AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Del Skrevet 1. september 2022 Spør på vegne av en bekjent som er i følgende situasjon. Jeg håper noen med juridisk bakgrunn eller noen fra NAV svarer. Vedkommende er norsk statsborger og hentet sin enslig far til Norge med familiegjenforening for noen år siden. Faren når straks pensjonsalder og samtidig oppfyller kravene for norsk statsborgerskap. Min bekjent spør følgende: 1. Får faren alderspensjon når han er her med familiegjenforening type opphold? Jeg mener at i utgangspunktet nei siden familiegjenforening forutsetter at referansepersonen forsørger den som kommer. Hva tror dere? 2. Får faren alderspensjon hvis han søker og får norsk statsborgerskap? Da som norsk statsborger? Da har han ikke lenger opphold gjennom familiegjenforening, men er fullverdig norsk statsborger. Her er jeg veldig usikker. Hva tror dere? Anonymkode: b54f0...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Del Skrevet 1. september 2022 Snakk med NAV og UDI. Anonymkode: 6f01a...a13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå