AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Heihei :) Jeg er født muslim (ikke konvertert) Jeg sliter litt, har rare tanker i hodet og er redd at jeg begynner å miste troen. Føler meg som om guden har «forlatt meg» eller «ikke vil ha meg» tenker også «hva hvis alt dette er bare noe mennesker har funnet? At guden ikke finnes egentlig?» Jeg starter å be, men så slutter jeg etter noen dager. Jeg klarer ikke. Jeg spiser heller ikke halal mat, og skjønner ikke vitsen med det. Drikker også vin av og til. Mine foreldre har heller ikke lært oss spesielt om religionen. Jeg blir deprimert av å leve dobbelt liv. Så ja.. hva kan jeg gjøre? Finnes det noen muslimer der ute som sliter som meg? Anonymkode: c8efe...7a5 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 Du er ikke født muslim, det er ingen som blir født religiøse. Hvis du tar kontakt med Ex-Muslims of Norway så kan du få veldig gode råd fra mennesker som har gått igjennom det samme. https://www.exmuslimsofnorway.com Anonymkode: 3bf2a...467 1 10
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Heihei Jeg er født muslim (ikke konvertert) Jeg sliter litt, har rare tanker i hodet og er redd at jeg begynner å miste troen. Føler meg som om guden har «forlatt meg» eller «ikke vil ha meg» tenker også «hva hvis alt dette er bare noe mennesker har funnet? At guden ikke finnes egentlig?» Jeg starter å be, men så slutter jeg etter noen dager. Jeg klarer ikke. Jeg spiser heller ikke halal mat, og skjønner ikke vitsen med det. Drikker også vin av og til. Mine foreldre har heller ikke lært oss spesielt om religionen. Jeg blir deprimert av å leve dobbelt liv. Så ja.. hva kan jeg gjøre? Finnes det noen muslimer der ute som sliter som meg? Anonymkode: c8efe...7a5 Fitna, det er veldig haram. Allah har bare slaver, ingen frivillige. Allah har bestemt hvem som vil havne i paradis og hvem som ikke vil havne i paradis allerede før de er født. Inshallah vil du igjen bli en slave under Allah og ikke ha noen egen fri vilje. Anonymkode: 3c24f...33d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er ikke født muslim, det er ingen som blir født religiøse. Hvis du tar kontakt med Ex-Muslims of Norway så kan du få veldig gode råd fra mennesker som har gått igjennom det samme. https://www.exmuslimsofnorway.com Anonymkode: 3bf2a...467 En tjener velger selv om vedkommende vil tjene eller ikke. En slave derimot er født slave og har ingen fri vilje. I islam er en Abdul født slave, ikke valgt å tjene. Anonymkode: 3c24f...33d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fitna, det er veldig haram. Allah har bare slaver, ingen frivillige. Allah har bestemt hvem som vil havne i paradis og hvem som ikke vil havne i paradis allerede før de er født. Inshallah vil du igjen bli en slave under Allah og ikke ha noen egen fri vilje. Anonymkode: 3c24f...33d Jeg forstår deg ikke, hva er det du egentlig mener? Anonymkode: c8efe...7a5 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du er ikke født muslim, det er ingen som blir født religiøse. Hvis du tar kontakt med Ex-Muslims of Norway så kan du få veldig gode råd fra mennesker som har gått igjennom det samme. https://www.exmuslimsofnorway.com Anonymkode: 3bf2a...467 Jeg vil ikke ut av Islam, jeg vil heller forstå, lære og gå videre med livet. Jeg spør derfor om det er noen der ute som sliter, og ber om hjelp Anonymkode: c8efe...7a5 1
AnnePåLande Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil ikke ut av Islam, jeg vil heller forstå, lære og gå videre med livet. Jeg spør derfor om det er noen der ute som sliter, og ber om hjelp Anonymkode: c8efe...7a5 Da bør du vel oppsøke en imam.. 1
TLR Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg vil ikke ut av Islam, jeg vil heller forstå, lære og gå videre med livet. Jeg spør derfor om det er noen der ute som sliter, og ber om hjelp Anonymkode: c8efe...7a5 Kanskje lese Koranen i første omgang? 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Heihei Jeg er født muslim (ikke konvertert) Jeg sliter litt, har rare tanker i hodet og er redd at jeg begynner å miste troen. Føler meg som om guden har «forlatt meg» eller «ikke vil ha meg» tenker også «hva hvis alt dette er bare noe mennesker har funnet? At guden ikke finnes egentlig?» Jeg starter å be, men så slutter jeg etter noen dager. Jeg klarer ikke. Jeg spiser heller ikke halal mat, og skjønner ikke vitsen med det. Drikker også vin av og til. Mine foreldre har heller ikke lært oss spesielt om religionen. Jeg blir deprimert av å leve dobbelt liv. Så ja.. hva kan jeg gjøre? Finnes det noen muslimer der ute som sliter som meg? Anonymkode: c8efe...7a5 Tror du må mette deg inn i troen din. Virker for meg som om du ikke kjenner Gud ihht Islam. Slik mangelfull kunnskap er grunn til at tvilen tar overhånd. Anonymkode: 0e11c...78f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 Du tviler fordi du tenker selv! En kan kalle seg Muslin, Kristen, Hindu osv osv, det er ikke verdt noe. Livet handler ikke om religion, livet skal leves. En skal leve et godt liv, ha tro på seg selv, finne gleden, ta vare på dem som trenger det, våre barn, våre kjære. Vi skal bruke oss selv for å skape harmoni, å lede dem som kommer etter oss til å huge etter det å skape harmoni. Det finnes ikke et helvete annet enn dette veldig mange opplever her i livet, vi kan skape himmelriket, nirvana eller hva du vil kalle det her på jord. Harmoni med oss selv og livet rundt oss er den største livsoppgaven. Det er jo essensen i alle religioner, det er på tide å forstå det at ditt eget sinn og din egen kropp er det reneste verktøyet du har. Lytt til deg selv og du vil da høre om du er på rett vei. Anonymkode: ddbc6...e4d 1 5
Urwa Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Heihei Jeg er født muslim (ikke konvertert) Jeg sliter litt, har rare tanker i hodet og er redd at jeg begynner å miste troen. Føler meg som om guden har «forlatt meg» eller «ikke vil ha meg» tenker også «hva hvis alt dette er bare noe mennesker har funnet? At guden ikke finnes egentlig?» Jeg starter å be, men så slutter jeg etter noen dager. Jeg klarer ikke. Jeg spiser heller ikke halal mat, og skjønner ikke vitsen med det. Drikker også vin av og til. Mine foreldre har heller ikke lært oss spesielt om religionen. Jeg blir deprimert av å leve dobbelt liv. Så ja.. hva kan jeg gjøre? Finnes det noen muslimer der ute som sliter som meg? Anonymkode: c8efe...7a5 Pm meg❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg forstår deg ikke, hva er det du egentlig mener? Anonymkode: c8efe...7a5 16:93 Allah bestemmer hvem som skal dø muslim og hvem som skal dø kufr. Hvis Allah bestemmer at du er muslim så er du en slave. Du bestemmer ikke at du er muslim Allah bestemmer det. Allah har gjort deg til slave. Hvis Allah har bestemt å gi deg fitna så har Allah bestemt at du skal være kufr. Allah vet best! I andre religioner de velger selv. I islam bare Allah velger. Vi er enten slaver av Allah eller kufr fordi Allah har bestemt. Anonymkode: 3c24f...33d 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): 16:93 Allah bestemmer hvem som skal dø muslim og hvem som skal dø kufr. Hvis Allah bestemmer at du er muslim så er du en slave. Du bestemmer ikke at du er muslim Allah bestemmer det. Allah har gjort deg til slave. Hvis Allah har bestemt å gi deg fitna så har Allah bestemt at du skal være kufr. Allah vet best! I andre religioner de velger selv. I islam bare Allah velger. Vi er enten slaver av Allah eller kufr fordi Allah har bestemt. Anonymkode: 3c24f...33d Det er vel haram å henge her på kvinneguiden? Anonymkode: 14784...918 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #14 Skrevet 2. september 2022 10 hours ago, AnnePåLande said: Da bør du vel oppsøke en imam.. Ja, så hele slekten får vite det, og griper inn og tukter vedkommede til lydighet for å redde familiens "ære". Har du noen bedre forslag ...? Anonymkode: e3ec3...cc8 2 1
Gjest Adobyen Skrevet 2. september 2022 #15 Skrevet 2. september 2022 Det har vært mange tilfeller opp igjennom historien med kristendom, med at folk har grublet seg gale. Denne faren finnes nok også med andre religioner. Prøv heller å søke hjelp, jeg vet ikke hvem som kan hjelpe, men tenker psykolog.
AnnePåLande Skrevet 2. september 2022 #16 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, så hele slekten får vite det, og griper inn og tukter vedkommede til lydighet for å redde familiens "ære". Har du noen bedre forslag ...? Anonymkode: e3ec3...cc8 Du overdriver noe voldsomt. Les ts sitt innlegg igjen!
sofiemyr Skrevet 2. september 2022 #17 Skrevet 2. september 2022 Når jeg leser noen av disse postene blir jeg dypt bekymret over at folk i 2022 kan tenke slik... 😮 Det er større sannsynlighet for at en asteroide skal utslette jorden (liten i vår tid) enn at en gud eller profet skal påføre NOEN av oss noensomhelst smerte og lidelse... Alt blir bra ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #18 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): 16:93 Allah bestemmer hvem som skal dø muslim og hvem som skal dø kufr. Hvis Allah bestemmer at du er muslim så er du en slave. Du bestemmer ikke at du er muslim Allah bestemmer det. Allah har gjort deg til slave. Hvis Allah har bestemt å gi deg fitna så har Allah bestemt at du skal være kufr. Allah vet best! I andre religioner de velger selv. I islam bare Allah velger. Vi er enten slaver av Allah eller kufr fordi Allah har bestemt. Anonymkode: 3c24f...33d Du skremmer meg litt, jeg håper ikke jeg er en av de da. Og det er jo ikke sånn at jeg ikke tror på han, men har tanker «hva hvis..» det er bare vanskelig. Jeg er ikke vokst opp med «religiøse» foreldre Anonymkode: c8efe...7a5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #19 Skrevet 2. september 2022 AnnePåLande skrev (17 timer siden): Da bør du vel oppsøke en imam.. Det hadde jeg gjort lenge siden, men litt redd at familien min kan få vite det. Anonymkode: c8efe...7a5
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #20 Skrevet 2. september 2022 Adobyen skrev (6 timer siden): Det har vært mange tilfeller opp igjennom historien med kristendom, med at folk har grublet seg gale. Denne faren finnes nok også med andre religioner. Prøv heller å søke hjelp, jeg vet ikke hvem som kan hjelpe, men tenker psykolog. Takk, skal tenke på det Anonymkode: c8efe...7a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå