AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Når sov du minst i babytiden? Hvor gammel var baby og hvorfor? Og hvor lite sov du? Hilsen kommende mamma som er ekstremt bekymret for søvnmangel🥲 Anonymkode: c0f69...db6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 Sov aldri lite. Anonymkode: 3d3b4...a63
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Bare de første 2 ukene fordi baby var liten og måtte vekkes for mat hver 3-4. time 2 år nå og har sovet natten gjennom hele tiden etter det. Anonymkode: d2b77...3bb
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 Er først nå det har gått seg til. Barnet er 4 år. Dvs, det har jo gradvis blitt bedre men jeg vil påstå at de 2 første årene var like jævlige. Barnet sov bare ikke "som en baby" 😝 Mange og lange oppvåkninger og det ødela min nattesøvn fullstendig. Du klarer ikke slappe av, blir liggende på vakt. Jeg har forstått det slik at vi er et ekstremt-tilfelle. Anonymkode: 64326...465 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 Første mnd Anonymkode: 8e812...374
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 Første 6 uker. Anonymkode: 82a2e...750
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 Den første måneden ca. Sov maks to timer sammenhengende. Anonymkode: b401b...1c0
Oppland Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 Etter 6 uker sov begge ungene mange timer sammenhengende om natta, da ble alt mye lettere for oss foreldre. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 De første ti månedene, jeg sov ikke én time sammenhengende før det. Forhåpentligvis får du en trøttere baby, og har en mer oppegående mann 😄 Anonymkode: 5b6e1...c10
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 De første 3-4 mnd, for da sov babyen kun på meg. 4-8 mnd var også en veldig dårlig periode, for da våknet babyen hver time og måtte fortsatt sove inntil meg (heldigvis ikke oppå lenger). Etter 8 mnd har det vært fint. Barnet kan fortsatt våkne et par ganger om natten, men jeg har uansett ikke sovet en hel natt uten å våkne siden jeg var barn, så å våkne et par ganger hver natt er helt naturlig for meg. Anonymkode: cd37a...4ba
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 Jeg sov aldri lite, men sov «minst» fra 4 uker til 6 mnd. Det sagt så tålte jeg det mye bedre da. Jeg tåler lite søvn mye dårligere nå som hun er 1,5 år og vi begge er i full jobb. Hun sover mer enn hun gjorde rundt 4 mnd, men nå har jeg ikke hjelp av ammehormonene og vi skal prestere på jobben dagen etter😬😴😴😴 Anonymkode: 442e7...c6a 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #12 Skrevet 1. september 2022 Bestill sovebaby, det gjorde jeg og hun sov igjennom fra 8 ukers alder. Anonymkode: 5e1ff...362 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #13 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bestill sovebaby, det gjorde jeg og hun sov igjennom fra 8 ukers alder. Anonymkode: 5e1ff...362 Hehe da gjør jeg det! Anonymkode: c0f69...db6 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #14 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg sov aldri lite, men sov «minst» fra 4 uker til 6 mnd. Det sagt så tålte jeg det mye bedre da. Jeg tåler lite søvn mye dårligere nå som hun er 1,5 år og vi begge er i full jobb. Hun sover mer enn hun gjorde rundt 4 mnd, men nå har jeg ikke hjelp av ammehormonene og vi skal prestere på jobben dagen etter😬😴😴😴 Anonymkode: 442e7...c6a Hva skjedde etter fire uker? Hvorfor mindre enn i starten? Anonymkode: c0f69...db6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #15 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De første 3-4 mnd, for da sov babyen kun på meg. 4-8 mnd var også en veldig dårlig periode, for da våknet babyen hver time og måtte fortsatt sove inntil meg (heldigvis ikke oppå lenger). Etter 8 mnd har det vært fint. Barnet kan fortsatt våkne et par ganger om natten, men jeg har uansett ikke sovet en hel natt uten å våkne siden jeg var barn, så å våkne et par ganger hver natt er helt naturlig for meg. Anonymkode: cd37a...4ba På siden, men hvorfor har du aldri selv sovet en hel natt? Anonymkode: c0f69...db6
Vera Vinge Skrevet 1. september 2022 #16 Skrevet 1. september 2022 Med den første sov jeg veldig dårlig de første tre mnd. Jeg ble helt forstyrret av det, antakelig fordi jeg svært sjelden sov mer enn en halvtime i strekk. En del netter, særlig i starten klarte jeg heller ikke å sove når babyen sov (om natta, altså). Da lærte jeg at jeg med lite og avbrutt søvn fikk en paradoksal effekt ved at jeg ikke lengre følte meg trøtt. Mannen min tok babyen på trilletur så jeg skulle få sove på dagtid, men det gikk bare ikke. Etter tre mnd ble det veldig mye bedre, selv om jeg generelt sov mye dårlig og avbrutt det første leveåret. Med nr to var det totalt annerledes. Han sov vanvittig mye de første ukene, og gjerne seks timer i strekk om natta, noen ganger enda mer (men mener jeg da vekket ham fordi jeg hadde spreng og måtte amme). Hos ham ble søvnen verre etter ca tre-fire mnd fordi han ble så sulten om natta. Han var en stor baby som krevde mye melk, og etter hvert holdt ikke hver amming like lenge som før. Men vi fikk ikke i ham fast føde før han var ni-ti mnd og han nektet flaske med velling el., og da endelig sov han mye bedre om natta. Men han våknet stort sett hver natt til han var fire år. Nr tre hadde refluks til han var to år, så det er jo et kapittel for seg selv. Nå som 4-åring er det bare en håndfull ganger han har sovet hele natta sammenhengende. Så for min del har det vært lite søvn i lange perioder. Men føler vi kanskje har vært litt mer uheldige med dette enn snittet. Vi har løst det ved å bytte en del på, etter at jeg var ferdig med nattamming. Jeg har sovet en del på gjesterommet i perioder, siden jeg er den av oss som sliter mest med lite søvn, særlig i kombinasjon med jobb.
Crazydoglady Skrevet 1. september 2022 #17 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når sov du minst i babytiden? Hvor gammel var baby og hvorfor? Og hvor lite sov du? Hilsen kommende mamma som er ekstremt bekymret for søvnmangel🥲 Anonymkode: c0f69...db6 Her var det to utviklingstrinn som var helt krise sånn ett sted mellom 9 og 12 mnd ca om jeg ikke husker helt feil. Våken 3ggr i timen typ gjennom hele natten 1 mnd i strekk x 2. Utenom det var det en del kolikk mellom 1 og 6 mnds alder som skapte en del uro både dag og natt, men i den alderen sover de jo en del så det var jo i det minste litt muligheter for å duppe litt her og der igjennom dagen.
AprilLudgate Skrevet 1. september 2022 #18 Skrevet 1. september 2022 Fra 5 mnd gravid-2 mnd etter fødsel. Så fra babyens 4 mnd - 1,5 år ca. Var grusomt, men de fleste hadde det ikke sånn altså. Ingen jeg kjenner bortsett fra kanskje 1 foreldrepar i bhg hadde det like ille. Og ei med tvillinger hvorav den ene var veldig syk og måtte ha mye tilsyn døgnet rundt. Hun var faktisk den første jeg møtte hvor jeg tenkte «du skjønner».
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #19 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva skjedde etter fire uker? Hvorfor mindre enn i starten? Anonymkode: c0f69...db6 Frem til 4 uker føler jeg babyene bare kom seg etter fødsel og sov masse døgnet rundt. Anonymkode: 442e7...c6a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #20 Skrevet 1. september 2022 Jeg synes de første 1.5 årene var vanskelige (med begge). Jeg har problemer med å sovne, så når baby våkner for melk eller kos eller annet kl 2, så blir jeg liggende til 4 før jeg får sove. Og så er det på’an igjen en time senere. Følte egentlig ikke at det ble bedre før de bikket 2 år. Anonymkode: 47494...e85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå