Gå til innhold

Hvor mange foreldrekontakter er vanlig på ungdomsskole ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som tittel viser så lurer jeg litt på dette med foreldrekontakter i klassene . Hvor mange skal det være per klasse på ungdomsskolen ? Har det noe med elevtall å gjøre , bestemmer skolen , eller kommunen ? 
På barneskolen har det vært 1 pluss Vara , men har forstått at det ikke er alle som har det sånn heller . Det går imot valg på foreldremøtet , og alltid er det en kjip stillhet og ingen som melder seg . Jeg vurderer å stille i år , men bare hvis ei venninne kaster seg med. Orker ikke alene . Kona var på barneskolen , så nå føler jeg at jeg må trå til litt . 

Anonymkode: f4518...54b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de var to her, med ca 30 elever i klassen.

Anonymkode: c29b7...c43

Skrevet

2

Anonymkode: 51bf6...ebc

Skrevet

Man kan jo velge litt selv. Si at du stiller hvis dere kan være to og du får med deg Berit.

Anonymkode: 9606f...a3e

Skrevet

1 foreldre pr trinn. 
klasse 8 a b og c - 3 kontakter pluss Vara 

Anonymkode: d4ed3...dc0

Skrevet

1 + en vara i hver klasse er vanlig på ungdomsskolen. Det er helt sikkert ikke noe problem å være to som møter hver gang

Anonymkode: 064d7...2fe

Skrevet

vi er 2 pr klasse. Velger ingen vara siden foreldremøte er så tidlig på skoleåret (har allerede hatt møte) Her velges også FAU repr for 3 år og ikke to som på barneskolen. 

Anonymkode: 51d66...803

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

vi er 2 pr klasse. Velger ingen vara siden foreldremøte er så tidlig på skoleåret (har allerede hatt møte) Her velges også FAU repr for 3 år og ikke to som på barneskolen. 

Anonymkode: 51d66...803

Sånne ting er nok ulikt :) Her velger man en representant og en vara i 8., i 9. er varaen som ble valgt året før representant også velges det ny vara, også er denne representant i 10. 

Skrevet

Vi har alltid hatt 2 både på barneskolen og ungdomsskolen. 1 rep til FAU i tillegg

Skrevet

2 hos oss. En foreldrekontakt og en FAU. Og 2 vara, som overtar året etter. 

Anonymkode: f0e74...3d4

Skrevet

På barna mine sin ungdomskole er det 1 klassekontakt blant foreldrene, 1 i Fau og 1 vara Fau. Alt velges for 1 år. 

28 barn i klassen

Anonymkode: 1210b...aa7

Skrevet

2 stk, ingen vara. 25 elever i klassen. 8. trinn. (4 klasser)

Var på foreldremøte denne uka. 

1 til Fau + personlig vara

Anonymkode: a057f...5d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sånne ting er nok ulikt :) Her velger man en representant og en vara i 8., i 9. er varaen som ble valgt året før representant også velges det ny vara, også er denne representant i 10. 

Ræva ordning. Da må man sitte to år. 

Anonymkode: c5ac4...9d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...