Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen tanker om det?

har fått mye motstand fra venninner

Anonymkode: a7714...6c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er begge voksne og i samme aldersgruppering. Det er regelrett null problemer her. 

Ja, det blir vanskelig med barn. Blabla han blir å lukte urin osv, men det er null problem å ha det gøy.

Anonymkode: f978c...896

• Liker 4
Skrevet

48/2+7=31. Dvs at dere er akkurat på grensen for hva vi kan godta her i Jante.

Anonymkode: ec8a0...ee0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er en stor aldersforskjell. Jeg ville tenkt opp til 40-42.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

noen tanker om det?

har fått mye motstand fra venninner

Anonymkode: a7714...6c4

Min første tanke er at du er voksen nok til å tenke selv. Det innebærer at du er voksen nok til å (burde) være trygg nok på dine egne følelser og valg. Selvsagt er meningene til de rundt oss viktige, som familie og venner. Men til syvende og sist må du vite hva som er best for deg og ta et valg ut fra det.

Min neste tanke er at du burde tenke litt gjennom hvem du har som venner. Er det oppriktig bekymring vennene dine har luftet, ærlige tanker og spørsmål som de stiller fordi de bryr seg om deg, og ønsker å forsikre seg om at dette er noe du virkelig vil? Eller er det mye «motstand» hvor de har valgt å nærmest underminere ditt valg og dine følelser, fordømmer forholdet og nærmest ber deg avslutte det? Om sistnevnte, som det kan virke som av formuleringen din, så ville jeg revurdert mitt vennskap. Det er lov å stille spørsmål og det er bra å ha nære vennskap hvor man kan være ærlig med hverandre. Samtidig bør de også respektere deg og dine valg godt nok til å stole på valget du har tatt. 

Og min siste tanke er at den aldersforskjellen er uproblematisk så lenge dere synes den er uproblematisk. Alder er bare det - en alder. Man kan ta to personer på 40 år som ligger flere titall år fra hverandre, basert på livsstil- og situasjon, personlighet, sted i livet osv. Eller som dere med større aldersforskjell. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis han gjør deg glad så kjør på 🥰

Anonymkode: e8b2a...256

• Liker 3
Skrevet

Det er bedre enn 25 gode år med et forhold, enn ingen gode år. 

Anonymkode: 32032...98b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Min erfaring er at menn som er såpass mye eldre enn meg, sliter med å være sammen med damer på sin egrn alder. Det er vel forventet at man har noen ting i orden når en er 48, hodet på rett plass, tanker og prioriteringer, at man er moden.

Jeg var også 31 da jeg møtte en på 48, helt lik forskjell. Etter en stund forstod jeg at denne fyren slet med å være konsis og stabil, han var av og på i følelser og jeg forstod ikke hvor jeg hadde ham. Han hørtes mer ut som en fyr i slutten av tenårene i valg av samtaletemaer, var kontrollerende og visste best osv. 

Anonymkode: 134f3...2c1

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva skal dere med disse gamle mennene? Like mange menn som kvinner på din egen alder, bedre å finne et godt eksemplar  i egen sldersgruppe.

Anonymkode: 0db6f...561

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er ingenting. Møtte kjæresten min da jeg var 38, og han 60. Tre år senere er vi fremdeles sammen, og forhåpentligvis er vi sammen helt til en av oss dør.

Kjærligheten er ikke alltid forutsigbar og skjer ikke alltid mellom par med kun 1-2 års aldersforskjell. Det ville vært mye mer praktisk, mye lettere, men sånn er ikke alltid kjærligheten.

Anonymkode: c84b7...c29

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

48/2+7=31. Dvs at dere er akkurat på grensen for hva vi kan godta her i Jante.

Anonymkode: ec8a0...ee0

Så 80/2+7=47 er ok?

Anonymkode: 76f9e...430

• Nyttig 7
Skrevet

Hadde for min del kommet an på om du ønsker barn eller ei. Ønsker du barn så hadde jeg ikke kastet bort tid på han.

Anonymkode: 6b168...e90

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere er begge voksne og i samme aldersgruppering. Det er regelrett null problemer her. 

Ja, det blir vanskelig med barn. Blabla han blir å lukte urin osv, men det er null problem å ha det gøy.

31 og 48 er overhodet ikke samme aldersgruppe. 

Anonymkode: fb931...cab

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere er begge voksne, det viktigste her er vel at dere har det bra? 

• Liker 3
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Min erfaring er at menn som er såpass mye eldre enn meg, sliter med å være sammen med damer på sin egrn alder. Det er vel forventet at man har noen ting i orden når en er 48, hodet på rett plass, tanker og prioriteringer, at man er moden.

Jeg var også 31 da jeg møtte en på 48, helt lik forskjell. Etter en stund forstod jeg at denne fyren slet med å være konsis og stabil, han var av og på i følelser og jeg forstod ikke hvor jeg hadde ham. Han hørtes mer ut som en fyr i slutten av tenårene i valg av samtaletemaer, var kontrollerende og visste best osv. 

Anonymkode: 134f3...2c1

Det har vel mindre med alder og mer med personlighet å gjøre. En på 48 ønsker ikke damer som pusher 50 av rene attraktivitetsmessige årsaker.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har vel mindre med alder og mer med personlighet å gjøre. En på 48 ønsker ikke damer som pusher 50 av rene attraktivitetsmessige årsaker.

Mange kvinner på 48 er svært mye mer attraktive enn mange menn på 48. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

31 og 48 er overhodet ikke samme aldersgruppe. 

De er begge voksne. Begge er i aldersgruppen voksne. Ingen av de er unge lengre. Det er helt naturlig at de omgås i samme kretser, vennegjenger o.l. Ingenting å heve øyenbrynene for. 

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange kvinner på 48 er svært mye mer attraktive enn mange menn på 48. 

Det har jo ingenting med saken å gjøre. 

Gjest Vitalogy
Skrevet

Dette vet du best selv. Har dere kompatible syn på tiden framover sammen, hva den skal inneholde osv., så er "motstand fra venninner" fort mindre interessant.

For hva det er verdt; mitt syn på aldersforskjeller er nok påvirket av at jeg (tilfeldigvis) har flere bekjente med omtrent samme aldersforskjell som her beskrevet. De har det helt fint sammen, men forholdene må pleies, som alltid ellers.

Skrevet

Hvis du blir 48, da er han 65 og pensjonist.

Anonymkode: c986c...86c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...