AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Lurer på andre jentemødres erfaringer. Har en jente som alltid har vært blid og glad- dette har endret seg enormt det siste halve året. Gråter lett, virker mer likegyldig til oss og skolen, er oftere frekk.. jeg mistenker jo at det er pubertet. Vi snakker om disse humørsvingingene, og hun sier selv at hun vet ikke helt hvorfor de kommer. Det er ingenting spesifikt hun er lei seg over eller bekymret for sier hun. Hun synes selv at dette er forvirrende. Hun var litt tidligere ute enn de andre klassevenninnene mtp å begynne å utvikle bryster, og betraktelig mye tidligere enn meg. Hun misliker endringene i kroppen. Ikke fått menstruasjon enda. Føler meg teit som er dame selv som spør om dette også nå, men jeg var mye senere utviklet sånn og det er evigheter siden puberteten nå. Ville vel egentlig forsikre meg om at jeg gjør det riktige her for henne. Alle råd mottas med takk. Anonymkode: 1592c...f22
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 Spiseforstyrrelser? Mobbing? Anonymkode: e28a4...26c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spiseforstyrrelser? Mobbing? Anonymkode: e28a4...26c Nei, definitivt ikke spiseforstyrrelse eller mobbing. Hun er egentlig ganske åpen rundt å fortelle om ting som plager henne og.. hun påstår at det er ingenting spesifikt som har skjedd.. Anonymkode: 1592c...f22
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 Min jente på 11 er ikke slik (enda), men vet at bestevenninnen hennes er der nå. Moren har fortalt såpass mye at jeg gruer meg skikkelig til min 11-åring kommer i puberteten😬 Hedvig Montgomery har skrevet en bok om puberteten, den leser jeg nå😆 Anonymkode: 3775b...c45
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Lurer på andre jentemødres erfaringer. Har en jente som alltid har vært blid og glad- dette har endret seg enormt det siste halve året. Gråter lett, virker mer likegyldig til oss og skolen, er oftere frekk.. jeg mistenker jo at det er pubertet. Vi snakker om disse humørsvingingene, og hun sier selv at hun vet ikke helt hvorfor de kommer. Det er ingenting spesifikt hun er lei seg over eller bekymret for sier hun. Hun synes selv at dette er forvirrende. Hun var litt tidligere ute enn de andre klassevenninnene mtp å begynne å utvikle bryster, og betraktelig mye tidligere enn meg. Hun misliker endringene i kroppen. Ikke fått menstruasjon enda. Føler meg teit som er dame selv som spør om dette også nå, men jeg var mye senere utviklet sånn og det er evigheter siden puberteten nå. Ville vel egentlig forsikre meg om at jeg gjør det riktige her for henne. Alle råd mottas med takk. Anonymkode: 1592c...f22 Har hun noe utflod....? Ellers: har hun det bra på skolen? Er vel begynnende pubertet..... Anonymkode: 258cf...64d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min jente på 11 er ikke slik (enda), men vet at bestevenninnen hennes er der nå. Moren har fortalt såpass mye at jeg gruer meg skikkelig til min 11-åring kommer i puberteten😬 Hedvig Montgomery har skrevet en bok om puberteten, den leser jeg nå😆 Anonymkode: 3775b...c45 Ah, lurt- det burde jeg definitivt gjort allerede! Skal starte med den asap. Jeg ble litt overassket- trodde det var flere år igjen til hun kom dit. Vi har snakket en del om puberteten. Så hun vet en del om det også. Anonymkode: 1592c...f22
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har hun noe utflod....? Ellers: har hun det bra på skolen? Er vel begynnende pubertet..... Anonymkode: 258cf...64d Ja, utflod har hun begynt å få en del av. Hun har alltid trivdes veldig godt på skolen, hun har gode venner der også. Anonymkode: 1592c...f22
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 Dette høres ut som pubertet. Nå får du det gøy de neste ti årene eller så. Anonymkode: dfe3a...9df 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 Har jente på 11 selv. Kjenner til flere i jentegjengen der foreldrene forteller om nøyaktig det samme som du sier her.. Er typisk pubertet-oppførsel! Anonymkode: cfd15...29b 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Lurer på andre jentemødres erfaringer. Har en jente som alltid har vært blid og glad- dette har endret seg enormt det siste halve året. Gråter lett, virker mer likegyldig til oss og skolen, er oftere frekk.. jeg mistenker jo at det er pubertet. Vi snakker om disse humørsvingingene, og hun sier selv at hun vet ikke helt hvorfor de kommer. Det er ingenting spesifikt hun er lei seg over eller bekymret for sier hun. Hun synes selv at dette er forvirrende. Hun var litt tidligere ute enn de andre klassevenninnene mtp å begynne å utvikle bryster, og betraktelig mye tidligere enn meg. Hun misliker endringene i kroppen. Ikke fått menstruasjon enda. Føler meg teit som er dame selv som spør om dette også nå, men jeg var mye senere utviklet sånn og det er evigheter siden puberteten nå. Ville vel egentlig forsikre meg om at jeg gjør det riktige her for henne. Alle råd mottas med takk. Anonymkode: 1592c...f22 Er som å høre om min 11-åring. Og hun er kommet i puberteten. Utviklet bryster osv…samt frekk, humørsvingninger og ofte sur….🙈 Anonymkode: 8cb41...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 Typisk pubertet. Høres ut som vår 10 åring.. Anonymkode: 76956...f53 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #12 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, utflod har hun begynt å få en del av. Hun har alltid trivdes veldig godt på skolen, hun har gode venner der også. Anonymkode: 1592c...f22 Ok, da er det ikke lenge til mensen, kanskje max. 2 år....mye hormoner i sving nå ja.....husk om hun blir spydig, så prøv å alltid være forståelsesfull og rolig......du må lese på internett " derfor oppfører tenåringer seg slik";-) Anonymkode: 258cf...64d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #13 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, da er det ikke lenge til mensen, kanskje max. 2 år....mye hormoner i sving nå ja.....husk om hun blir spydig, så prøv å alltid være forståelsesfull og rolig......du må lese på internett " derfor oppfører tenåringer seg slik";-) Anonymkode: 258cf...64d Ja, jeg leste at det er et tegn på at mensen kan komme innen 1 1/2 år. Jeg blir ikke opprørt av spydighetene, bare forundret. Hun er i bunn en veldig empatisk og snill jente. Må definitivt lese meg opp..! Jeg husker jo hvor grusom jeg var mot mine foreldre (mye mye mye verre uff) 😩 Anonymkode: 1592c...f22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå