Gå til innhold

Min samboer vurderer å flytte fra meg etter flere av hennes venninner har blitt singel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gjøre med dette? Hun blir jo påvirket i en negativ retning. Nå ser hun hva flere av hennes gode venninner gjør på fritiden og drømmer om et slikt liv selv. Jeg syns jo de har en dårlig innflytelse på henne nå. Og hva kommer våre barn til å tenke om sin mor, når hun bare vil være "fri"?

Barna er ungdommer så de kommer til å bli flaue over dette. Og jeg kommer til å miste min samboer, bare fordi hennes venninner er nysingel og "nyter" livet.

Er det noe jeg kan gjøre her? Dette er regelrett galskap!

Anonymkode: 82836...1c1

Videoannonse
Annonse
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Om hun går fra deg kun grunnet dette, så fortjener du bedre.

Skrevet

Parterapi.

Anonymkode: 7105e...53f

• Liker 1
Skrevet

hvor gamle er dere?

Anonymkode: 91201...9c9

Skrevet

La henne gå, og sjekk opp de "frie" venninnene :) 

Anonymkode: 87f5c...172

Skrevet

Da får du la henne gå på byen og være fri annenhver helg, da. Og ellers dele ukene strikt i mammauker og pappauker selv om dere bor sammen. Så kan hun ha fri og fullt ansvar om hverandre.

Det kan være du har stilt opp for lite, og blir overrasket hvor mye som egentlig blir gjort som du ikke vet. Hvis hun helt på ekte drømmer om barnefri annenhver uke kan ting tyde litt på det. I så fall er det greit å finne ut en bedre arbeidsfordeling fort som fy. Eller så kan det bare være at hun trenger å finne tilbake til den kule og morsomme hun var da dere ble kjærester. Og det kan jo føre til at hun blir morsommere og hyggeligere å være sammen med ellers også.

Anonymkode: fa28b...78f

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor kanskje hun ikke gjøre masse spennede ting på fritida allerede nå?  Hvis barna deres er blitt ungdommer har hun vel all verdens muligheter. 

Anonymkode: b3804...bde

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Er det negativt å bli påvirket til å ville gjøre ting som er gøy?

Er livet over når man får kjæreste og blir mamma?

Med så voksne barn kan hun vel bli med på mye av det venninnene gjør?

Anonymkode: 8e58b...8eb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Gi henne frihet til å gjøre ting med venninnene, og prøv samtidig å være mer oppmerksom som ektemann. Vær den beste mannen for henne! Vær oppmerksom. Lytt. Bry deg. Og kanskje du kan få ungdommeme til å hjelpe til mer også? Det er det du kan gjøre. Og om hun snakker om at dere har problemer eller at hun har mistet følelser så foreslå samlivsterapi. Det er gratis hos familievernkontoret.

Anonymkode: a1508...45f

• Liker 4
Skrevet

Man blir jo ikke mer fri av å bli singel med barn.. Med mindre du legger harde føringer på hva hun kan eller ikke kan gjøre så burde hun vell kunne leve litt fritt sammen med disse venninnene uten å gå fra deg? Viss ikke høres det vell ut som det er ett annet problem der, tvilsomt at man vil være singel bare fordi flere venninner er det, om man har det bra i forholdet🤷

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Muligheten er til stede for at det ikke er venninnene som er grunnen, men deg. Sier ikke at det er sånn, men ville nok tenkt litt på hvordan oppgaver har vært fordelt hjemme og hvor mye pris du har satt på henne. Dessverre er det ofte sånn at menn gjør mye mindre enn sin del av husarbeid o.l i tillegg til at de er dårlige til å uttrykke at de setter pris på dama si. 

Det er jo bare å begynne og lese på dette forumet hvis du ikke har nære venninner du kan snakke med.

• Liker 3
Skrevet

Regner med dere er nærmere 40 om dere har så store barn, på tide å legge fra seg den fjortis stilen kanskje? Du fortjener bedre uansett. 

Anonymkode: ccd41...a6a

Skrevet

Det er nok uttrykk for noe helt annet. Har du tatt din del og vært der for henne? Mulig hun er drittlei og kommet over den fasen til å gidde forholdet til at hun nå bare tenker på seg selv? 

Anonymkode: 24335...24c

Skrevet

Min samboer, mann skal også bli single fordi kameraten blir det. Han har full frihet alle dager til alt han vil, men det er ikke nok. 

Anonymkode: db098...080

• Liker 1
Skrevet

Skilsmisse/brudd er smittsomt, uheldigvis. Ting som i utgangspunktet ikke er et problem i et forhold, kan fort bli bruddgrunn om man har en singel venn som står ved siden av å heier.

Anonymkode: 8e892...f63

Skrevet

Dette skjedde med madammen og. Løsningen ble å bli hennes cuckold. Hun får leve som fri nå og jeg får se henne i action. Fungerer bra det. Så hvis det viktigste er å holde sammen så anbefales det. Hvis du ikke vil at hun ligger rundt, så vet jeg ikke hva du kan gjøre. Antageligvis ingenting.

Anonymkode: 799a9...bdd

• Liker 2
Skrevet

Hvis hun faktisk går bra deg, så var det ikke bare misunnelsen over venninners singelliv som lå til grunn.

Får hun tid og rom til å være med venninnene sine? Reiser de ut sammen, eller må hun sitte hjemme og være mamma 24/7? Mitt forhold holdt på å ryke da jeg kjente at jeg bare fikk rom til å være mamma, men ikke meg. Samboer kunne ikke forstå at han kunne sitte hjemme med barna så jeg kunne få en kveld med mine venner, og han trodde vel som deg at jeg snuste på singellivet som mine venninner levde. Jeg gjorde ikke det, jeg kjente bare at jeg holdt på å råtne hjemme i sofaen mens han hadde frihet.

Jeg ville jo ikke være singel, ligge rundt osv, men bare kunne dra ut med jentene en lørdag og sånt. 

Anonymkode: a7542...de8

• Liker 4
Skrevet

Dette er noe mange menn har opplevd. 

Som oftest går det som følger:

1. Alle venninnene går i "girlpowermodus" og slipper seg fri i noen måneder eller år

2. Så vil den ene etter den andre venninna finne seg en partner og ønsker å slå seg til ro igjen

3. Enkelte klarer aldri å finne den "rette" igjen, så de ender opp enslige hvor de veksler på å knullevenner, venner med fordeler, og mere til. Deretter går de i "alt-er-galt-med-menn-modus"

4. Hun som går i "alt-er-galt-med-menn-modus" føler seg sviktet av venninnene sine, så begynner de å klage over hvor lite tid venninnene har til de. 

Du må for guds skyld ikke lytte til de kvinnene ovenfor som sier at hun gjør det av grunn, mangler i ekteskapet m.m. Det handler bare om denne sjalusien over at venninnene lever ut livet for andre eller tredje gang, og har aldri vært modne nok til å være mor og kone. Mye vil ha mer, de får aldri nok - så:

Slipp henne fri, finn deg en en ordentlig kvinne, ei som er moden, ei som har lyst til å satse på og prioriterer familielivet. For når alt kommer til alt, så er de som ender opp enslige som har minst lykke i livet. 

Anonymkode: 86a2e...f61

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette er noe mange menn har opplevd. 

Som oftest går det som følger:

1. Alle venninnene går i "girlpowermodus" og slipper seg fri i noen måneder eller år

2. Så vil den ene etter den andre venninna finne seg en partner og ønsker å slå seg til ro igjen

3. Enkelte klarer aldri å finne den "rette" igjen, så de ender opp enslige hvor de veksler på å knullevenner, venner med fordeler, og mere til. Deretter går de i "alt-er-galt-med-menn-modus"

4. Hun som går i "alt-er-galt-med-menn-modus" føler seg sviktet av venninnene sine, så begynner de å klage over hvor lite tid venninnene har til de. 

Du må for guds skyld ikke lytte til de kvinnene ovenfor som sier at hun gjør det av grunn, mangler i ekteskapet m.m. Det handler bare om denne sjalusien over at venninnene lever ut livet for andre eller tredje gang, og har aldri vært modne nok til å være mor og kone. Mye vil ha mer, de får aldri nok - så:

Slipp henne fri, finn deg en en ordentlig kvinne, ei som er moden, ei som har lyst til å satse på og prioriterer familielivet. For når alt kommer til alt, så er de som ender opp enslige som har minst lykke i livet. 

