Gå til innhold

Hva syns du er gammeldags?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Brunello skrev (På 3.9.2022 den 9.24):

Mens det er moderne å bli krenka for alt.

Nei, det er moderne å generalisere en gruppe mennesker, påstå at de føler seg krenket for så å bli krenket av det de selv påstår. 

Anonymkode: f4d27...1c4

• Nyttig 1
Gjest AprilRyan
Skrevet

Å ha faste dager der man spiser samme rett, hver uke, hvert år og aldri noe annet. Noen liker det sikkert, men jeg forbinder det med barndommen på 80- og 90-tallet der alternativene ikke var like mange som i dag.

Det å tviholde på gamle oppfatninger av ting. "Da jeg var ung gjorde vi x y og det var aldri noe problem med det da!". Så nekter de å se at alt ikke var like bra ved det og at det var problemer da også.

Skrevet

Det er gammeldags å døpe barn. Alt dette styret med å få noen til å si ja til å bli fadder og alt styret med dåpen. Lyve til presten om å oppdra barnet i kristen tro, og "faddere" som ikke kunne brydd seg mindre. Meningsløst hele greia.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er tydeligvis gammeldags å håndtere livet sitt selv. Å riste av seg en dårlig dag uten å kalle det "å slite psykisk" og kreve at skole/samfunn/noen stiller med psykologer, helseteam og gudvethva. 

Anonymkode: 7541a...28c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvor gamle er dere? Hele mitt liv (fra ca 1970) har det vært sovjeternes feil, kommunistene, russerne. USA, derimot, de kunne alt, hadde alt, var best og passet på oss og hjalp oss. Alle drømte om Amerika, omtrent som 100 år før meg igjen. 

Anonymkode: 85d3f...974

Enig med deg. Født på 80-tallet og husker hvor skummel Sovjetunionen liksom var. Propaganda til de grader! Som om USA var, eller er, noe bedre??? 🤦‍♀️

Skrevet

For meg er det å være gammeldags det samme som å være «satt». Å mene og gjøre det samme hele livet fordi det er slik man alltid har gjort det. 

Rasisme

Homofobi

Å ha mange barn

Reise til samme sydendestinasjon år etter år

Fredagstaco

Gullrekka på tv

Anonymkode: 6a0ec...044

• Liker 1
Skrevet

Snitter

Hvit kake

Anonymkode: 2bb61...08d

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er gammeldags å døpe barn. Alt dette styret med å få noen til å si ja til å bli fadder og alt styret med dåpen. Lyve til presten om å oppdra barnet i kristen tro, og "faddere" som ikke kunne brydd seg mindre. Meningsløst hele greia.

Ja + Konfirmasjon, bare for å få penger.

Ellers blir det mange forskjellige svar her, da det er så mange ulike aldersgrupper som svarer.  At f.eks. Facebook er gammeldags, høres helt absurd ut for meg som er 45+.

Skrevet

Man kan nok si at ekteskap er gammeldags, selv om mange fortsatt gifter seg.

Anonymkode: e730a...2d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man kan nok si at ekteskap er gammeldags, selv om mange fortsatt gifter seg.

Anonymkode: e730a...2d3

Ja, ekteskap er gammeldags. Mens skilsmisser er moderne..

Skrevet
Kågebruker skrev (4 timer siden):

Poenget er at folk sier at Krigen i Ukraina er Amerikanernes skyld. Og det er helt feil. Kun Russland som har ansvaret. Amerikanerne fått mye kritikk( med rette). Men ikke alt er Amerikanernes skyld. Russland og Kina er verre.

Og det er gammeldags? Å si det er amerikanernes skyld? 

Anonymkode: 85d3f...974

Skrevet
theTitanic skrev (3 timer siden):

Monokler og kalosjer. Mamelukker.  

DET er i  alle fall gammeldags!

Anonymkode: 0b998...5e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Forklar husleiekontrakt?

Anonymkode: 72c30...1a9

tror det var autocorrect. Tror vedkommende mente å skrive hustelefon

Skrevet
bullehurk skrev (3 timer siden):

Ja + Konfirmasjon, bare for å få penger.

Ellers blir det mange forskjellige svar her, da det er så mange ulike aldersgrupper som svarer.  At f.eks. Facebook er gammeldags, høres helt absurd ut for meg som er 45+.

Ja, fra riktig gammelt av hang jo dåp og konfirmasjon sammen. Så det er bare noe tull i dag.

Skrevet
theTitanic skrev (4 timer siden):

Monokler og kalosjer. Mamelukker.  

Ja, det er jeg enig med deg i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Klarte meg uten bil frem til vi fikk barn i barnehage. 50 min kollektiv var ikke mulig mtp henting. Ble 20 min med bil i stedet gitt. 

Anonymkode: 29cb3...cf2

Legg merke til at jeg skriver i sentrum.

Anonymkode: 62b94...935

Skrevet
FrankDrebin skrev (På 1.9.2022 den 20.21):

Kontanter. 

Det er mulig det er gammeldags, men hvordan gi penger til et barn for å bruke i feks lekebutikk. Type handle selv

Anonymkode: b3d45...4ae

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mulig det er gammeldags, men hvordan gi penger til et barn for å bruke i feks lekebutikk. Type handle selv

Anonymkode: b3d45...4ae

gi kortet 😋

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...