Gå til innhold

Dere som studerer hender det at dere drar rett innom kjøpesenter med sekk på ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig eller burde man alltid dra hjemom med sekken først? 

Anonymkode: c9939...b95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh ja? Er da helt normalt å gå med sekk på offentlige steder 😂

Anonymkode: 54fd7...f11

• Liker 13
Skrevet

Helt normalt å gå med sekk i offentligheten. Har aldri tenkt at dette kunne være en problemstilling…

Anonymkode: a2b37...fd7

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eh ja? Er da helt normalt å gå med sekk på offentlige steder 😂

Ja men mange butikker har jo tilogmed skilt at man må la sekken stå igjen utenfor. 

Skrevet

Jeg jobber og går innom butikker med sekken på etter jobb.

Anonymkode: 11f39...d87

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt. Har inntrykk at de skiltene er ment på ungdom på ungdomsskole/videregående da du gjerne ser dem på butikker i nærheten av de skolene. Mindre skepsis mot voksne folk med sekk eller bag. Har aldri fått noe kommentar på det.

Anonymkode: aa3cb...f93

• Liker 10
Gjest Ghostface
Skrevet

Jeg gjorde det for ofte på den tiden måtte jeg vente en halvtime på bussen. Hvorfor skal man være flau av å gå med en sekk? Var vanlig at jeg reiste med sekk på jobben også. Er ingen vesketype.

Skrevet

Ja, jeg har til og med vært innom Power og Elkjøp med både laptop, iPad og kamera i sekken 😂

Anonymkode: 6e8ec...586

Skrevet

Jeg har gjort det som student, som turist og nå som arbeider. For noen som bruker kollektivtransport er sekk ganske naturlig når jeg skal ut å handle. Mer ergonomisk og slipper å drasse masse poser hjem. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja men mange butikker har jo tilogmed skilt at man må la sekken stå igjen utenfor. 

Det har jeg aldri sett.

Anonymkode: 81428...328

• Liker 2
Skrevet

Jeg går på butikk etter jobb med ryggsekk ofte. Er jurist. Har ikke tenkt å fylle opp sekken med varer jeg ikke har betalt for. 

Anonymkode: 6b01a...b5b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg bruker krykker og har en stor sekk jeg bruker til handling. Er en gammel skolesekk av eldre type, som ser king size ut. Kun ett sted har en lærling prøvd å kreve at jeg setter fra meg sekken. Den gangen var sekken full av medisiner, og sekken er jo håndvesken min, og nei jeg setter ikke den fra meg. Forklarte det til læringen og nei ingen forståelse. Klagde inn hendelsen til Coop Extra og jeg fikk en beklagelse. Lappen var helst ment på ungdom, og å se i sekken burde være nok sa sjefen. Ofte så ber jo folk ikke om å se i sekken heller. Brukte sekk før jeg brukte krykker fast og da la jeg den ofte frem for å vise innholdet, men det er så tungvint med krykker, men det er jo en mulighet at du bare har den åpen ved kassen og viser at den er full av pensum, sånn om du blir usikker. 

Skrevet

Hvorfor skulle det være et problem?

Anonymkode: bb1b2...f55

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det gjelder vel som oftest ungdommer. Jeg har aldri hatt noen problemer med å gå med sekk i butikker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det har jeg aldri sett.

Anonymkode: 81428...328

Jeg har sett det et fåtall ganger, da gjerne på Vinmonopolet eller matbutikker som ligger nære ungdomsskoler. 

Skrevet

Her står det skilt utenfor butikken, men jeg vet at det egentlig er myntet på grunnskole elevene i området. Og jeg har gått forbi det skiltet med sekk mange ganger. Forsåvidt ikke med overlegg, jeg bare har ikke tenkt over det, men hadde nok gjort det uansett også evt tatt det til etterretning om jeg fikk kommentar på det, men det har ikke skjedd enn så lenge. Har ofte med sekk om jeg reiser kollektivt. Kommer aldri til å sette igjen sekken utenfor, men om det blir ett problem kan jeg sette den igjen i kassa med betjeningen, eller om så vise frem tom sekk når jeg betaler.

Skrevet

Ja, spesielt hvis jeg skal kjøpe inn store mengder godtesnop.

Anonymkode: cb446...d8f

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg jobber og går innom butikker med sekken på etter jobb.

Anonymkode: 11f39...d87

Jeg og.

Anonymkode: 78254...58a

Skrevet

Ja, jeg gjorde det ofte. Jeg pleide alltid å dra innom butikken da jeg studerte fordi det var enklere enn å måtte dra hjem med bussen og så måtte ta bussen til butiken etterpå. Ingen som reagerte på det eller ba om å få se i sekken. Jeg var voksen student for noen år siden, men jeg har ikke opplevd noe negativt tidligere da jeg var yngre heller. 

Anonymkode: 50599...617

Skrevet

dersom en eller annen butikk hadde krevd at jeg skulle sette igjen ryggsekken utenfor, så hadde jeg bare gått videre igjen. Ikke snakk om at jeg legger igjen for eksempel datamaskin / bøker (eller andre ting som jeg ofte har med i sekken) på denne måten. Nesten som å tigge om å bli frastjålet eiendelene sine da! 

0g politiet gir vel  blanke pokker i om slike ting blir stjålet. Da kommer vel anmeldelsen til å havne rett i søppel-bøtta før man i det hele tatt har rukket å komme seg ut av kontoret deres.    

Anonymkode: 7edf5...6b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...