Wow, så mitt innlegg om min erfaring er bare svada?

Jeg er en ordentlig, moden kvinne som satser på og prioriterer familielivet, men familielivet står da ikke på spill bare fordi jeg har en kveld med venninnene mine.

Menn som tviholder på partneren sin og nekter de sosialt samvær utenom familien vil nok oppleve det du har beskrevet ja, men det er de jo ansvarlige for selv.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Wow, så mitt innlegg om min erfaring er bare svada?

Jeg er en ordentlig, moden kvinne som satser på og prioriterer familielivet, men familielivet står da ikke på spill bare fordi jeg har en kveld med venninnene mine.

Menn som tviholder på partneren sin og nekter de sosialt samvær utenom familien vil nok oppleve det du har beskrevet ja, men det er de jo ansvarlige for selv.

Hva er det du snakker om? 

UTgangspunktet i denne debatten er at mor og kone føler et ekstra stort behov for å føle den friheten som hennes nysingle venninner.. Ikke det at hun har et normalt sosialt liv med sine venninner. 

Jeg kan ta et eksempel, min ekskone gjennom 10 år var sammen med sine venninner på jenteturer og venninnekvelder 5-6  ganger årlig. Vi var en venneflokk på 10 par fra barndommen, i tillegg hadde hun noen venninner fra høyskolen. 

Så nærmet man seg 30 årene, alle parene hadde fått barn i slutten av 20 årene, mens noen av venninnene fra høyskolen hadde ikke det. De perifere venninnene fra høyskolen ble single, og de gjorde alt for å dra med seg alle på fest og moro. 

Da skulle kona også løsrive seg fra sine forpliktelser i hjemmet, og begynne å gå ut 10-15 ganger i året. Det var spa dene ene måneden, det var londontur den andre måneden, det var hytteturer, tur på byen.. Alt hva man ikke gjorde for å stille opp for sine single venninner. Jeg slapp henne fri, eller rettere sagt, en søndags morgen hun kom hjem etter en fest på byen så avsluttet jeg det hele. 

Tre år senere fant jeg en ny kvinne, hun var med venninner 5-6 ganger årlig, på jenteturer til New York, Milano, hytteturer, turer på byen. Etter nærmere ti år sammen så ble to av venninnene hennes single, og det var det samme om igjen. Samboer følte ekstra press på å måtte stille opp for denne venninna, være med å feste, være med på turer. Altså, hun var egentlig ferdig med den slags, men det virket så befriende og godt å bare ha det  gøy igjen for en periode. Fortalte at jeg har gått gjennom dette tidligere, og i alle årene vi hadde vært sammen så hadde hun aldri uttrykt behov for å gå ut mer enn de 5-6 gangene, men nå som et par av venninnene er single så føler hun det ekstra sterkt. 

Fortalte at jeg har vært gjennom dette tidligere, så hvis hun ønsker det så får hun bare gjøre det. Men et slikt valg innebærer samtidig at jeg forlater henne. Tiden gikk og hun nevnte ikke noe mer om det. 

Den ene venninna fant tilbake til sin eks etter 1,5 år på rall, den andre venninna strever fortsatt med å finne den rette, - og endt som den som er negativ til alt som har med menn å gjøre.. Det til tross for at hun behandler mennene slik mennene behandler henne. 

Det valget man gjør med å henge seg på nysingle venninner med begrunnelsen at det er mannen sin feil at de føler det behovet for å leve livet vitner om at personen er umoden. Ikke noe annet. 

Tror du ikke jeg også har lyst til å bli med nysingle kompiser  og kompiser som aldri vil ha et seriøst forhold på gutteturer til andre siden av kloden, turer med gutta på byen, seilturer og de litt mer actionfylte turene? Selvfølgelig har jeg det, men jeg vet også at det ikke sømmer seg. Jeg har forpliktet meg til å være samboer, og da må man finne en balanse.

For meg så viser jeg min samboer at jeg  prioriterer å være familiemann, samtidig som jeg en gang i blant er sosial med mine venner.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...