AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Bruker gutter i 4 års alderen leggings som antrekk i barnehagen? Altså, leggings og genser? Eller er det kun jenter, og gutter bruker det eventuelt som mellomlag? Lurer også på om dere bruker dongeribukse og litt «finere» klær i barnehagen, eller om det kun går i leggings/joggebukser? Anonymkode: 848cd...3e3
Grüner Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 Det er vel mest jentene som bruker leggings/tights, men det er ikke noe i veien for at gutter kan bruke det. 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Kan ikke huske å ha sett noe særlig med leggings til gutter. Hverken i gutteavdelingen eller gutter som går med leggings. Min gutt begynte nettopp i 1.klasse. Hos oss, og de andre guttene han gikk i bhg med gikk det i ulike former for joggebukser, treningsbukser, shorts kg stilongs/strømpebukse. Av og til myke jeans og stoffbukser alla chinos. Særlig en gutt på avdelingen gikk i stive skinny jeans, men det var ikke normen hos oss hvertfall. Anonymkode: 93f6e...0bd
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 Her vi bor er det mange gutter som bruker det i bhg alder, Lindex har mange fine myke på små barna avdelingen sin til gutter legginga er ofte mye mer behagelig å ha under parkdress/skallbukse enn de vide joggebuksenr, hvertfall på slanke bar . Anonymkode: e5957...a89 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 Jupp, her er det helt vanlig at gutta i barnehagen har leggings, thigths, myke joggebukser som sitter litt tett, strømpebukser, longs - hva enn som er lett å bevege seg i. Men folk kaller det gjerne bomulls longs eller bare longs når gutta har det på, selv om det strengt tatt er akkurat samme plagget som jentene kaller leggings 😉 Anonymkode: 2ebd4...725 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 Mange gutter bruker tights. Slike som denne f. Eks: https://www.polarnopyret.no/barneklaer/underdeler/leggings/ensfarget-tights-morkbla-60437401-483?size=5637463351&gclid=CjwKCAjwsMGYBhAEEiwAGUXJaazC15h44AIfUTRtXXcrsmAfAI5lUBxM_h7EKmSkO32uOGGzeCjlHRoC0z8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: 405b6...ce9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 Min 3-åring bruker hvertfall det. Han elsker de rosa og lyse gule med hjerter og blomster han har arvet 😛 Anonymkode: 79a9b...0a3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 Lite leggings på gutta, mye joggebukser og sånn joggebukse jeans. Anonymkode: d930e...656
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jupp, her er det helt vanlig at gutta i barnehagen har leggings, thigths, myke joggebukser som sitter litt tett, strømpebukser, longs - hva enn som er lett å bevege seg i. Men folk kaller det gjerne bomulls longs eller bare longs når gutta har det på, selv om det strengt tatt er akkurat samme plagget som jentene kaller leggings 😉 Anonymkode: 2ebd4...725 Jeg kaller ingen plagg leggings... Vet ikke egentlig hva det er. Jeg sier tights hvis de er bukse-aktige og longs hvis de er til et undertøysett av ull/bambus/superundertøy. Tights og longs bruker både gutter og jenter i barnehagen, det er best bevegelighet, særlig under lag på vinteren. Anonymkode: b37d0...450 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 Gutten min har brukt det mye, men det blir helt sykt fort hull i de billige bomullsversjonene! Anonymkode: 623d5...71d
Lonelily Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 Gutten min på 4 bruker ofte slike bukser. Har jo ofte sett i viskose, superundertøy eller ull, det er jo strengt tatt i kategorien tights/leggings det. Går for det som er behagelig og praktisk. Tights er enklest fordi det er lett å dra en fleecebukse/ullbukse over ved behov. Tenker klærne skal være lette å leke og bevege seg i. Evt joggebukse eller annen myk bukse når det er mildt ute og uaktuelt med mellomlag.
Crazydoglady Skrevet 1. september 2022 #12 Skrevet 1. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bruker gutter i 4 års alderen leggings som antrekk i barnehagen? Altså, leggings og genser? Eller er det kun jenter, og gutter bruker det eventuelt som mellomlag? Lurer også på om dere bruker dongeribukse og litt «finere» klær i barnehagen, eller om det kun går i leggings/joggebukser? Anonymkode: 848cd...3e3 Min har ikke brukt det mer enn ett par ggr kanskje, men det er strengt tatt bare fordi jeg foretrekker ull når det er kaldt. Så enten går det i joggebukse, joggebukse med ull under, eller løpe rundt i bare stilongsen inne. Men hadde jeg hatt leggings istedet for ullstilongs så hadde jeg ikke ofret det en ekstra tanke å sende han i bhg i leggings, nei. Han har alltid vært varm av seg så når han må ha longs på seg under klærne ute så blir det som regel bare "undertøyet" inne, ellers blir det for varmt. Om det er laget av bommull eller ull eller noe annet spiller jo strengt tatt liten rolle 😊 Og Ja, bruker stort sett utelukkende joggebukser og annet behagelig, mykt tøy som er lett å bevege seg i, i bhg. Eller turbukse. 😊 Endret 1. september 2022 av Crazydoglady
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #13 Skrevet 1. september 2022 Har brukt mye tights på gutta mine i barnehageårene😍 Anonymkode: ea7ca...4e0
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #14 Skrevet 1. september 2022 Min fireåring brukte det frem til i sommer, nå har vi byttet størrelse og da ønsket han seg bare joggebukser med lommer. Så da fikk han det. Anonymkode: c0062...791
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #15 Skrevet 1. september 2022 Min 4 åring bruker bare leggings. Kjøper de ribbestrikkete på lindex. Anonymkode: 8beb9...c3b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #16 Skrevet 1. september 2022 Lonelily skrev (13 minutter siden): Gutten min på 4 bruker ofte slike bukser. Har jo ofte sett i viskose, superundertøy eller ull, det er jo strengt tatt i kategorien tights/leggings det. Går for det som er behagelig og praktisk. Tights er enklest fordi det er lett å dra en fleecebukse/ullbukse over ved behov. Tenker klærne skal være lette å leke og bevege seg i. Evt joggebukse eller annen myk bukse når det er mildt ute og uaktuelt med mellomlag. Å bruke leggings/tights/longs eller hva enn man kaller det, tenker jeg er greit som alternativ til strømpebukse (mye mer praktisk om barnet blir våt på føttene f.eks og kun trenger å bytte sokker). Som mellomlag under bukse, rett og slett. Men nå tenker jeg om det er noen gutter som bruker det som «bukse». Lindex og Cubus har mange leggingser vet jeg. Jeg tenker ala dette: https://cubus.com/no/p/soft-tights-i-bomull-svart-bukser-leggings-jenteklar/7339207_F990 Ts Anonymkode: 848cd...3e3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #17 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her vi bor er det mange gutter som bruker det i bhg alder, Lindex har mange fine myke på små barna avdelingen sin til gutter legginga er ofte mye mer behagelig å ha under parkdress/skallbukse enn de vide joggebuksenr, hvertfall på slanke bar . Anonymkode: e5957...a89 Men da tenker du å bruke det som innerste lag? Eventuelt under bukse (om det er kaldt nok)? ☺️ Ts Anonymkode: 848cd...3e3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #18 Skrevet 1. september 2022 Nei. Har aldri sett noen på i sønnens bhg eller i første klasse som har brukt tights til nå😊 Bruker joggebukse her eller myke jeans😊 Anonymkode: 5dcca...ffa
Lonelily Skrevet 2. september 2022 #19 Skrevet 2. september 2022 (endret) 12 hours ago, AnonymBruker said: 12 hours ago, AnonymBruker said: Å bruke leggings/tights/longs eller hva enn man kaller det, tenker jeg er greit som alternativ til strømpebukse (mye mer praktisk om barnet blir våt på føttene f.eks og kun trenger å bytte sokker). Som mellomlag under bukse, rett og slett. Men nå tenker jeg om det er noen gutter som bruker det som «bukse». Lindex og Cubus har mange leggingser vet jeg. Jeg tenker ala dette: https://cubus.com/no/p/soft-tights-i-bomull-svart-bukser-leggings-jenteklar/7339207_F990 Ts Anonymkode: 848cd...3e3 Ja, jeg har i allefall brukt det på sønnen min (brukt slike i bomull og). Gutten min er veldig opptatt av farger og mønstre, så har kjøpt noen på Lindex som han likte. Der har de jo en del slike som er beregnet på gutter også. Er nok ikke det de fleste kler gutta sine i kanskje, men er vel helt greit når de fortsatt går i barnehage Endret 2. september 2022 av Lonelily dobbel sitering
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #20 Skrevet 2. september 2022 Om vinteren går mange av dem rundt i bare stilongs inne i bhg, her jeg bor. Av den enkle grunn at det er for varmt med både bukse + stilongs, og pes å skulle ta av stilongsen og på buksen igjen. Unødvendig mye skifting. Men har aldri sett noen gå i "leggings" om sommeren, nei. Både dongeribukse og joggebukse er like vanlig. Vår går i det hipp som happ. Så lenge det er behagelig og tåler å lekes i, går det meste helt fint. Men det må tåle å bli skittent og flekkete, man sender ikke med "finklær" I bhg. Anonymkode: a0271...129
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå