Gå til innhold

Finnes det noen muslimer som sliter som meg? Noen her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maatte_ha_konto

All religion har fine ting som livssyn og fokus på moral/etikk.

Jeg respekter dette, dog ikke at det finnes noe etter døden. Det finnes heller ikke noe gud som overser deg eller andre. Jeg lever svært godt med denne forståelsen. Fokuser heller på deg selv og hva du kan utrette for deg selv og andre i løpet av livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil finne at Gud eksisterer når du virkelig lider. LItt som Shabana som fant hindusimen etter at hun ble kreftsyk og lå for døden. Kan ikke si at hun ba til Gud eller Allah. Spesielt ikke etter at hun har snakket dritt om Islam i 20+ år. Da blir det slik at hun fant hinduismen og namaste. 

Anonymkode: af1a6...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vokse seg sterk i troen innebærer kunnskap, både om din egen tro og andres. Finnes det kvinnegrupper du kan stole på innenfor din kultur? Det høres veldig kulturelt ut det du frykter. At du ikke engang kan stole på foreldre som ikke er «religiøse» må være vondt. Og at en Imam som åndelig hyrde overholder sin taushetsplikt burde være en selvfølge. Det er sunt å tenke «hva, hvis». Det gjorde Abraham også og mange andre kjente profeter i fortiden. Til og med Jesus stilte spørsmål ved datidens åndelige autoriteter. Gud ønsker at vi skal elske ham frivillig og av kjærlighet. Ikke som viljeløse slaver. Da kunne han like gjerne skapt oss som dyrene med bare instinkter. 
Du trenger å snakke med noen du kan stole på som aksepterer din tro, men som også kan akseptere dine grublerier. Vi er skapt for å undres, om alt fra naturen til meningen med livet. Jeg har gjennom mitt virke snakket med veldig mange som kaller Gud Allah og det slår meg hvor mye som bare pugges uten evne til refleksjoner og å resonnere. Den prosessen du er i er sunn for deg og slik du er skapt av Gud. 

Anonymkode: 14784...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris til Gud, den Største, den Gode! Ikke en sandpartikkel beveger på seg uten at Gud vet om det, og alt i himmel og jord priser Han daglig konstant! Han har æret meg og opphøyet meg, selv om jeg var uverdig; Gud er den Største, det finnes ingen lik Han og det finnes ingen gud en Han!

Du er en baby boy.

Du bare tror, du vet ikke. Gud forlater deg aldri hvis Han først er med deg, men det har Han aldri vært i ditt liv. Derfor gjør man Bønn, for at Gud skal åpenbare Seg selv til deg og akseptere deg. Men det klarer du heller ikke. 

Lykke til med å joine ateistene. 

Baby boy.

Taper.

#NietcheErDød

Btw, ikke bry deg om måten jeg skriver her inne med dere spirituelle amatører. Gjør det med total vilje lol.

Jeg vet jeg er Oppvpåket, og du ikke :)

Endret av Conal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conal skrev (58 minutter siden):

Pris til Gud, den Største, den Gode! Ikke en sandpartikkel beveger på seg uten at Gud vet om det, og alt i himmel og jord priser Han daglig konstant! Han har æret meg og opphøyet meg, selv om jeg var uverdig; Gud er den Største, det finnes ingen lik Han og det finnes ingen gud en Han!

Du er en baby boy.

Du bare tror, du vet ikke. Gud forlater deg aldri hvis Han først er med deg, men det har Han aldri vært i ditt liv. Derfor gjør man Bønn, for at Gud skal åpenbare Seg selv til deg og akseptere deg. Men det klarer du heller ikke. 

Lykke til med å joine ateistene. 

Baby boy.

Taper.

#NietcheErDød

Btw, ikke bry deg om måten jeg skriver her inne med dere spirituelle amatører. Gjør det med total vilje lol.

Jeg vet jeg er Oppvpåket, og du ikke :)

Nå må du roe deg ned.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 16.47):

Heihei :)

Jeg er født muslim (ikke konvertert) 

Jeg sliter litt, har rare tanker i hodet og er redd at jeg begynner å miste troen.

Føler meg som om guden har «forlatt meg» eller «ikke vil ha meg»  tenker også  «hva hvis alt dette er bare noe mennesker har funnet? At guden ikke finnes egentlig?»

Jeg starter  å be, men så slutter jeg etter noen dager. Jeg klarer ikke.

Jeg spiser heller ikke halal mat, og skjønner ikke vitsen med det. Drikker også vin av og til. 

