AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Altså er redd ammingen skal føre til underernæring for fosteret? har født 2 barn på 4,5+ kilo og har så dårlig samvittighet for at jeg kanskje kan få et barn som ikke er blitt dedikert like mye til da og som da blir mye mindre. Vet det høres rart ut, men sånn er nå bekymringen min… Anonymkode: dea4f...199
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 Kan du omformulere deg?🙈 Anonymkode: 5e5c8...7cb 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Du mener at du er gravid nå? Anonymkode: 4d806...244
Tarzani Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 Ammer du et barn og har et nytt i magen? Du forklarer promblemstillingen din litt dårlig..😬 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 Haha, unnskyld 🙈 ja, er gravid med ny baby og har et barn som fortsatt ammes. kan legge til at jeg ikke har superduper energi, og både amming og graviditet krever en del energi. Men er mest redd for at fosteret skal få en mindre del av kaka enn hva de andre to barna fikk i magen. Anonymkode: dea4f...199
Sofakona Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 Nei det vil jeg ikke tro . Men det er mer viktig at du tar vare på deg selv.. amming krever mye og mye hormoner. Og du kan ikke være/ bli mamma med lite energi om det er amming som gjør dette. Du er gravid og har liten til...prøv heller å gå over til mme. Da kan du få i deg mer energi og mannen din kan hjelpe til slik at du får mer energi. Hva gjør du når babyen kommer..tenker du amme begge to?
Tarzani Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 Jeg ble gravid da babyen min var 5 mnd. Ammet fram til han var ca 7-8 mnd, da var jeg tømt for energi. Jordmor sa at dette måtte jeg kjenne på selv. Fosteret kom ikke til å ta skade av at jeg ammet, men jeg kunne gå ‘helt tom’.
snurk Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 Sofakona skrev (3 minutter siden): Nei det vil jeg ikke tro . Men det er mer viktig at du tar vare på deg selv.. amming krever mye og mye hormoner. Og du kan ikke være/ bli mamma med lite energi om det er amming som gjør dette. Du er gravid og har liten til...prøv heller å gå over til mme. Da kan du få i deg mer energi og mannen din kan hjelpe til slik at du får mer energi. Hva gjør du når babyen kommer..tenker du amme begge to? Man kan fint amme to barn, det er det flere som gjør 😊 Ts hvis du har lyst til å fortsette å amme så kan du gjøre det med god samvittighet, det går ikke på bekostning av foster men heller deg selv. Viktig å få i seg næringsrik mat og godt med drikke. Lykke til ❤ https://ammehjelpen.no/gravidamming/ 1 1
Sofakona Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 snurk skrev (Akkurat nå): Man kan fint amme to barn, det er det flere som gjør 😊 Ts hvis du har lyst til å fortsette å amme så kan du gjøre det med god samvittighet, det går ikke på bekostning av foster men heller deg selv. Viktig å få i seg næringsrik mat og godt med drikke. Lykke til ❤ https://ammehjelpen.no/gravidamming/ Ja jeg vet man kan amme to barn he he..men spurte da hun virker sliten nå...og hun da skal forsette og amme 2 stk. Det krever mye energi fra mor, og kanskje hubkan bytte på amme og mme:)
Crazydoglady Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 Energi kommer ikke bare an på mat og kalorier. Og ett foster i magen tar ikke såå mye tross alt, så med mindre du sliter med å spise normale mengder med normal mat så har du ingenting å bekymre deg for. Og er det mangel på noe så tar kroppen at dine fettreserver etc før det går utover baby i magen merkbart. Jeg tar utgangspunkt i at vi ikke snakker om noe ekstrem situasjon her hvor man har ille svangerskapskvalme og spyr dagen lang eller ikke får i seg mat over lengre perioder etc 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #12 Skrevet 1. september 2022 Det er deg det kommer til å gå ut over. Babyen i magen tar det som trengs fra din kropp uansett. Det du bør tenke på, bortsett at du alt nå kjenner du er ekstra sliten. Hvor lurt det å tømme kroppen sin helt nå, før du får et spedbarn som vil kreve sitt, samtidig som du alt har to små? Anonymkode: 32696...2ee 