Gå til innhold

Hver gang på FINN: "Har du den fortsatt?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vitsen? er det folk med lite å gjøre som holder på slik? Hver eneste gang jeg legger ut noe på FINN så får jeg den melding. Så blir det stille. Helt stille. Stille.

Og er som regel ikke bare et menneske som holder på slik, men flere. Jeg skjønner ikke vitsen?

Anonymkode: 78268...f26

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.

Men har du den fortsatt?

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er vitsen? er det folk med lite å gjøre som holder på slik? Hver eneste gang jeg legger ut noe på FINN så får jeg den melding. Så blir det stille. Helt stille. Stille.

Og er som regel ikke bare et menneske som holder på slik, men flere. Jeg skjønner ikke vitsen?

Anonymkode: 78268...f26

Sånn er det på finn.

Anonymkode: 50744...3f3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg spør alltid om det, for vet ikke ellers hvordan  jeg skal starte en samtale. Vil jo ikke skrive at jeg tar den.. føler det er litt frekt. Vil ikke være til bry, så starter rolig. 

Men følger jo opp samtalen. Vil jo gjerne kjøpe tingen om jeg spør om det. 

Anonymkode: 4828a...579

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Spørsmålet i seg selv er jo greit nok, men å spørre om det uten planer om å følge opp er jo bare dust 🙈

Anonymkode: e6e6d...919

• Liker 6
Skrevet

På annonser som har ligget ute en stund er det i alle fall et veldig relevant spørsmål. Og samme på annonser for veldig populære ting som blir solgt raskt. Jeg har vært borti ganske mange som har solgt tingen uten å fjerne annonsen. Det er kjedelig. Men jeg er helt enig med deg i at det er innmari irriterende med de som spør ikke følger opp spørsmålet. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg spør alltid om varen fortsatt er tilsalgs - fordi det er så mange som ikke skriver solgt/sletter annonsen, eller de holder av, men jeg følger alltid opp da😄

Anonymkode: ff1ec...8bb

• Liker 6
Skrevet
Ullvott skrev (1 minutt siden):

På annonser som har ligget ute en stund er det i alle fall et veldig relevant spørsmål. Og samme på annonser for veldig populære ting som blir solgt raskt. Jeg har vært borti ganske mange som har solgt tingen uten å fjerne annonsen. Det er kjedelig. Men jeg er helt enig med deg i at det er innmari irriterende med de som spør ikke følger opp spørsmålet. 

Og de leser ikke en gang svaret🤣 (

Anonymkode: 84601...11a

• Liker 1
Skrevet

Skriver alltid det, fordi det er jo ikke noen selvfølge at ting ikke er solgt. Men er det noe jeg vil ha så skriver jeg typ ; har du denne fortsatt? Isåfall vil jeg gjerne kjøpe den. Så slipper det å bli stille og jeg slipper at den evt blir solgt til noen andre mens jeg venter på svar, bare fordi jeg ikke sa jeg ville ha den.🤷 de som ikke svarer har vell funnet en annen å kjøpe fra i mellomtiden, og det hadde de vell gjort uansett om de skrev "er interessert" eller "har du fortsatt denne?". At de ikke svarer igjen er jo uansett litt respektløst, det kan man jo gjøre selv om man har fått kjøpt av noen andre som svarte raskere. 🤷

• Nyttig 1
Skrevet

Mye håpløse folk. «Jeg tar den, hva er adressen» - frekke f** - du er nr 7 på lista faktisk.

Orker ikke selge noe, men hender jeg legger ut « gratis, mot henting» t.o.m der greier ikke folk å følge opp med å faktisk komme som de har mast om å få gjøre. Fullstendig stillhet..

Anonymkode: 1e1f2...368

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fått det spørsmålet selv mange ganger, men etter at tingen er solgt ENDA jeg HAR MERKET annonsen som "solgt". Hvordan de fremdeles får opp annonsen da, lenge etterpå, aner jeg ikke. Kanskje de får den opp hvis de har lagret den, selv om jeg har merket den som solgt? Uansett, det har skjedd mange ganger at jeg har fått det spørsmålet på solgte ting. Særlig for en stund siden da jeg ga bort en kontorstol. Det rant inn med henvendelser fra folk med innvandrernavn; "Har du den ennå? Jeg henter i kveld!"

Men ja, jeg skjønner at det er utrolig irriterende med folk som ikke avslutter en forespørsel/samtale ordentlig.

Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Jeg har fått det spørsmålet selv mange ganger, men etter at tingen er solgt ENDA jeg HAR MERKET annonsen som "solgt". Hvordan de fremdeles får opp annonsen da, lenge etterpå, aner jeg ikke. Kanskje de får den opp hvis de har lagret den, selv om jeg har merket den som solgt? Uansett, det har skjedd mange ganger at jeg har fått det spørsmålet på solgte ting. Særlig for en stund siden da jeg ga bort en kontorstol. Det rant inn med henvendelser fra folk med innvandrernavn; "Har du den ennå? Jeg henter i kveld!"

Men ja, jeg skjønner at det er utrolig irriterende med folk som ikke avslutter en forespørsel/samtale ordentlig.

Til det jeg har uthevet: Hvis du har satt hjerte på annonsen så får du beskjed om at "din favoritt er solgt" (eller gitt bort). Man får fremdeles opp annonsen, men den er tydelig merket med solgt. 

Skrevet

Ts har fremdeles ikke svart om han har den fortsatt. Meget mistenkelig, hvorfor oppgir du ikke dette i trådstart?

Anonymkode: 4814f...293

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts har fremdeles ikke svart om han har den fortsatt. Meget mistenkelig, hvorfor oppgir du ikke dette i trådstart?

Tror Ts aldri har hatt den.

Anonymkode: cfa7a...c31

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror Ts aldri har hatt den.

Anonymkode: cfa7a...c31

Det var det jeg tenkte meg!! Legger ut jukse annonser på Finn for å trolle kjøperne 😠

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, Million said:

Kanskje de får den opp hvis de har lagret den, selv om jeg har merket den som solgt?

Ja da får man den fortsatt opp

Anonymkode: f89ad...f47

Skrevet
Anim92 skrev (11 timer siden):

En ting er stilletiden etterpå. Men «har du den fortsatt» er faktisk et veldig relevant spørsmål. Det er håpløst mange som ikke fjerner annonser eller merker som solgt.

Enig! Jeg har opplevd et annet fenomen også, at det holdes av mye varer.

• «Hei, jeg vil gjerne kjøpe denne. Passer det at jeg henter ikveld eller morgen?»

• «Den er holdt av ut neste uke. Hvis hun ikke skal ha den, sier jeg ifra».

Javel. Er du her for og selge eller ikke? Mulig det bare er meg, men de fleste er uinteressert en uke etter de planla kjøpe noe. 

Anonymkode: 8b636...417

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig! Jeg har opplevd et annet fenomen også, at det holdes av mye varer.

• «Hei, jeg vil gjerne kjøpe denne. Passer det at jeg henter ikveld eller morgen?»

• «Den er holdt av ut neste uke. Hvis hun ikke skal ha den, sier jeg ifra».

Javel. Er du her for og selge eller ikke? Mulig det bare er meg, men de fleste er uinteressert en uke etter de planla kjøpe noe. 

Anonymkode: 8b636...417

Hva er problemet med det? Jeg holder ofte av varer. 

Senest forrige uke var det en som ville kjøpe noe, men jeg var ikke hjemme på et par dager, så da avtalte vi at han skulle hente den et par dager senere. Det var et par stk som meldte i mellomtiden og spurte om varen var ledig, og da sa jeg som sant var at "den er holdt av, men jeg kan gi deg en lyd om den ikke er hentet innen sånn og sånn". 

Og min erfaring er at jo, det ER faktisk folk som er interessert fremdeles etter noen dager. Jeg har opplevd kjøpere som ikke har kommet som avtalt, og da har jeg fått solgt til andre som har meldt interesse som jeg har sagt jeg skal gi beskjed om den opprinnelige avtalen gikk i dass. 

Anonymkode: b037c...5f8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har mange ganger svart på annonser og sagt at jeg gjerne vil kjøpe uten å få svar. Så blir det stille. Helt stille. Stille. helt til det plutselig dukker opp melding en ukes tid senere eller så om at "Dessverre solgt". Så tja, synes det er innafor å starte med å spørre om de fortsatt har varen. Da kan jeg spørre andre som selger lignende produkt om det samme og handle fra den som gir respons raskest fremfor å sende at jeg vil kjøpe den til en som ikke svarer. Da føler ihvertfall jeg at jeg ikke kan sende meldinger til flere siden jeg på et vis har bundet meg til å kjøpe en vare ved å si at jeg tar den. Det finnes ærlige individer på Finn - både som kjøpere og selgere.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...