Mine foreldre har heller ikke lært oss spesielt om religionen.  
Jeg blir deprimert av å leve dobbelt liv. 
Så ja.. hva kan jeg gjøre? Finnes det noen muslimer der ute som sliter som meg? 

Anonymkode: c8efe...7a5

Å bli eks-muslim er en veldig alvorlig ting, ville tenkt grundig gjennom først i så fall 😬 selv om jeg har masse respekt for eks-muslimer, de er skikkelig tøffe!

Ikke hør på islamister, trenger ikke være fundamentalist eller fanatiker for å være troende.

At du kjenner tvil betyr bare at du er et tenkende menneske ikke en fundamentalist eller fanatiker. Det er fullt mulig å være et fornuftig tenkende menneske og troende.

Kjenner liberale muslimer, og har møtt flere muslimer som drikker alkohol. Ikke offisielt da.

Du kan jo lese litt i Koranen og/eller Bibelen og se hva det gir deg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entern skrev (3 timer siden):

Å bli eks-muslim er en veldig alvorlig ting, ville tenkt grundig gjennom først i så fall 😬 selv om jeg har masse respekt for eks-muslimer, de er skikkelig tøffe!

Ikke hør på islamister, trenger ikke være fundamentalist eller fanatiker for å være troende.

At du kjenner tvil betyr bare at du er et tenkende menneske ikke en fundamentalist eller fanatiker. Det er fullt mulig å være et fornuftig tenkende menneske og troende.

Kjenner liberale muslimer, og har møtt flere muslimer som drikker alkohol. Ikke offisielt da.

Du kan jo lese litt i Koranen og/eller Bibelen og se hva det gir deg.

Som du engang sa - vi kan være enige

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vanlige problemer, enten en tror på Jesus, Allah eller andre. Dette med Gud er jo ikke logisk. Og mye av det som står i skriftene er både vondt, voldelig og uforståelig. Det er skrevet av mennesker. Men det er også mye bra med tro. En mening med livet! Men det er menneskelig å tvile, og ingen grunn til å tro at andre muslimer vet bedre enn deg. Du er bra nok for Gud! Men livet her er viktigst. Lev det godt for deg selv og andre. Klem 🙂

Anonymkode: 81d35...605

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er vanlige problemer, enten en tror på Jesus, Allah eller andre. Dette med Gud er jo ikke logisk. Og mye av det som står i skriftene er både vondt, voldelig og uforståelig. Det er skrevet av mennesker. Men det er også mye bra med tro. En mening med livet! Men det er menneskelig å tvile, og ingen grunn til å tro at andre muslimer vet bedre enn deg. Du er bra nok for Gud! Men livet her er viktigst. Lev det godt for deg selv og andre. Klem 🙂

Anonymkode: 81d35...605

Godt sagt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 16.47):

Heihei :)

Jeg er født muslim (ikke konvertert) 

Jeg sliter litt, har rare tanker i hodet og er redd at jeg begynner å miste troen.

Føler meg som om guden har «forlatt meg» eller «ikke vil ha meg»  tenker også  «hva hvis alt dette er bare noe mennesker har funnet? At guden ikke finnes egentlig?»

Jeg starter  å be, men så slutter jeg etter noen dager. Jeg klarer ikke.

Jeg spiser heller ikke halal mat, og skjønner ikke vitsen med det. Drikker også vin av og til. 

Mine foreldre har heller ikke lært oss spesielt om religionen.  
Jeg blir deprimert av å leve dobbelt liv. 
Så ja.. hva kan jeg gjøre? Finnes det noen muslimer der ute som sliter som meg? 

Anonymkode: c8efe...7a5

Tja, dette er nok ikke uvanlig uavhengig av religion. Kanskje religioner bare er menneskers måte å forsøke å forklare hva virkeligheten egentlig er.. at det, uansett religion, finnes en felles "virkelighet" bak der igjen.. som vi ikke kan sette ord på. For hvis vi kunne forklart det, se det, sette ord på det, så måtte vi kunne se det utenfra.

Men vi kan ikke se "oss selv og virkeligheten" utenfra. Da hadde vi vært separat fra altet. 

Jeg vet ikke om du fikk noe ut av dette, men etter min mening er det ditt privilegium, som en del av "altet", uten å føle at du svikter noen som helst. 

Anonymkode: 651bd...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Jeg rotet meg inn her og trykket "siter" ved en feil. Finner ikke ut hvordan jeg kan slette? 😄

Endret av klarinetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...