Gå til innhold

Hvis du var diktator for hele verden..

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Alle mobbere i fengsel fra 8 års alder. 

Type 1 time. 

Anonymkode: d5b74...845

Enig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville gitt mulighet for livstid i fengsel for drap, voldekt,overgrep, spionasje, forræderi og narkotika. Ville avskaffet den kriminelle lavalderen og gjort mobbing ulovlig. 

Endret av Sommer2464
Skrevet
Isambard skrev (16 timer siden):

Norge har vannkraft. Med litt sparing bør det holde.

Uansett alle innvendingene dine så produserer sol og vind mye mer energi enn man putter inn i utbygging, drift og skroting. Ingen har glemt det du nevner.

Folk har større tendens til å "glemme" at det krever mye energi å utvinne olje, og at man får et stort tap når den forbrennes i en motor.

Faktisk kommer grønn energi veldig bra ut når man ser på netto energi.

Nå er det jo ikke bare snakk om netto energiproduksjon, men netto miljøgevinst ift alternativene.

Men denne diskusjonen er i ferd med å bli en totalavsporing, så tenker jeg gir meg her...

Skrevet
Enda en tulling skrev (7 minutter siden):

Nå er det jo ikke bare snakk om netto energiproduksjon, men netto miljøgevinst ift alternativene.

Men denne diskusjonen er i ferd med å bli en totalavsporing, så tenker jeg gir meg her...

Det finnes ingen bra løsninger her. Kun dårlige, Det er jeg fullstendig klar over.

Jeg tror også vi begge har fått frem poengene våre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2022 den 12.22):

Jeg ville innført borgerlønn, og brukt teknologi der det var mulig.

Hatt mye mer fokus på harmoni og glede. 

Skoler er valgfritt å møte opp på eller være hjemme. All undervisning er skjermbasert og alle lærer noen grunnleggende ting som å lese, hvordan man er et godt medlem av samfunnet og hvordan verden er satt sammen. Så er det fokus på hva som passer individet, og opplæring i det.

Robotene gjør det fleste jobbene, og menneskene har fokus på å pleie hverandre, skape ting og å ha det godt. 

Man kan velge å få mer utbetalt ved å jobbe som lege, programmerer etc.

Anonymkode: 3eda6...b2b

Og  jeg hadde laget atomkraftverk med thorium.

Anonymkode: 3eda6...b2b

• Liker 3
Skrevet
Isambard skrev (58 minutter siden):

Det finnes ingen bra løsninger her. Kun dårlige, Det er jeg fullstendig klar over.

Jeg tror også vi begge har fått frem poengene våre.

kommer på ting jeg ville bestemt.

at vi slutter å sende strøm til europa så vi får tilbske normale strømpriser og så skulle de bygd en strømkabel fra nord til sør i landet. Jeg mener hvorfor har ikke storbrittania vannkraft f.eks? Der regner det mibst like mye som her. Ha deres egne vannmagasiner damnit så får de og dele litt med resten av europa.

forbudt ned papirmøller. Krav om at nav måtte bli ferdig med en sak innenfor rimelig tidsfrist slik at ting ikke drar ut

Påbudt med matservering på skoler. Slutt på tørre skiver med svett ost

hmm var en ting til men det har jeg glemt

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

kommer på ting jeg ville bestemt.

at vi slutter å sende strøm til europa så vi får tilbske normale strømpriser og så skulle de bygd en strømkabel fra nord til sør i landet. Jeg mener hvorfor har ikke storbrittania vannkraft f.eks? Der regner det mibst like mye som her. Ha deres egne vannmagasiner damnit så får de og dele litt med resten av europa.

forbudt ned papirmøller. Krav om at nav måtte bli ferdig med en sak innenfor rimelig tidsfrist slik at ting ikke drar ut

Påbudt med matservering på skoler. Slutt på tørre skiver med svett ost

hmm var en ting til men det har jeg glemt

Noen ganger tenker jeg at gammel kneip med svett ost burde vært påbudt.

Jeg tror grunnen til at folk var slanke før i tidem er at maten var kjedelig. Rett pg slett.

Ingen spiser seg feit på kokt fisk og potet uten saus. 

• Liker 1
Skrevet
Blåttvann skrev (På 2.9.2022 den 12.46):

- rasjonering på alle produkter som mat, klær, sko, tilbehør. Kjøpefesten er over og vi må ta vare på tingene våre.

- ettbarnspolitikk i mange år overalt.

- tilrettelagt for assistert selvmord.

- ikke holde liv i eldre over 70år dersom de blir syke og trenger alle mulige medisiner og pleie.

- ikke redde alt av liv bare fordi det er mulig.

- 6 timers arbeidsdag.

- gi lærere autoritet igjen.

- 5ukers ferie til alle årlig.

- topplønn, ingen kan tjene mer enn 2 mill i året. Ingen.

- ulovlig med luksus som cruise og mange flyreiser. Privatflyordningen blir ulovlig.

- yachter og andre luksusgreier blir også ulovlig.

- man får bare eie én bolig.

- staten leier ut til de som ikke eier bolig.

- ikke mulig å eie egen fritidsbolig, alle fritidsboliger skal deles på.

- ikke mulig å eie privat bil, alle biler skal deles på.

- ulovlig å røyke

- lovlig med narkotika. Restriktive alkohollover.

- dødsstraff for pedofile som forgriper seg på barn og det er bevist. Hjelp til å takle legningen sin til pedofile som søker om hjelp.

- ikke lov å pusse opp konstant, igjen kommer rasjoneringen inn.

- ikke lov å bruke naturressurser på idiotiske ting som hårfarge, neglelakk, osv. Man kan eie noe sminke, men ikke kjøpe uendelig mye slik veldig mange nå gjør.

- ikke lov å vaske klær så ofte som veldig mange gjør. Ikke lov å bare bruke håndkledet én gang før vask f.eks.

- ikke lov å spise drittmat uten næringsverdi for kroppen.

- ikke lov å kaste mat som er spiselig. Kanskje rasjonering her også.

- ulovlig å ha en tro som ikke tillater deg å gifte deg med hvem som helst. Altså utgår de fleste religioner som har fått fotfeste. Aller helst skulle det vært ulovlig med religion, men det går jo ikke for mange folk trenger å bli veiledet gjennom livet virker det som. Ha noen som forteller dem hvordan de skal opptre, hva de skal tenke og hva de skal tro. Helt merkelig for meg, men men. Islam og kristendommen/jødedommen er de verste religionene. Faenskap satt i system...

- hatt en egen øy der folk ble sendt til hvis de hadde gjort noe fælt mot barn eller andre. De verste folka hadde altså bare drept hverandre på øya og vi andre kunne levd i fred.

- hatt egne bydeler der de som bråker bor og de som ønsker det stille rundt seg bor. Slik det er i dag funker ikke byen for de innadvendte som trenger litt ro rundt seg.

- alle skulle klippet gresset i bydelen samtidig, kanskje på tirsdager kl.17-18. Samme med å klippe hekken med elektronisk hekksaks. Og bruk av høytryksspyler på bilen/terrassen.

- gratis fritidsaktiviteter for barn.

- ikke lov med trampoliner i bydelene for de innadvendte. Ellers måtte det være mulig å kjøpe lyddemping på dem, en slags halvkule man satte over trampolinen.

- ikke lov å sløse med vann.

... pluss litt andre småting.

Dette eksisterer jo allerede i Nord-Korea og du har full mulighet til å søke om Nord-Koreansk statsborgerskap, så kan du leve ut dine drømmer.

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg vært diktator,  skulle jeg sørget for at alle fikk oppleve menneskerettigheter. Menneskerettigheter foran religion, men alle skal få tro på den de vil.

Giftemål under 18 år ville vært forbudt.  

Det ville også blitt mer rettigheter til dyr og dyrevelferd. 

Og alle regioner skulle fått sin leder og talsmann, slik at jeg kunne ta vekk slike som putin og Donald  på flekken

Anonymkode: e9ecd...780

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde jeg vært diktator,  skulle jeg sørget for at alle fikk oppleve menneskerettigheter. Menneskerettigheter foran religion, men alle skal få tro på den de vil.

Giftemål under 18 år ville vært forbudt.  

Det ville også blitt mer rettigheter til dyr og dyrevelferd. 

Og alle regioner skulle fått sin leder og talsmann, slik at jeg kunne ta vekk slike som putin og Donald  på flekken

Anonymkode: e9ecd...780

tvangsekteskap generelt skulle forbys 

Skrevet
Honey Dew skrev (7 timer siden):

Dette eksisterer jo allerede i Nord-Korea og du har full mulighet til å søke om Nord-Koreansk statsborgerskap, så kan du leve ut dine drømmer.

Jeg tror ikke Nord-Korea er strengt nok for meg. Ei heller deler vi verdisyn. De bruker enormt mye penger på f.eks. militæret. Det trenger man ikke med meg som diktator, for i min verden er krig ulovlig. 

Skrevet

Gjort religion forbudt. 

Anonymkode: 4a962...b63

Skrevet
Blåttvann skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke Nord-Korea er strengt nok for meg. Ei heller deler vi verdisyn. De bruker enormt mye penger på f.eks. militæret. Det trenger man ikke med meg som diktator, for i min verden er krig ulovlig. 

Nei Nord-Korea tillater jo både privatfly og palasser og all mulig luksus til eliten - poenget må jo være at ingen skal få eie noe sånt, inkludert diktatoren selv om hans/hennes nærmeste

Anonymkode: c64c7...a13

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei Nord-Korea tillater jo både privatfly og palasser og all mulig luksus til eliten - poenget må jo være at ingen skal få eie noe sånt, inkludert diktatoren selv om hans/hennes nærmeste

Anonymkode: c64c7...a13

Absolutt!

Som sagt ønsker jeg både at luksus blir forbudt, unødvendig forbruk av vanlige profukter blir forbudt og jeg ønsker en lav topplønn der ingen kan tjene mer enn en viss sum på noe som helst vis. Også meg.

F.eks. kunne alle eid 6 kopper, tallerkener, kniver og glass. Skulle man bort til noen måtte man ta med dette dersom verten ba inn flere enn 6 stykker. 😊 Diktatoren også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 17.42):

Hva hadde du gjort/ hvilken lover hadde du endret ?

Jeg hadde:

- gjort det ulovlig å spise kjøtt for mennesker 

- like streng straff for å drepe et dyr som å drepe et menneske

- Ettbarnspolitikk i hele verden

- 100% arveavgift

- gjort våpen ulovlig 

-strengere straffer for pedofili og voldtekt

- fjernet førstegangstjenesten

- gjort narkotika lovlig

Blandt annet

Anonymkode: ac32f...1ba

Så bra du ikke er diktator da..
Jeg hadde gjort en ting: Gått av!

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...