Gå til innhold

Velge katteforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken forsikring har dere, og hvor fornøyd er dere. Trenger forsikring til voksen innekatt.

Anonymkode: 37f68...ee1

Skrevet

Agria :)

100% fornøyd

Anonymkode: a498f...07a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Agria :)

100% fornøyd

Anonymkode: a498f...07a

Men er den ikke dyr? Ser at det er en egenandel på kr 2500 + bevegelig egenandel.

Skrevet

Agria er best synes jeg😊 

Hvis den kun er inne (og ikke rasekatt) ville jeg ha vurdert å droppe forsikring og heller ha en egen bufferkonto til veterinær. Veterinærbesøk for katt gjelder stort sett skader fra slåssing med andre katter, at de spiser noe farlig eller at de blir påkjørt av bil. Så det er en relativt stor sjanse for at forsikringen ikke blir nødvendig for en innekatt. 

Evt kan du velge høy fast egenandel for å få ned prisen, det har jeg gjort med min gamle katt som aldri er syk eller skadet.

Anonymkode: 58999...6d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men er den ikke dyr? Ser at det er en egenandel på kr 2500 + bevegelig egenandel.

Man velger både fast og bevegelig egenandel selv når man bestiller. Jo høyere egenandel, jo billigere forsikring.

• Liker 1
Skrevet

If. Veldig fornøyd! Har akkurat måtte ta den i bruk.

Anonymkode: dc7af...90a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

If. Veldig fornøyd! Har akkurat måtte ta den i bruk.

Har innhentet pris fra If. Og skulle jeg velge de, tenker jeg basis eller standard. Er det dette du har? Ser at det i super nevnes tannbehandling. Er det et vanlig problem?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Agria er best synes jeg😊 

Hvis den kun er inne (og ikke rasekatt) ville jeg ha vurdert å droppe forsikring og heller ha en egen bufferkonto til veterinær. Veterinærbesøk for katt gjelder stort sett skader fra slåssing med andre katter, at de spiser noe farlig eller at de blir påkjørt av bil. Så det er en relativt stor sjanse for at forsikringen ikke blir nødvendig for en innekatt. 

Evt kan du velge høy fast egenandel for å få ned prisen, det har jeg gjort med min gamle katt som aldri er syk eller skadet.

Ja, forstår at det er mindre fare for en innekatt. Tenker nok mest på aldersbetingete sykdommer som medfører medisiner og spesialfor. Vil veterinærfor dekkes av forsikringen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har innhentet pris fra If. Og skulle jeg velge de, tenker jeg basis eller standard. Er det dette du har? Ser at det i super nevnes tannbehandling. Er det et vanlig problem?

Vi har som dekker tannbehandling, da vi har en katterase som er noe mer utsatt for tannproblemer enn andre raser (Maine Coon). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har som dekker tannbehandling, da vi har en katterase som er noe mer utsatt for tannproblemer enn andre raser (Maine Coon). 

Kan også legge til at pus nettopp måtte fjerne en svulst. Da ble timen for sjekk, operasjon og alt som medfølger det, biopsi av svulsten og etterkontroll av pus alt dekket av forsinkringen, vi betalte kun egenandel + 179kr for medisiner på apoteket. Uten forsikring hadde det kommet på 12000kr, men vi betalte kun 2000kr.

Skrevet

Takk for svar. Det tilbudet jeg har fått, dekker utgifter på inntil 30 000 i året, egenandel kr 2000. Lurer på å velge standard. Se vedlegg.

Er 30 000 mye? Er mulig å gå ned til 20 000.

katteforsikring.pdf

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, forstår at det er mindre fare for en innekatt. Tenker nok mest på aldersbetingete sykdommer som medfører medisiner og spesialfor. Vil veterinærfor dekkes av forsikringen?

Da må du i hvert fall passe på at forsikringen gjelder fullt i hele kattens liv.

Ville også regnet på det for å se om det lønner seg, jeg har en gammel katt med artrose og det er ikke spesielt dyrt egentlig. Katter tåler heller ikke å stå på smertestillende over tid så de blir avlivet om de har kroniske smerter, i motsetning til hunder.

Skrevet

Veldig fornøyd med Agria! Hadde det med gamlekatten, og nå med den nye. Betaler ca. 1800 kr i året (nye katten er gammel og tjukk så dermed dyrere) 

Anonymkode: 3b161...e20

Skrevet

Agria lett :) Har det til alle dyrene. Opplever de er profesjonelle, utbetaler raskt og aldri vært noen problemer med dem.

Anonymkode: 3d409...70c

• Liker 1
Skrevet

Agria er dyrt. Jeg har tatt forsikring der jeg har resten av forsikringene mine. Er helkunde, eller noe sånt. Har Frende. Kattene er forsikret inntil 30 000. Har selv valgt kun veterinær, ikke medisiner. Laveste pris hos Agria er ca 265 kr pr mnd. Jeg betaler ca 130 kr pr mnd, har 3 katter. Kanskje dette høres kynisk ut, men om katten blir skadet nok, så får de gå.

Måtte gjøre det med en for noen år siden. Dyrelegen sa han kunne prøve å reparere, men gav ingen garanti for resultatet. Operasjon hadde blitt dekket av forsikringen. Men sannsynligheten for at katten ikke skulle få varige men var så små. Så jeg måtte la henne slippe. 

I fjor høst ble ene katten angrepet av grevling. Kom hjem blødende, deler av halen tatt kjøttstykker av. Dro rett til dyrelegen. Fikk dekket alle utgifter gjennom forsikringen. Der var det hale skadet, ikke føtter eller indre organer. Regningen ble stor. Først, operasjon, forsøk på å redde halen. Det gikk bra. Oppfølging i 3-4 mnd. Stakkars, måtte være inne med krave i 3 mnd. Skikkelig utekatt. Fikk/har så vondt av han.  Katten lever i det beste velgående i dag. Men forsikringen fungerte. 

Annonse
Skrevet

Har brukt Agria i 15 år nå, og er fornøyd, så det er de jeg bruker. Jeg har kun hatt innekatt i disse årene og anbefaler helt klart forsikring til innekatt. Sparte 20 000 på det med forrige katt fremfor å ha bufferkonto, og har hittil spart på det på den nye katten også. Nå tenker ikke jeg over om jeg sparer penger eller ikke på dyra mine for de er verdt så mye mer enn penger, men dersom jeg skal tenke slik på det så har jeg faktisk spart ved å ha forsikring. 

Anonymkode: 463e6...087

• Liker 1
Skrevet
Helene skrev (46 minutter siden):

Kattene er forsikret inntil 30 000. Har selv valgt kun veterinær, ikke medisiner. Laveste pris hos Agria er ca 265 kr pr mnd. Jeg betaler ca 130 kr pr mnd.

Dette stemmer ikke, billigste forsikring hos agria koster 93 kr pr mnd.

Skrevet

Tryg forsikring, opp til 30 k, egenandel 2500. 116 kr i mnd. 👍🏻

Anonymkode: 6bce7...eb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette stemmer ikke, billigste forsikring hos agria koster 93 kr pr mnd.

Googlet Agria. Beste tilbud, over 260 kr pr katt, pr mnd. Alder, vaksiner, alt var med. Lurer på om dette er en tråd sponset av Agria. 

Skrevet
Helene skrev (6 timer siden):

Googlet Agria. Beste tilbud, over 260 kr pr katt, pr mnd. Alder, vaksiner, alt var med. Lurer på om dette er en tråd sponset av Agria. 

Herregud 😂

Når du er inne på agria så får man opp tre tilbud. Trykker du på tilpass pris nederst på tilbudet så kan man endre så månedsprisen blir enda billigere. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...