts

Så hør på mor og slutt å blande deg på denne måten. La det være opp til far hvor involvert du skal være, og la kommunikasjonen gå mellom de to.

Det er jo du som er sur, hun er normal.

Anonymkode: 621af...fad

• Liker 13
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts

Da burde du få din egen unge som du kan diktere over. En ting er å kunne være tilstede og sette visse regler i eget hjem, men mor og far bestemmer over hva som er best for SITT barn. 

At du blander deg og også sier at ungen kan kalle deg MAMMA er å gå langt over grensen.

Barnet HAR en mor. 

Ryker det mellom deg og far har du null rettigheter over barnet. 

Skrevet

Dette er bare dårlig trolling ja. Det er faktisk ikke lov å være med på foreldresamtale uten samtykke fra begge foreldrene. Sier en nei, så må man være hjemme.

Anonymkode: dd0a1...b6c

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Tull. Mor må faktisk skriftlig godkjenne at du får være med på møter, så dette er åpenlyst en trollehistorie.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Så lenge du ikke har foreldreansvar, har du ikke rett til informasjon. Fra skolen feks.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

I call BS!

Men om så dette er sant,og du ber barnet kalle deg mamma... hadde du vært samboer med mitt barns far hadde jeg altså gjort mye mer enn å si at du ikke får være med på foreldremøte og å be deg ikke blande deg opp i hvilken smartklokke jeg ville kjøpe. Dette er et så svært tramp over streken som man kan få det. Jeg ville ikke vært "rar" rundt deg,som du beskriver at hun her,jeg ville hatt lyst til å klore ut øynene dine hver gang du så på barnet mitt. Barnet har én mamma! Hold deg unna. 

Jeg er for godt samarbeid,altså,det er noe helt annet. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke moren som er den urimelige her, det er deg. Du har ingen rettighet til å få informasjon fra skolen, ei heller være med på foreldremøter. Ikke uten morens godkjenning. På samme måte som du heller ikke har rett til å få tilgang til barnets helseopplysninger.

Å be et barn som ikke biologisk er ditt eller som du har adoptert om å kalle deg mamma når barnet har en mor er et skikkelig overtramp ovenfor mor, men også for barnet. Ved å be barnet kalle deg mamma så gjør du barnet bare forvirret og setter det i en vanskelig posisjon  

At steforeldre er med på foreldremøter kan forekomme, men da ligger det et godt samarbeid i bunnen og barnets foreldre har gitt tillatelse til at steforeldre kan bli med eller være stedfortreder hvis foreldrene ikke har mulighet.

Men når du tramper rundt som en elefant i en glassbutikk og overskrider alle grenser så kan jeg spå at samarbeidet med barnets mor ikke kommer til å bli bra. Mannen din må være en skikkelig tøffel som ikke grensesetter deg når det kommer til å blande deg inn på denne måten du gjør nå. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts

beste rådet er å slutte leke mor og heller fokusere på å være en person som samarbeider bra med begge barnets foreldre i den rollen du faktisk har, som pappas kjæreste og samboer.. Du er ikke "mamma" og du vil heller aldri bli mamma til dette barnet selv om du har en rolle i hverdagen til dette barnets liv, det viktigste av alt å kjenne sin plass.
Du må gjerne være en super rollemodell, en fantastisk omsorgsperson, en ekstremt bra støtte for barnet og alt du vil, men du er altså i bunn og grunn pappas kjæreste og ikke barnets mor. Jo før du slutter kreve den plassen og slår deg til ro med den du har jo bedre. 

Endret av Carrot
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

*HVIS* dette ikke er trolling, noe jeg tror det er, så er dette helt sinnsykt!

Jeg er selv bonusmamma, og jeg har vært med på alle utviklingssamtaler, alle tilstelninger på skolen, jeg bestemmer 50% av hva barnet skal få av gaver og barnet kaller meg mamma. Det er pappa'n og meg som er barnets foreldre. Alt du virker som du har lyst til å være med på...

Forskjellen på din og min situasjon, er dog at i vår situasjon så er ikke biologisk mor en del av bildet. Barnet har ikke hatt noe form for kontakt med henne på snart 10 år. 

Anonymkode: 13e76...74d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
BethB skrev (1 time siden):

Tull. Mor må faktisk skriftlig godkjenne at du får være med på møter, så dette er åpenlyst en trollehistorie.

Her har stefar vært med på foreldremøter og utviklingssamtaler i bhg og på skolen uten samtykke fra far. Vært med på alt annet på skolen også. Far er bare positiv til det såklart! 

Anonymkode: 7b771...2f7

Skrevet

Er jammen ikke sikkert dette er trolling. Kjenner ei stemor som oppfører seg akkurat som hun som skrev innlegget. Inkludert det å bli kalt mamma av stebarnet.

Anonymkode: d4366...da4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Biomor igjen🙄

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er samboer med far til barnet og føler jeg skal få lov å engasjere meg. Jeg har bedt om fult innsyn i skole fra skolen, får beskjeder på lik linje som de andre og følger med far på foreldremøter og foreldresamtaler. Mor har ikke ønsket dette da hun mente det var kun far og hun som skal det, men jeg er også i livet til barnet. Jeg sier barnet kan få kalle meg mamma, men foreløpig kaller barnet meg med navn og mor ble sur for at jeg hadde sagt det også. Mor er rar rundt meg, men jeg setter på meg et ansikt og er høflig mot hun uansett. Jeg er den som fører kommunikasjonen da far ikke er så flink til det, så jeg er den som så regel ringer eller sender melding til mor hvis det er noe.  

I går ble mor ekstra sur på meg fordi hun mente jeg la meg borti ting. Hun sendte melding til far ang en smartklokke hun skulle kjøpe, og jeg ringte hun og sa at den smartklokken ikke var bra og at hun burde kjøpe en annen. Jeg fikk den skyllebøtta om at jeg skulle slutte å legge meg opp i ting, og hun sa igjen også at hun ikke likte mye annet jeg gjorde. 

Hva gjør jeg her? Jeg ønsker blandt annet å være med på neste forledresamtale, og hun kan ikke nekte meg det.

Fint at barnet har voksne som bryr seg men her krever du alt for mye. Høres ut som om du prøver å overkjøre både far og mor. Len deg tilbake 

Anonymkode: 3b64b...6e6

• Liker 2
Skrevet
MapleSirup skrev (17 minutter siden):

Biomor igjen🙄

Hva skal dette bety? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...