AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Kan ikke folk bare bestemme seg. Er så kjedelig med all kranglingen. Så kan folk lage konflikter i en religiøs kultur eller noe som menneskehistorien har vist oss. Anonymkode: 96e3b...7af 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 Antar hvis det var opp til meg. " 1. Lag et bål. 2: Be til guden i en religion og be han om å lage flammer av bålet 3: Se om det funker. Svarer ikke guden så er det ikke riktig religion Det er bare meg da, utifra vitenskap. Og det må skje hver gang om du ber til den guden, Eller er den logikken for at det skal gi mening om en personlig gud for meg. Anonymkode: 96e3b...7af
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Jepp. Gud forby om man nevner noe positivt med muslimer, islam, halalkjøtt eller hva enn det kan være for da blir man ANGREPET. Ord slik som hjernevasking, dum, kontrollerende og generelt hets går mye igjen. Synes alle skal få følge det de vil uten å måtte bli trakassert eller gjort narr av. Anonymkode: 92a00...8e3 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp. Gud forby om man nevner noe positivt med muslimer, islam, halalkjøtt eller hva enn det kan være for da blir man ANGREPET. Ord slik som hjernevasking, dum, kontrollerende og generelt hets går mye igjen. Synes alle skal få følge det de vil uten å måtte bli trakassert eller gjort narr av. Anonymkode: 92a00...8e3 Hva synes du om kritikk av Kristendommen? Men antar vi har mer historie av kritikk innenfor etikk i vår kultur i Europe og vesten. Men jeg tror på religionsfrihet. Jeg bare blir trest når folk må dø for det. Anonymkode: 96e3b...7af
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva synes du om kritikk av Kristendommen? Men antar vi har mer historie av kritikk innenfor etikk i vår kultur i Europe og vesten. Men jeg tror på religionsfrihet. Jeg bare blir trest når folk må dø for det. Anonymkode: 96e3b...7af Synes det gjelder alle, ingen skal måtte føle på ubehag fordi man har en religion som man vil følge, men dette er er kristent land og det syntes godt på Internett i diverse kommentarfelt. Anonymkode: 92a00...8e3 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 Jeg satte meg ned for å se på en serie på NRK en dag. Serien het Fredløs, og handlet om noen som fikk problemer fordi de ble mistenkt for et bankran. Spennende tenkte jeg, og forventet litt drama og action. Da jeg var halvveis i serien skjønte jeg at jeg ble utsatt for "muslimer er farlige" og "fare for radikalisering"-propaganda, da serien handlet om en som kom fra et muslimsk land, og som ble religiøs etter fengselsopphold, og så gjorde han et eller annet forferdelig etter det. Syns vi har hørt dette budskapet så mange ganger, og alt det bidrar til er å gjøre muslimer "farlige". Kan vi få noe annet nå? Anonymkode: eefe6...1ea
K.B. Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Kan ikke folk bare bestemme seg. Er så kjedelig med all kranglingen. Så kan folk lage konflikter i en religiøs kultur eller noe som menneskehistorien har vist oss. Anonymkode: 96e3b...7af Kort svar: Ja.
sofiemyr Skrevet 2. september 2022 #8 Skrevet 2. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Antar hvis det var opp til meg. " 1. Lag et bål. 2: Be til guden i en religion og be han om å lage flammer av bålet 3: Se om det funker. Svarer ikke guden så er det ikke riktig religion Det er bare meg da, utifra vitenskap. Og det må skje hver gang om du ber til den guden, Eller er den logikken for at det skal gi mening om en personlig gud for meg. Anonymkode: 96e3b...7af Her har du egentlig uten å vite det lagt frem alle problemene med guder og religion 1. Jeg ser du lager et bål 2. Jeg hører at du ber om ild 3. Men du trenger egentlig ikke ild - du bare vil ha den for å vise at jeg finnes og det er under meg å vise slike ting. Spør igjen når du er døende av kulde og fryser... Poenget er at det finnes ingen "gud" - det kan godt finnes "noe" men det er ikke Jehova eller Allah eller whatever Endret 2. september 2022 av sofiemyr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå