AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Hun spiser 2-3 måltider per dag. I tillegg får hun 2-3 flasker mme på dag + en på natt. Den siste flasken på dagtid får hun rett før leggetid. Da sovner hun som regel raskt. Problemet er at hun våkner igjen mange ganger i løpet av natten og jeg må ofte bruke opp til 1 time på å få henne til å sovne igjen etter hun har fått sin eneste nattflaske midt på natten. Det virker som det blir stadig vanskeligere for henne å få sammenhengende søvn. Kan det være fordi hun spiser for lite på dag? Hun spiser ganske lite, brødbiter tilsvarende ca.1/2 skive, og jeg får i henne grøt og middag tilsvarende ca.5-10 små barneskjeer. Mer mat enn dette vil hun ikke ha. Og så kommer mme-flaskene i tillegg, de er på 210 mL pr.flaske. Noen som har innspill til dette eller hva annet den dårlige søvnen kan skyldes? Anonymkode: 9820e...df6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #2 Skrevet 2. september 2022 Ville prøvd med fire måltider med fast føde på dagen. Frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Litt mindre melk kanskje, for å øke hva hun spiser av annen mat? Og så kutte flasken på natta når hun spiser fire gode måltider på dagen. Sikkert spennende å våkne for å få den flaska på natt. Håper det går seg til❤️ Anonymkode: 66f58...9fc 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #3 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hun spiser 2-3 måltider per dag. I tillegg får hun 2-3 flasker mme på dag + en på natt. Den siste flasken på dagtid får hun rett før leggetid. Da sovner hun som regel raskt. Problemet er at hun våkner igjen mange ganger i løpet av natten og jeg må ofte bruke opp til 1 time på å få henne til å sovne igjen etter hun har fått sin eneste nattflaske midt på natten. Det virker som det blir stadig vanskeligere for henne å få sammenhengende søvn. Kan det være fordi hun spiser for lite på dag? Hun spiser ganske lite, brødbiter tilsvarende ca.1/2 skive, og jeg får i henne grøt og middag tilsvarende ca.5-10 små barneskjeer. Mer mat enn dette vil hun ikke ha. Og så kommer mme-flaskene i tillegg, de er på 210 mL pr.flaske. Noen som har innspill til dette eller hva annet den dårlige søvnen kan skyldes? Anonymkode: 9820e...df6 Har hun sovet bedre tidligere? Min på 9 mnd har stort sett sovet godt gjennom natten, men innimellom svinger det veldig. Da kan vi ha en uke med oppvåkninger, og noen ganger er det vanskelig å få henne til å sove igjen. Vi sluttet med flaske på natten rundt 5 mnd alder. Kanskje legge l et lite måltid til med grøt før leggetid, også en flaske på sengen før hun sovner? Anonymkode: 5a332...67e 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #4 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Har hun sovet bedre tidligere? Min på 9 mnd har stort sett sovet godt gjennom natten, men innimellom svinger det veldig. Da kan vi ha en uke med oppvåkninger, og noen ganger er det vanskelig å få henne til å sove igjen. Vi sluttet med flaske på natten rundt 5 mnd alder. Kanskje legge l et lite måltid til med grøt før leggetid, også en flaske på sengen før hun sovner? Anonymkode: 5a332...67e Hun har egentlig alltid sovet litt dårlig, og våknet mye opp. Men nå er det blitt mye verre føler jeg. Glemte å legge til at hun også sover svært lite på dag, ofte høyst 30 minutter. Jeg ser hun er trøtt, men hun vil bare ikke legge seg til ro. Noen ganger godtar hun å ligge på fanget mitt og da sovner hun ofte etter en stund. Skal prøve å gi grøt før leggetid og deretter flaske ja. Takk for tips! ts Anonymkode: 9820e...df6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #5 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville prøvd med fire måltider med fast føde på dagen. Frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Litt mindre melk kanskje, for å øke hva hun spiser av annen mat? Og så kutte flasken på natta når hun spiser fire gode måltider på dagen. Sikkert spennende å våkne for å få den flaska på natt. Håper det går seg til❤️ Anonymkode: 66f58...9fc Takk, ja godt mulig hun kanskje trenger mer fast føde nå ,og at flaskene med mme kanskje fortrenger matlysten hennes. Skal forsøke å øke på med ett ekstra måltid og kutte ut flasken på natt. Hadde vært godt å unngå den. ts Anonymkode: 9820e...df6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå