Gå til innhold

Når begynner babyer og bli litt blide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 5 mnd og er stort sett nøytral eller suttrete, ler litt og sånn innimellom også selvfølgelig, men er ikke en sånn solstråle. 

Anonymkode: 6422d...1c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 1 mnd og smiler når hun ikke sover eller ammer. 

Anonymkode: a7857...259

Skrevet

Min har smiler og ler hver dag. Er 3 mnd.

Babyer er like forskjellige som alle andre mennesker. Det variere jo hvilken personlighet de har, hvordan utviklingen er, humoren osv.

Ta det helt med ro, babyen smiler og ler mer etterhvert :)

Anonymkode: b3c3f...60b

Skrevet

Rett rundt der dere er nå er min erfaring ts :)  Når man er nede i tre lurer per dag synes jeg våkentiden begynner å bli såpass lang at de faktisk rekker å være litt opplagte og fornøyde også. Ikke bare våkne,  spise, skifte,  sliten, sove.

Skrevet

Jeg synes vår har vært det nesten hele veien. Hun er nå 4 mnd, våkner ALLTID med et smil-uansett om jeg vekker henne eller jun har sovet ut. Bare hun ser oss kan hun smile eller le. Jeg har lenge tenkt at hun er en ordentlig "happy baby". Men et nok svært individuelt og sikkert litt personlighet også vil jeg tro :)

Anonymkode: b36c6...8c9

Skrevet

Min var sutrete frem til hun lærte å krabbe ved åtte måneder og endelig kom seg dit hun ville. Det var en enorm lettelse for hele familien. Ellers smiler hun når vi underholder henne og tøyser og sånn. Det tok meg litt tid å bli komfortabel med å lokke frem smilet hennes. Jeg måtte finne ut av humoren hennes først 😄 Hvis jeg gjorde noe uventet, satte bamsen hennes oppå hodet mitt, tok smokken hennes i min egen munn, da lo hun så hun trillet. Kanskje ungen din har en veldig spesifikk humor?

Skrevet

Min var en solstråle fra sitt første smil, men vi har vært mye på svømming og babysang hvor vi møter andre babyer. Forskjellene her er like store som med alt annet. Flere av de var veldig nøytrale og stille, og til gjengjeld var det ikke mye lyd når de var misfornøyde heller. På de fleste løsnet det litt rundt 6 måneder. Nå er det mye mer respons når vi er sammen hvert fall😊

Anonymkode: 09980...eb0

Skrevet

Hvis ikke du smiler til baby… den er jo mer som et speilbilde av deg selv😉

Anonymkode: e835f...008

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis ikke du smiler til baby… den er jo mer som et speilbilde av deg selv😉

Anonymkode: e835f...008

Den smiler og ler når jeg gjør det eller underholder, men lite ellers. Har sett 1 åringer eller 2 åringer som er rene solstrålene dagen lang, når begynner det å komme?

Skrevet

Jeg kjenner godt følelsen! Å være alene hele dagen, med en baby som bare krever og krever, uten å gi annen respons enn et interessert blikk. Og så kommer pappaen hjem, og får det smilet! Følelsen av at favorittlekene får mer respons enn meg!

Dette ble bare verre til 3 måneder, da jeg ble sykmeldt 20% for barseldepresjon. Jeg vet ikke om depresjonen gjorde at situasjonen ble verre, eller om depresjonen ble forsterket av situasjonen. Sannsynligvis en kombinasjon. Uansett hjalp det å ha en dag i uka hvor jeg ikke hadde ansvar for baby. 

Han er større nå, og en glad gutt, men fremdeles er det sjeldent vi får smil bare fordi vi er der. Heldigvis er han en skikkelig kosegutt, så fra han har fått til har han kommet til meg og lagt seg oppå meg. Da føler jeg at jeg betyr noe for ham, mer enn alle de han smiler til.

Lillesøster smiler derimot masse til meg. Hun kan åpne øynene mens hun sover, få øyekontakt og smile, og så sove videre. Alle andre må jobbe mer for å få mer enn et interessert blikk.

Anonymkode: eb125...799

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den smiler og ler når jeg gjør det eller underholder, men lite ellers. Har sett 1 åringer eller 2 åringer som er rene solstrålene dagen lang, når begynner det å komme?

Høres ut som du kan ha litt urealistiske forventninger. 

Anonymkode: f688e...14a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har ulik personlighet. 

Anonymkode: a7857...259

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...