Gå til innhold

Hvilket hus hadde du gått for av disse? Hvis du tjente litt bedre.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen av de to.

Men nr.2 har penere utseende ute og passer meg bedre farge-og stilmessig inne.

Nr.1 er ikke veldig pent ute og har altfor mørke og triste farger inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg bare skal se på huset utvendig så liker jeg nr 2 klart best. Men avgjørende for meg (forutsatt at begge husene ligger i ett område jeg ønsker å bo i) hadde nok vært uteområdet på første plass og planløsning osv inne på andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt huset på Frogner fordi jeg trives best på Frogner. Har tante og onkel i Monolittveien, så det hadde blitt litt for nærme for min del😆

Anonymkode: ce977...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Egentlig ingen av de, de har knøttsmå tomter. Men om jeg måtte velge hadde jeg valgt nr 1.

Anonymkode: 7e68f...eb3

Dette! Det første tiltaler meg mer sånn umiddelbart

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville selvsagt hatt den klassiske arkitekttegnede villaen.

Det fake liksom-sveitser-jalla-huset med integrert garasje(!!!) ville jeg ikke blitt sett død i.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første huset. Bedre tomt, luftigere rom og alt plassert over 2 etg framfor 3 (eks utleieenheten) og klassisk !

Anonymkode: fe824...e67

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nr 1, definitivt. Veldig mye bedre planløsning i det huset, og eksteriøret kan lett friskes opp. Det er ikke like enkelt å fikse planløsningen i det andre huset. Nr 2 har også bad som jeg tror vil bli veldig utdatert mye fortere enn Nr 1. Ingen av husene er mitt drømmehus i eksteriør stil, selvom Nr 2 er nærmere, men da måtte det vært et eldre hus for at det ble mer drøm. Nr 2 så liksom litt mindre autentisk og "billigere" ut. Ingen av de har en beliggenhet jeg egentlig ville vært interessert i. 

Anonymkode: 56b10...be6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 1. Men jeg ville ikke betalt så mye for noen av dem. Det er to boliger jeg har skikkelig lyst på til salgs i kommunen hvor jeg bor, til under halve prisen. Ikke at jeg råd til dem heller da. 

Anonymkode: 2d41e...475

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt noen av dem. Ønsker sjøutsikt og privat hage :) 

Anonymkode: f438b...7a7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av disse to hadde jeg gått for nr 2. Der er det mer plass både i kjeller og loftstue. 

Men skulle jeg først betalt så mye hadde jeg villet ha et hus som var litt mer skjermet og med større utearealer. Vinterhage, hagestue, mulighet for drivhus osv

Anonymkode: add59...a5a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sitter på utstilling i bolig 2, så måtte valgt bolig 1 hvor man får utsikt og mer privatliv. Utsikt trumfer ALT!!! Alt annen kan man forandre, så at jeg likte best interiøret og fargene i bolig 2 har ingenting å si.

Det sagt, bolig 1 var veldig "mye" og jeg måtte gjort om på en god del for å trives. Spesielt på kjøkkenet da jeg ikke synes gråfargen matchet blåfargen.

Men badene var finere i bolig 1. I bolig 2 var badene veldig rart utformet med bittesmå nisjer til å sette såper/shampoo/balsam i. Hvem synes dette var pent eller praktisk? Å kappe større nisjer går ikke, fordi man da ødelegger membranen, så man må leve med bittesmå rare hull i veggen i odde høyder... Helt merkelig!!! Og selve uttrykket til badene i bolig 2 skriker 2020 med all marmoren... nei takk!!

Planløsningen i bolig 2 er også ille! Ikke toalett i kjøkken/stueetasjen og man sitter praktisk talt på kjøkkenet når man sitter i sofaen pga den ekstremt åpne planløsningen. Føler man får et enormt kjøkken og ikke noe stue. Jeg likte generelt bedre planløsningen til bolig 1, for den gir flere alternativer. Planløsningen i bolig 2 var rett og slett ulevelig for meg, den er grusom!

Bolig 1 har store soverom, og en planløsningen som gjør det mulig å få enda større soverom ved å gjøre 3 om til 2. Bolig 2 har bittesmå soverom og lite brukbare fellesarealer. Uff!!!

Endret av Blåttvann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke tjene så mye for å få råd til et slikt hus. Vårt er midt mellom de to størrelsene og koster 1/7 av prisen. Ville aldri i livet betalt så mye for en bolig, så tett på naboer.

Måtte jeg valgt? Nr 2.

Anonymkode: 108ad...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt klart nummer 1 av disse 2, selv om det var skikkelig pompøst innvendig. Jeg ville tona det ned innvendig,  og gått for noe mer i takt med opprinnelig stil. Nummer 2 er etter min mening totalt uinteressant og sjelløst utvendig. 

Anonymkode: 8100a...71f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (På 1.9.2022 den 19.04):

Jeg ville selvsagt hatt den klassiske arkitekttegnede villaen.

Det fake liksom-sveitser-jalla-huset med integrert garasje(!!!) ville jeg ikke blitt sett død i.

100% enig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge var fine 😊 Men tror lokasjon hadde vært på topplisten, da det har mye å si for barn og trivsel. Elsker å være mye ute så privat tomt er et must for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg ville gått for det øverste og løftet taket på garasjen må ha plass til Løftebukk 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/1/2022 at 6:00 PM, AnonymBruker said:

Hvis boliglånsrenta blir 5%, blir det 1 million, 150 000 kroner i bare renter i løpet av året. 

Anonymkode: d1d30...0c1

Betyr dette det samme som 1.150.000 kroner?

Anonymkode: 64be6...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var de to jeg hadde til rådighet, og jeg hadde ræva full av penger, ville jeg nok ha valgt det andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 2.9.2022 den 8.31):

Man sitter på utstilling i bolig 2, så måtte valgt bolig 1 hvor man får utsikt og mer privatliv. Utsikt trumfer ALT!!! Alt annen kan man forandre, så at jeg likte best interiøret og fargene i bolig 2 har ingenting å si.

Det sagt, bolig 1 var veldig "mye" og jeg måtte gjort om på en god del for å trives. Spesielt på kjøkkenet da jeg ikke synes gråfargen matchet blåfargen.

Men badene var finere i bolig 1. I bolig 2 var badene veldig rart utformet med bittesmå nisjer til å sette såper/shampoo/balsam i. Hvem synes dette var pent eller praktisk? Å kappe større nisjer går ikke, fordi man da ødelegger membranen, så man må leve med bittesmå rare hull i veggen i odde høyder... Helt merkelig!!! Og selve uttrykket til badene i bolig 2 skriker 2020 med all marmoren... nei takk!!

Planløsningen i bolig 2 er også ille! Ikke toalett i kjøkken/stueetasjen og man sitter praktisk talt på kjøkkenet når man sitter i sofaen pga den ekstremt åpne planløsningen. Føler man får et enormt kjøkken og ikke noe stue. Jeg likte generelt bedre planløsningen til bolig 1, for den gir flere alternativer. Planløsningen i bolig 2 var rett og slett ulevelig for meg, den er grusom!

Bolig 1 har store soverom, og en planløsningen som gjør det mulig å få enda større soverom ved å gjøre 3 om til 2. Bolig 2 har bittesmå soverom og lite brukbare fellesarealer. Uff!!!

Å ikke ha toalett i samme etasje som kjøkken og stue blir fort en vane. Det tar ikke mange sekund å gå opp og ned en trapp. Men her ville jeg nok valgt hus nr 1.

Anonymkode: 1cd1d...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...