Gå til innhold

Er det større sjanse for å dø når man sover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med dødsangst og er mest redd for å dø når jeg sover. Jeg vet man ikke merker at man dør men jeg er redd likevel. Jeg er ung og har ingen sykdommer. Å sove utgjør vel ingen større risiko? 

Anonymkode: bc8ce...b17

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida

Anonymkode: 221b0...215

• Hjerte 1
Skrevet

Hos eldre mennesker, eller mennesker med en allerede dødelig sykdom, er det størst risiko for å dø om natten. 

Hos det som er ung og frisk, er det ingen større risiko. Søvnmangel utgjør en mye større risiko for et hvert menneske, enn å sove. 

Anonymkode: f98e5...b13

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

En ting er i hvert fall sikkert: Det er større sjanse for å dø om man ikke sover. 

Anonymkode: 58f5f...c28

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har også dødsangst. Men jeg er der at jeg HÅPER at jeg heller dør i søvne, den dagen jeg skal dra. Og ikke er bevisst.. Bare fader ut i en drøm.

Men du? Akkurat nå, så lever vi❤ Og det er nydelig. Tenk på hva du har lyst til å gjøre i morgen, det blir fint🌼

Anonymkode: e3f8f...606

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sliter med dødsangst og er mest redd for å dø når jeg sover. Jeg vet man ikke merker at man dør men jeg er redd likevel. Jeg er ung og har ingen sykdommer. Å sove utgjør vel ingen større risiko? 

Hvorfor er du redd for å dø? 

Anonymkode: d8c99...6fc

Skrevet

Nei, det er ikke dødelig å sove

Anonymkode: 11221...711

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor er du redd for å dø? 

Syns tanken på å bli borte for alltid er litt skremmende. Vet jo ikke om det er noe mer etter døden…

Skrevet

Større sjanse for å dø om du ikke sover. Søvn er essensielt for overlevelsen. 

Anonymkode: a177a...69d

Skrevet

God klem til deg, det trenger du ikke være redd for❤️ 

Anonymkode: cfe17...c26

• Hjerte 1
Skrevet

Er det ikke bedre å sovne stille inn, som det heter, uten å merke noe enn å se døden i hvitøyet i våken tilstand? Hvis du har mye du skulle gjort før du dør bør du heller jobbe med å krysse av en sånn liste. Det reduserer kanskje angsten for å dø i søvne? For du rekker trolig ikke alt rett etter at du skjønner at du skal dø, som for noen bare er sekunder, eller at du får noen uker eller måneder av legen, men er for syk til å få gjort særlig.

Anonymkode: 8e000...7f6

Skrevet

Nei,kjære deg❤️

Du må ikke være redd for det,klem❤️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke større sjanse, det er omtrent like stor sjanse om en er våken eller sover. Om en dør i søvne, så merker en hvertfall ikke noe....Om en først skal dø,så er det vel den beste måten å dø på,vil jeg tro.

Anonymkode: 0af9c...fc2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Syns tanken på å bli borte for alltid er litt skremmende. Vet jo ikke om det er noe mer etter døden…

Har du tenkt over at hvis du en morgen blir funnet død i senga di, så er du den eneste som ikke vil merke det? 

Hvis du grubler lenge nok på det der, vil du finne ut at hver gang du puster ut så er du bare tre minutter fra å dø.

Derfor er det viktig å konsentrere seg om å leve. Hva kan du gjøre akkurat nå for å utgjøre en forskjell?

Se deg rundt der du er: Livet er det som foregår akkurat her og nå. Hva som kommer etterpå får vi heller bekymre oss om... øh... etterpå? 

Skrevet

Begge mine svigerforeldre, og foreldre døde i senga   når de sov.  Når ein sover / hviler er hjertet i hvilmodus, og størst sjanse for å stoppe.  Fysisk aktivitet bidrar til å øke blodsirkulasjonen, og  den beste måte å forbygge hjertestans.  En nabo har hatt flere infarkt, og under det siste  vart vedkomende flydd direkte til S.T Olavshospitalet hvor han låg en uke.  Legen hevdet at hadde vedkomende ikkje vert i så god fysisk form hadde han vert død.  Nå går vedkomende på 80 år  sine daglige turer til fjellet

Anonymkode: b9478...9b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...