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 On 9/1/2022 at 8:26 PM, Sofakona said: Nei det vil jeg ikke tro . Men det er mer viktig at du tar vare på deg selv.. amming krever mye og mye hormoner. Og du kan ikke være/ bli mamma med lite energi om det er amming som gjør dette. Du er gravid og har liten til...prøv heller å gå over til mme. Da kan du få i deg mer energi og mannen din kan hjelpe til slik at du får mer energi. Hva gjør du når babyen kommer..tenker du amme begge to? Jeg ammet da jeg var gravid og det var kjempefint og kunne gjøre det siden jeg hadde lite overskudd til å gjøre andre ting med eldste. Det var ikke mye melk jeg hadde, så var ikke sånn at det var en stor belastning å amme bittelitt, men det ble en fin hvilestund sammen med barnet mitt. Jeg ammet forøvrig begge to i nesten et helt år. Det gikk kjempefint, og eldste syntes der var så stas å få die samtidig med lillesøsteren. Nå er yngste snart 3 år og vi har aldri hatt noe sjalusi mellom dem. Anonymkode: 8d66a...448 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #14 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 20.24): Haha, unnskyld 🙈 ja, er gravid med ny baby og har et barn som fortsatt ammes. kan legge til at jeg ikke har superduper energi, og både amming og graviditet krever en del energi. Men er mest redd for at fosteret skal få en mindre del av kaka enn hva de andre to barna fikk i magen. Anonymkode: dea4f...199 Det har ikke så mye å si, men melken din blir mindre næringsrik når du er gravid - fordi mesteparten av næringen skal gå til baby. Så dette er jo et ikke-problem. Anonymkode: ecc69...3f3
Topsi Skrevet 2. september 2022 #15 Skrevet 2. september 2022 Kalorimessig krever ikke fosteret så mye, men ift andre stoffer, som skal bygge både fosterets kropp, den lille babyen du annerledes sin kropp, og samtidig dekke dine behov, kan du få en utfordring. Uansett, barnet og fosteret tar sitt, su vil nok kanskje merke at det er du som sitter igjen med underskuddet. Snakk med jordmor eller helsesøster, kanskje ta et ekstra vitamintilskudd?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #16 Skrevet 2. september 2022 Sofakona skrev (På 1.9.2022 den 20.26): Nei det vil jeg ikke tro . Men det er mer viktig at du tar vare på deg selv.. amming krever mye og mye hormoner. Og du kan ikke være/ bli mamma med lite energi om det er amming som gjør dette. Du er gravid og har liten til...prøv heller å gå over til mme. Da kan du få i deg mer energi og mannen din kan hjelpe til slik at du får mer energi. Hva gjør du når babyen kommer..tenker du amme begge to? Hvordan kan du gi et slikt råd når du ikke vet hvor gammelt barnet som ammes er? Ts, du kan bare amme i vei. Sørg for god og riktig næring til deg selv så skal det gå fint. Når den nye babyen blir født er det andre stort nok til å innta fast føde og vil gå mesteparten av næringen derfra, så ammer du om du vil fortsette etter det. Anonymkode: a07b6...a0a 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #17 Skrevet 2. september 2022 Sofakona skrev (På 1.9.2022 den 20.26): Nei det vil jeg ikke tro . Men det er mer viktig at du tar vare på deg selv.. amming krever mye og mye hormoner. Og du kan ikke være/ bli mamma med lite energi om det er amming som gjør dette. Du er gravid og har liten til...prøv heller å gå over til mme. Da kan du få i deg mer energi og mannen din kan hjelpe til slik at du får mer energi. Hva gjør du når babyen kommer..tenker du amme begge to? Dette er helt ufaglig. Sett deg litt inn i amming før du uttaler deg. For mange er amming helt uproblematisk og krever ikke energi på den måten du forklarer. Jeg ammer mitt barn på 1 år og det koster meg absolutt ingenting. Tvert imot så er det en herlig hvilestund for meg og barnet, og begge blir i topp form av å amme. Veldig rart å råde noen til å gå over til mme fordi de skal få mer energi. Og, man kan godt amme 2 stk. Det kalles tandemamming. Riktignok kan melkeproduksjonen gå ned når man er gravid, så noen må slutte å amme pga det. Men det er fullt mulig å amme gjennom graviditeten og 2 barn etterpå. Anonymkode: 965c7...2b0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå