AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Hva hadde du gjort/ hvilken lover hadde du endret ? Jeg hadde: - gjort det ulovlig å spise kjøtt for mennesker - like streng straff for å drepe et dyr som å drepe et menneske - Ettbarnspolitikk i hele verden - 100% arveavgift - gjort våpen ulovlig -strengere straffer for pedofili og voldtekt - fjernet førstegangstjenesten - gjort narkotika lovlig Blandt annet Anonymkode: ac32f...1ba 1
Honey Dew Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 Hvis jeg var diktator hadde jeg tillatt alt det du er i mot, untatt pedofili og voldtekt. 14
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Selv en tobarnspolitikk hadde løst mange problemer Anonymkode: 8fa14...cff 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 Satt aldersgrense på internett, alle født før 1985 fikk ikke tilgang til annet enn NRK og én annen valgfri nyhetsnettside. Det er også prøvsbetinget. Poster du én latterlig ting (feks Minions meme, personangrep i kommentarfelt på SoMe etc) er det rett ut og du mister all internett, for alltid. Anonymkode: d10c5...e6d 1 1
Mamajune11 Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 Dødsstraff via avkapping av pikk for pedofile. Helst stappe den langt ned i halsen på vedkommende også. Ingen rettsak. Kun avkapping slik de blør ihjel. Samme for alle som voldtar uansett alder.
Mamajune11 Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Satt aldersgrense på internett, alle født før 1985 fikk ikke tilgang til annet enn NRK og én annen valgfri nyhetsnettside. Det er også prøvsbetinget. Poster du én latterlig ting (feks Minions meme, personangrep i kommentarfelt på SoMe etc) er det rett ut og du mister all internett, for alltid. Anonymkode: d10c5...e6d Enig. Men jeg setter grensa på fylte 40år. Så snart du blir 40 mister du muligheten til å bruke internett annet enn netflix, vg, osv. Ikke document eller youtube. 1
Duraton Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 Du hadde fått en kort tid som diktator 🤣 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hva hadde du gjort/ hvilken lover hadde du endret ? Jeg hadde: - gjort det ulovlig å spise kjøtt for mennesker - like streng straff for å drepe et dyr som å drepe et menneske - Ettbarnspolitikk i hele verden - 100% arveavgift - gjort våpen ulovlig -strengere straffer for pedofili og voldtekt - fjernet førstegangstjenesten - gjort narkotika lovlig Blandt annet Anonymkode: ac32f...1ba Hadde jeg vært diktator, så hadde jeg omstilt samfunnet til å fokusere på tekniske gjennombrudd. Her hadde man satset på AI og roboter og å få til ett samfunn alla Star Trek. 3
Mamajune11 Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva hadde du gjort/ hvilken lover hadde du endret ? Jeg hadde: - gjort det ulovlig å spise kjøtt for mennesker - like streng straff for å drepe et dyr som å drepe et menneske - Ettbarnspolitikk i hele verden - 100% arveavgift - gjort våpen ulovlig -strengere straffer for pedofili og voldtekt - fjernet førstegangstjenesten - gjort narkotika lovlig Blandt annet Anonymkode: ac32f...1ba Det er ikke spesielt lang straff for mord i Norge. En bekjent av meg drepte en fyr for noen år siden, fikk 11år. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 Eller sjef/leder for hele verden er et bedre ord enn diktator.. Mine viktigste ting: - Alle land må ha grensekontroll, kun arbeidsvisum og turistvisum godtas for innreise. Du må også ha GPS på deg når du er landet på besøk så du er 100% under kontroll; ikke kan rømme innad i landet. - Asylordninger avvikles i alle land. Kan ikke flytte til andre land. - Kapitalismen stoppes, alle får en fast årslønn å leve av. Alle har samme lønn uansett arbeid. Økonomisk vekst stoppes, alt koster det samme heletiden. Dette gjør alt mye enklere i verden, i dag er det kun pengene og materialismen som er drivkraften til mennesket. - Strøm, mat, bolig og vann skal prises veldig lavt. Da dette er viktig for mennesket. - All mat må produseres økologisk. - Totalforbud mot alkohol/rusmiddler og nikotin. 😊 Anonymkode: 06d0b...4a8 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #10 Skrevet 2. september 2022 Bra de fleste her i tråden ikke har makt nok til å bestemme reglene 😂 Anonymkode: f5259...3dd 12 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 Når skal folk forstå at pedofili ikke er selvvalgt. Man skal straffe overgrep, men ikke legningen i seg selv. Man kan faktisk være pedofil og likevel ikke begå overgrep. Det må være en fortvilt situasjon å bli født med en slik avvikende og uakseptabel legning. Anonymkode: f9c1b...1e8 2 1 1
ekkoet Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva hadde du gjort/ hvilken lover hadde du endret ? Jeg hadde: - gjort det ulovlig å spise kjøtt for mennesker - like streng straff for å drepe et dyr som å drepe et menneske - Ettbarnspolitikk i hele verden - 100% arveavgift - gjort våpen ulovlig -strengere straffer for pedofili og voldtekt - fjernet førstegangstjenesten - gjort narkotika lovlig Blandt annet Anonymkode: ac32f...1ba Hvordan skulle du håndhevet dette uten våpen? 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 Jeg ville innført borgerlønn, og brukt teknologi der det var mulig. Hatt mye mer fokus på harmoni og glede. Skoler er valgfritt å møte opp på eller være hjemme. All undervisning er skjermbasert og alle lærer noen grunnleggende ting som å lese, hvordan man er et godt medlem av samfunnet og hvordan verden er satt sammen. Så er det fokus på hva som passer individet, og opplæring i det. Robotene gjør det fleste jobbene, og menneskene har fokus på å pleie hverandre, skape ting og å ha det godt. Man kan velge å få mer utbetalt ved å jobbe som lege, programmerer etc. Anonymkode: 3eda6...b2b 1 1
Isambard Skrevet 2. september 2022 #14 Skrevet 2. september 2022 1. Jeg ville stanset all krig. 2. Jeg ville satt full speed på å bygge ut grønn energi. Mest solenergi tenker jeg, med ditto energilagring. Dette ville jeg gjort uansett kostnad og bruk av landområder. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #15 Skrevet 2. september 2022 alle mennesker må ta en IQ og en EQ test, de som ikke scorer innenfor normalen fratas tilgang til internett og SOME og følges opp daglig av spesialister.. Anonymkode: 4c0fd...dd6 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #16 Skrevet 2. september 2022 Selv om det er flere gode forslag her som jeg også gjerne ville fått igjennom, så hadde jeg nok gitt fra meg makten med en gang... Anonymkode: 8de18...a6b 1 1
Blåttvann Skrevet 2. september 2022 #17 Skrevet 2. september 2022 (endret) - rasjonering på alle produkter som mat, klær, sko, tilbehør. Kjøpefesten er over og vi må ta vare på tingene våre. - ettbarnspolitikk i mange år overalt. - tilrettelagt for assistert selvmord. - ikke holde liv i eldre over 70år dersom de blir syke og trenger alle mulige medisiner og pleie. - ikke redde alt av liv bare fordi det er mulig. - 6 timers arbeidsdag. - gi lærere autoritet igjen. - 5ukers ferie til alle årlig. - topplønn, ingen kan tjene mer enn 2 mill i året. Ingen. - ulovlig med luksus som cruise og mange flyreiser. Privatflyordningen blir ulovlig. - yachter og andre luksusgreier blir også ulovlig. - man får bare eie én bolig. - staten leier ut til de som ikke eier bolig. - ikke mulig å eie egen fritidsbolig, alle fritidsboliger skal deles på. - ikke mulig å eie privat bil, alle biler skal deles på. - ulovlig å røyke - lovlig med narkotika. Restriktive alkohollover. - dødsstraff for pedofile som forgriper seg på barn og det er bevist. Hjelp til å takle legningen sin til pedofile som søker om hjelp. - ikke lov å pusse opp konstant, igjen kommer rasjoneringen inn. - ikke lov å bruke naturressurser på idiotiske ting som hårfarge, neglelakk, osv. Man kan eie noe sminke, men ikke kjøpe uendelig mye slik veldig mange nå gjør. - ikke lov å vaske klær så ofte som veldig mange gjør. Ikke lov å bare bruke håndkledet én gang før vask f.eks. - ikke lov å spise drittmat uten næringsverdi for kroppen. - ikke lov å kaste mat som er spiselig. Kanskje rasjonering her også. - ulovlig å ha en tro som ikke tillater deg å gifte deg med hvem som helst. Altså utgår de fleste religioner som har fått fotfeste. Aller helst skulle det vært ulovlig med religion, men det går jo ikke for mange folk trenger å bli veiledet gjennom livet virker det som. Ha noen som forteller dem hvordan de skal opptre, hva de skal tenke og hva de skal tro. Helt merkelig for meg, men men. Islam og kristendommen/jødedommen er de verste religionene. Faenskap satt i system... - hatt en egen øy der folk ble sendt til hvis de hadde gjort noe fælt mot barn eller andre. De verste folka hadde altså bare drept hverandre på øya og vi andre kunne levd i fred. - hatt egne bydeler der de som bråker bor og de som ønsker det stille rundt seg bor. Slik det er i dag funker ikke byen for de innadvendte som trenger litt ro rundt seg. - alle skulle klippet gresset i bydelen samtidig, kanskje på tirsdager kl.17-18. Samme med å klippe hekken med elektronisk hekksaks. Og bruk av høytryksspyler på bilen/terrassen. - gratis fritidsaktiviteter for barn. - ikke lov med trampoliner i bydelene for de innadvendte. Ellers måtte det være mulig å kjøpe lyddemping på dem, en slags halvkule man satte over trampolinen. - ikke lov å sløse med vann. ... pluss litt andre småting. Endret 2. september 2022 av Blåttvann 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #18 Skrevet 2. september 2022 Hadde stoppet all innvandring fra ikke-vestlige land som ikke deler vestlige verdier og vestlig kultur, hadde startet prosjekter sånn at land i den tredje verden kunne blitt selvhjulpne og klart seg selv. Lagt til rette for at mennesker som ikke deler moderne vestlige verdier, har religion eller kultur som er anti-vestlig kunne flyttet til andre land der sånt er godtatt. Anonymkode: 429e1...04b 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #19 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva hadde du gjort/ hvilken lover hadde du endret ? Jeg hadde: - gjort det ulovlig å spise kjøtt for mennesker - like streng straff for å drepe et dyr som å drepe et menneske - Ettbarnspolitikk i hele verden - 100% arveavgift - gjort våpen ulovlig -strengere straffer for pedofili og voldtekt - fjernet førstegangstjenesten - gjort narkotika lovlig Blandt annet Anonymkode: ac32f...1ba - Jeg hadde gjort det ulovlig å drive industrilandbruk med dårlig dyrevelferd, og innført strenge krav til hvor mange dyr man kan ha per areal, krav om at alle dyr skal se dagslys, ha passe temperatur, egnet underlag, mulighet til sosialisering etc. brudd på disse kravene ville føre til enorme bøter, fengselstraff og at man mister retten til å eie dyr for alltid. Lakseoppdrett etc kommer under samme reglene. - like strengt straff for å torturere et dyr som et menneske - å avlive dyr kan være nødvendig, både i forhold til skade, til mat, for å forsvare andre dyr, eller å avlive et dyr som et sykt eller skadet. - ettbarnspolitikk i hele verden, sterilisering utført etter fødselen. - 90 % arveavgift - strengere straffer for pedofili, voldtekt, voldsforbrytelser og hærverk - forbudt planlagt foreldelse på produkter, produsent er ansvarlig for reparasjon. Avgifter som forhindrer masseproduksjon av ræl. Ulovlig å bruke plast i klesplagg eller sko der det ikke er nødvendig,. Eksempel: regntøy er vanskelig å lage uten plast, så der kan det være lov men må bli myyye dyrere. Hettegenser, t-skjorte, joggebukse, kjole og skjørt kan fint lages uten plast, og der burde det være ulovlig. Store avgifter på plastleker etc, og ikke lov med unødvendig plastemballasje. Eksempel; en del mat får bedre holdbarhet om det er pakket i plast, da anses det som nødvendig. Batterier eller en visp til kjøkkenet trenger ikke å ha plastemballasje, og en barbiedukke trenger heller ikke å ha plastemballasje i tillegg til å være pakket inn i plast. Barbiedukken og lekebilen bør i tillegg ha store avgifter så de blir dyre - da vil de fleste kjøpe mye færre leker, det blir mindre avfall, og barna setter mest sannsynlig mye mer pris på de få lekene de har. - ingen moms eller avgifter på de som driver med reparasjoner. - store avgifter på all ultraprocessert mat, rimeligere for rene råvarer. - gratis kollektivtransport - rasjonering på flyreiser, f.eks. max 2 t/rt flyturer per år per person. Kan ikke kompenseres med å betale mer, sånn at rike folk kan fortsette som før mens middelklassen og de fattige må svi alene. Man kan søke om ekstra tur hvis nødvendig for helsehjelp eller lignende. - toprissystem på strøm og vann, og både strøm, vann, mat og bolig skal være rimelig priset om man holder seg til et nøkternt nivå. Ting må bli dyrere, nødvendigheter må bli billigere. Ingen trenger å eie mer enn 10 t-skjorter. Egentlig trenger ingen å eie mer enn 5 t-skjorter. - alle nye bygg skal være estetisk vakre. Jeg vurderer totalforbud mot bygninger uten spir, men i det minste skal sånne stygge firkantede kassebygg bli stengt forbudt. Svært strenge regler for videre inngripen i naturen mtp byggeprosjekter etc. Krav om grøntområder, parker og å la store trær få stå, de må evt bygges rundt. Høyere takhøyde som standard innendørs da dette er bevist å gi bedre trivsel på mindre areal, og vil derfor veie opp for det minimale energitapet dette vil medføre. Solcellepaneler på alle bygg der dette er mulig - masse forskning på å utvikle og effektivisere solcelle-energi - kanskje noen kan finne en måte å lage energi av regn også. Forbedre batterier og energieffektivisering av alt som krever elektrisistet. - alle skoler skal ha nok lærere med god utdannelse, små klasser. - Mye strengere regler for miljøgifter, mikroplastutslipp, sprøytemidler og lignende - religion er en privatsak og man kan ikke kreve eller forvente spesialbehandling på grunnlag av religion, og kan heller ikke diktere andre, inkludert egne familiemedlemmer, på bakgrunn av religion. - legalisert cannabis - ingen livsforlengde behandling til pleiepasienter, kun lindrende. Dette til fordel både for de pleietrengende som ikke blir seigpint, og frigjør ressurser samfunnsøkonomisk. Større krav til livskvalitet på sykehjem den tiden de lever, med nok bemanning, god mat, adekvat pleie etc. - massiv skatt på all form for sekundærbolig. Staten må eie og leie ut leieboliger til en nøktern pris. - ...sånn første par ukene, så tar vi det videre derfra. Anonymkode: c64c7...a13 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #20 Skrevet 2. september 2022 Blåttvann skrev (20 minutter siden): - rasjonering på alle produkter som mat, klær, sko, tilbehør. Kjøpefesten er over og vi må ta vare på tingene våre. - ettbarnspolitikk i mange år overalt. - tilrettelagt for assistert selvmord. - ikke holde liv i eldre over 70år dersom de blir syke og trenger alle mulige medisiner og pleie. - ikke redde alt av liv bare fordi det er mulig. - 6 timers arbeidsdag. - gi lærere autoritet igjen. - 5ukers ferie til alle årlig. - topplønn, ingen kan tjene mer enn 2 mill i året. Ingen. - ulovlig med luksus som cruise og mange flyreiser. Privatflyordningen blir ulovlig. - yachter og andre luksusgreier blir også ulovlig. - man får bare eie én bolig. - staten leier ut til de som ikke eier bolig. - ikke mulig å eie egen fritidsbolig, alle fritidsboliger skal deles på. - ikke mulig å eie privat bil, alle biler skal deles på. - ulovlig å røyke - lovlig med narkotika. Restriktive alkohollover. - dødsstraff for pedofile som forgriper seg på barn og det er bevist. Hjelp til å takle legningen sin til pedofile som søker om hjelp. - ikke lov å pusse opp konstant, igjen kommer rasjoneringen inn. - ikke lov å bruke naturressurser på idiotiske ting som hårfarge, neglelakk, osv. Man kan eie noe sminke, men ikke kjøpe uendelig mye slik veldig mange nå gjør. - ikke lov å vaske klær så ofte som veldig mange gjør. Ikke lov å bare bruke håndkledet én gang før vask f.eks. - ikke lov å spise drittmat uten næringsverdi for kroppen. - ikke lov å kaste mat som er spiselig. Kanskje rasjonering her også. - ulovlig å ha en tro som ikke tillater deg å gifte deg med hvem som helst. Altså utgår de fleste religioner som har fått fotfeste. Aller helst skulle det vært ulovlig med religion, men det går jo ikke for mange folk trenger å bli veiledet gjennom livet virker det som. Ha noen som forteller dem hvordan de skal opptre, hva de skal tenke og hva de skal tro. Helt merkelig for meg, men men. Islam og kristendommen/jødedommen er de verste religionene. Faenskap satt i system... - hatt en egen øy der folk ble sendt til hvis de hadde gjort noe fælt mot barn eller andre. De verste folka hadde altså bare drept hverandre på øya og vi andre kunne levd i fred. - hatt egne bydeler der de som bråker bor og de som ønsker det stille rundt seg bor. Slik det er i dag funker ikke byen for de innadvendte som trenger litt ro rundt seg. - alle skulle klippet gresset i bydelen samtidig, kanskje på tirsdager kl.17-18. Samme med å klippe hekken med elektronisk hekksaks. Og bruk av høytryksspyler på bilen/terrassen. - gratis fritidsaktiviteter for barn. - ikke lov med trampoliner i bydelene for de innadvendte. Ellers måtte det være mulig å kjøpe lyddemping på dem, en slags halvkule man satte over trampolinen. - ikke lov å sløse med vann. ... pluss litt andre småting. Se der ja, jeg tror vi kunne samarbeidet! Anonymkode: c64c7...a13 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå