AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Hei! Jeg er bilmekaniker for et bilverksted. Merket helt siden jeg startet her, om at sjefen forandrer seg, eller «erter» meg når andre mannlige kollegaer står rundt. Han smiler ganske mye til meg og tuller når vi er alene sammen, men han forandrer seg helt når vi er sammen med de andre kollegaene…. Hvordan få en stopp på dette? Prøver å ta igjen, men de bare ler av meg... Jeg er 24, han er 31. Anonymkode: 9ed19...dba
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 Jeg er en kvinnelig bilmekaniker, foresten. Glemte å skrive det. -TS Anonymkode: 9ed19...dba
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 Du må ta det opp med han på tommanshånd. Ikke vær feig, sifra! Hva han vil med dette, hva sier han konkret foran andre? Det du beskriver er veldig vanlig. Anonymkode: b0d69...04b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må ta det opp med han på tommanshånd. Ikke vær feig, sifra! Hva han vil med dette, hva sier han konkret foran andre? Det du beskriver er veldig vanlig. Anonymkode: b0d69...04b Er bare latterliggjøring, kommer ikke på noe konkret. Er sikkert bare for å være morsom….bare synd det går på min bekostning. Han er ganske hyggelig på tomannshånd, så føler ikke det blir riktig å si i fra, på en måte… TS Anonymkode: 9ed19...dba
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er bare latterliggjøring, kommer ikke på noe konkret. Er sikkert bare for å være morsom….bare synd det går på min bekostning. Han er ganske hyggelig på tomannshånd, så føler ikke det blir riktig å si i fra, på en måte… TS Anonymkode: 9ed19...dba Så hvis jeg er hyggelig på tomannshånd, kan jeg være drittsekk offentlig?? Anonymkode: 5e77d...112 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så hvis jeg er hyggelig på tomannshånd, kan jeg være drittsekk offentlig?? Anonymkode: 5e77d...112 Ja, selvsagt. Vi er gode venner når det er få rundt oss, eller bare oss to. Da prater vi masse sammen, ler og tuller. Bare slitsomt at han skal prøve å være morsom på min bekostning. TS Anonymkode: 9ed19...dba
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, selvsagt. Vi er gode venner når det er få rundt oss, eller bare oss to. Da prater vi masse sammen, ler og tuller. Bare slitsomt at han skal prøve å være morsom på min bekostning. TS Anonymkode: 9ed19...dba Du velger jo å godta dette, skal du ikke gjøre noe med det? Anonymkode: b0d69...04b
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, selvsagt. Vi er gode venner når det er få rundt oss, eller bare oss to. Da prater vi masse sammen, ler og tuller. Bare slitsomt at han skal prøve å være morsom på min bekostning. TS Anonymkode: 9ed19...dba Si i fra! Det er det lureste og beste du kan gjøre. Bare si det på en hyggelig måte. Eventuelt neste gang han driter deg ut foran alle andre, så spør direkte så alle hører det. Hvorfor er du så kjip nå, men så hyggelig når vi er bare oss to? I et sånt miljø du er i, må du lære deg å få bein i nesa og si klart i fra når noen sier noe upassende. Blir garantert ikke siste gangen noen er morsomme på din bekostning. Dessverre.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 Er det latterliggjøring eller tulling som går på deg som kvinne? Går det på din personlighet? Ferdigheter? Hvordan er han med andre unge mannlige bilmekaniker? Anonymkode: ef4e2...155
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er bare latterliggjøring, kommer ikke på noe konkret. Er sikkert bare for å være morsom….bare synd det går på min bekostning. Han er ganske hyggelig på tomannshånd, så føler ikke det blir riktig å si i fra, på en måte… TS Anonymkode: 9ed19...dba Jo, sett deg i høflig respekt. Når gutta står rundt deg svarer du bare nøytralt «du, hallo. Leder trenger ikke drive med morsomheter på bekostning av den eneste kvinnelige ansatte mekanikeren. Det er gammaldags. Nå får dere jobbe videre, jeg prøver å få noe gjort her». Anonymkode: 6aad1...613
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå