Gå til innhold

Hva syns du er gammeldags?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At noen, fremdeles i 2022, prøver å bestemme hvilke preferanser andre skal få "lov" til å ha. 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Interresant

Anonymkode: 3133a...1f7

HAHAHA! Autokorrekt! Det skal stå hustelefon! 

• Liker 9
Skrevet

For meg har ordet gammeldags en positiv betydning, "god gammeldags". Tenker på hjemmelagde drops, levende lys på juletreet, gamle damer som rører syltetøy i smårutete forkle. I de tilfellene jeg vil beskrive noe negativt, bruker jeg heller ord som "utdatert". 

Anonymkode: e6d84...695

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 20.30):

Pizza med kjøttdeig under osten. Se serier og filmer via tv-kanaler, ikke via apper. Familier hvor mor går hjemme mens far jobber. Holdninger som f.eks «kvinner hører til på kjøkkenet» 

For meg er gammeldags noe vi gjorde før, men som ikke er nødvendig lenger nå som vi vet bedre, har bedre metoder eller har utviklet oss bort fra. Eller noe som faktisk bare er gammelt, som gamle hus, skolebygg e.l 

Anonymkode: 03b1e...c63

80-tallspizza skal ha tykk bunn og kjøttdeig under osten. Den er fortsatt like (?) populær.  
Ikke nødvendig lenger nå som vi vet bedre?  Nei, at smaken eller vanene forandrer seg, har ingenting med å vite bedre å gjøre. Det er moderne å reise på lange, dyre ferier til fjerne utland. Men slett ikke bedre enn telt på camping. Det er moderne å kle småbarn i dyrt merketøy, men ikke nødvendigvis bedre.

Skrevet
Adobyen skrev (40 minutter siden):

80-tallspizza skal ha tykk bunn og kjøttdeig under osten. Den er fortsatt like (?) populær.  
Ikke nødvendig lenger nå som vi vet bedre?  Nei, at smaken eller vanene forandrer seg, har ingenting med å vite bedre å gjøre. Det er moderne å reise på lange, dyre ferier til fjerne utland. Men slett ikke bedre enn telt på camping. Det er moderne å kle småbarn i dyrt merketøy, men ikke nødvendigvis bedre.

lobotomi er jo et eksempel på noe vi har gått bort fra fordi vi vet bedre...

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er gammeldags når mennesker argumenterer med: sånn har det alltid vært. Noen ting var bedre før, som diskusjoner uten internett og friheten barn hadde, men mye er også bedre nå som at barn slipper å sitte i en bil stappfull av røyk, tilgang på kunnskap og rettigheter for homofile og kvinner. jeg liker 80-tallspizza.

• Liker 7
Skrevet

Å ta mannens etternavn.

Å bli ført opp kirkegulvet av sin far, og bli «gitt» til brudgommen som en handelsvare. 

Anonymkode: 1fe3f...319

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Fossile personbiler og å stille spørsmål ved klimakrisens eksistens.

Helt sjukt, egentlig. Det ligger ingen vitenskapelig metode bal det, man bare vet at det -for mange- virker.

Endret av Snok1
  • Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (37 minutter siden):

lobotomi er jo et eksempel på noe vi har gått bort fra fordi vi vet bedre...

Lobotomi brukes mer enn noen gang, men man bruker elektriske impulser og har (heldigvis) sluttet med inngrep.

• Nyttig 1
Skrevet

Stort sett alt du fant på et kontor på nittitallet. 

Anonymkode: aa51f...b4d

Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Lobotomi brukes mer enn noen gang, men man bruker elektriske impulser og har (heldigvis) sluttet med inngrep.

det er ikke det samme. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 20.01):

Folk med fordommer mot alt.

Anonymkode: d6b29...d9e

Mens det er moderne å bli krenka for alt.

• Liker 2
Skrevet

Røyking

Anonymkode: e730a...2d3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

KG"menn" som har et fanatisk syn på hvor mange sexpartnere ei dame/jente får "lov" til å ha, mens de selv skal pule rundt på alt med puls. 

Holdningene mange fremdeles har om at det alltid er mamma som er den beste til å ha hovedomsorg for barn, eller er den beste forelderen. Det er faktisk ofte rett og slett langt fra sannheten. Håpløst gammeldags tankegang.

• Liker 5
Skrevet

Ok, skjønner.. Det er holdningene som er gammeldags, det er jeg helt enig i.  Der har mye blitt bedre, men ikke bra nok.  

Skrevet

Alle kirkelige ritualer.

Husmannskost. 

Lukket syn på sex. 

Rasisme.

Anonymkode: f363b...9b9

Skrevet

Sikkert subjektivt. Men hvis vi mener i negativt betydning.

Mangel på respekt for andre innenfor menneskerettigheter.

Skrevet

Å fortsatt tro at de gamle høyre vs venstre gruppene i politikken har noen betydning. Det har de ikke.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kort hår på kvinner over 40 og uformelige allværsjakker i knallfarger.

Anonymkode: 8cfff...4a3

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...