AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Så etter en krangel hvor svigermor fløy i taket fordi vi ikke gjorde det hun ønsket at vi skulle i forbindelse med jula ifjor har jeg ikke sett henne eller hørt noe fra henne. Det hele endte med at jeg til slutt sa fra til henne nokså skarpt. Etter det har det vært helt stille. Så får vi plutselig en telefon noen måneder etterpå med spørsmål om vi ønsker å delta på en familiesammenkomst. Men bare hvis vi «følte for det». Hun later som om ingenting har hendt. Og jeg har takka nei. Hvem av oss er smålig? Anonymkode: aac71...238 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 Du. Dere har hatt kald krig og nå prøver hun å rekke ut en hånd. Anonymkode: ec90a...35b 22
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Basert på den ørlille infoen du presenter her. Du. Anonymkode: a2847...575 8
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 Tja, du fikk vel sagt det du ønsket. Hun har kanskje tatt det til etterretning og prøver å gjøre det godt igjen. Så jeg ville sagt at du er den smålige ut i fra det du skriver.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 Du. Du innfrir ingen av hennes ønsker (å innfri et lite ønske kunne dere vel klart), du er skap mot henne og du avslår en utstrakt hånd. Du er faktisk dritkjip! Anonymkode: d1add...38e 3
kraftwerk Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 Du er den kjipe. Alle mennesker er forskjellige, og ingen kan være akkurat som deg. Om folk oppfører seg eller sier ting man ikke liker, så får man sette grenser - si ifra på en ordentlig måte, eller ta litt avstand. Det beste man kan gjøre er å jobbe med seg selv, og få et avklart forhold til de man føler det er vanskelig med. Det å skjelle ut, være frekk, ekkel og lite imøtekommende - det er veldig slemt, og i mine øyne blir det en hersketeknikk og en form for kontroll. Ikke alle mennesker har selvinnsikt, og ikke alle mennesker er bevisste på verken seg selv og andre. Så det å straffe folk for å være den de er - det er direkte vemmelig. Da får man heller jobbe med seg selv, og opprettholde emosjonell avstand til personen - slik at ting ikke går inn på en. 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 takk for svar alle sammen! Da bør jeg kanskje gå en liten runde til med meg selv, før jeg gjør noe. TS Anonymkode: aac71...238 4
Hippogriff Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): takk for svar alle sammen! Da bør jeg kanskje gå en liten runde til med meg selv, før jeg gjør noe. TS Anonymkode: aac71...238 Tja. Jeg ville tatt den utstrakte hånda. Men uten å beklage at du sto opp for deg selv i første omgang. Enkelte kan man ikke gi lillefingeren. Vi får håpe den utstrakte hånda betyr at hun har skjønt noe! 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): takk for svar alle sammen! Da bør jeg kanskje gå en liten runde til med meg selv, før jeg gjør noe. TS Anonymkode: aac71...238 Nå ble du litt mindre kjip. Tommel opp👍🏻 Anonymkode: d1add...38e 1 1
Maskinfører Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 Ooofff er så glad for at jeg ikke har noen svigermor 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #12 Skrevet 1. september 2022 Jeg er glad for at jeg har jenter og aldri kommer til å få svigerdøtre 😅 syntes dere bør skvære opp, kald krig er vondt for alle. Anonymkode: 82d00...066
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #13 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er glad for at jeg har jenter og aldri kommer til å få svigerdøtre 😅 syntes dere bør skvære opp, kald krig er vondt for alle. Anonymkode: 82d00...066 Hvorfor er du så sikker på at du aldri kommer til å få svigerdøtre ?🙄 Anonymkode: 09008...035 13
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #14 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 20.36): Så etter en krangel hvor svigermor fløy i taket fordi vi ikke gjorde det hun ønsket at vi skulle i forbindelse med jula ifjor har jeg ikke sett henne eller hørt noe fra henne. Det hele endte med at jeg til slutt sa fra til henne nokså skarpt. Etter det har det vært helt stille. Så får vi plutselig en telefon noen måneder etterpå med spørsmål om vi ønsker å delta på en familiesammenkomst. Men bare hvis vi «følte for det». Hun later som om ingenting har hendt. Og jeg har takka nei. Hvem av oss er smålig? Anonymkode: aac71...238 Begge! Anonymkode: 5b1af...831
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #15 Skrevet 3. september 2022 Du er smålig. Hun prøver å strekke ut en hånd her, uten å gjøre ting ubehagelig. Anonymkode: 89558...f4c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #16 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 21.42): Hvorfor er du så sikker på at du aldri kommer til å få svigerdøtre ?🙄 Anonymkode: 09008...035 Dagens! Snakk om å være låst i tradisjonelle forhold. Anonymkode: 698da...83f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #17 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dagens! Snakk om å være låst i tradisjonelle forhold. Anonymkode: 698da...83f Kanskje hennes barn allerede er i faste forhold siden hun sier det. Anonymkode: c488c...749 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #18 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kanskje hennes barn allerede er i faste forhold siden hun sier det. Anonymkode: c488c...749 Kjenner opptil flere jenter som har vært i langvarige forhold med menn før de sto frem som lesbiske. Så har du også bifile. Anonymkode: 698da...83f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #19 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 20.36): Så etter en krangel hvor svigermor fløy i taket fordi vi ikke gjorde det hun ønsket at vi skulle i forbindelse med jula ifjor har jeg ikke sett henne eller hørt noe fra henne. Det hele endte med at jeg til slutt sa fra til henne nokså skarpt. Etter det har det vært helt stille. Så får vi plutselig en telefon noen måneder etterpå med spørsmål om vi ønsker å delta på en familiesammenkomst. Men bare hvis vi «følte for det». Hun later som om ingenting har hendt. Og jeg har takka nei. Hvem av oss er smålig? Anonymkode: aac71...238 Du uten tvil Anonymkode: e7475...624
Gjest Blinkie Skrevet 4. september 2022 #20 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 20.36): Så etter en krangel hvor svigermor fløy i taket fordi vi ikke gjorde det hun ønsket at vi skulle i forbindelse med jula ifjor har jeg ikke sett henne eller hørt noe fra henne. Det hele endte med at jeg til slutt sa fra til henne nokså skarpt. Etter det har det vært helt stille. Så får vi plutselig en telefon noen måneder etterpå med spørsmål om vi ønsker å delta på en familiesammenkomst. Men bare hvis vi «følte for det». Hun later som om ingenting har hendt. Og jeg har takka nei. Hvem av oss er smålig? Anonymkode: aac71...238 Du er smålig. Hun prøver iallfall. Ring henne tilbake, beklag deg, så prøver dere å komme til en løsning som er bra for alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå