Kresh Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Hei dere, Har kjøpt meg min første leilighet som jeg overtar om litt i underkant av et år. Greia der er at den er veldig liten 33kvm, hvor 3kvm er bod. Dvs, ikke veldig stor. Jeg er alene, har hest, og dette er min første leilighet, så jeg er veldig fornøyd med det. Føler ikke jeg trenger større, og plantegningen ser veldig smart ut. Men, jeg trenger alle tips og råd til små leiligheter. Alt fra om man har noen smarte måter å innrede på, til økonomiske tips. Også hva som er must haves. Begynner å få ganske mye, men er mye man ikke tenker på også. Samtidig som det er ting man ikke får kjøpt før man har fått tatt mål og lingnende.
Katten89 Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 Kvitt deg med mest mulig. gi bort, kast, selg. Er så mye ræl man ikke trenger 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Hesten skal vel ikke inn? Anonymkode: 64055...f5e 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hesten skal vel ikke inn? Anonymkode: 64055...f5e Men man har ofte mye utstyr man trenger oppbevaring til Anonymkode: d3558...a3c 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 Hesten burde få sitt eget rom, du kan lage en alkove til den f.eks. Eller så kan du partere den og oppbevare den i fryseren, mat har blitt dyrt. Når du selger utstyret så får du også frigjort litt kapital til uforutsette utgifter. Anonymkode: 650aa...13c 4
Kresh Skrevet 1. september 2022 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2022 Katten89 skrev (24 minutter siden): Kvitt deg med mest mulig. gi bort, kast, selg. Er så mye ræl man ikke trenger Er heldigvis ikke så mye å kvitte seg med, da dette er min første leilighet
Kresh Skrevet 1. september 2022 Forfatter #7 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hesten skal vel ikke inn? Anonymkode: 64055...f5e Hehe, joda. Den skal bo i hagen. Fra spøk, til revolver: poenget med å nevne hesten, var vel for å tydeliggjøre at 33kvm er fint, jeg trenger ikke mer, ei er det økonomisk rom til mer 1
Kresh Skrevet 1. september 2022 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hesten burde få sitt eget rom, du kan lage en alkove til den f.eks. Eller så kan du partere den og oppbevare den i fryseren, mat har blitt dyrt. Når du selger utstyret så får du også frigjort litt kapital til uforutsette utgifter. Anonymkode: 650aa...13c Den skal stå i hagen 😂 Å partere og fryse ned er dårlig deal, den har fått medisiner som gjør at den ikke kan brukes til mat 🙃 1
Drizzt Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 (endret) Kresh skrev (1 time siden): Hei dere, Har kjøpt meg min første leilighet som jeg overtar om litt i underkant av et år. Greia der er at den er veldig liten 33kvm, hvor 3kvm er bod. Dvs, ikke veldig stor. Jeg er alene, har hest, og dette er min første leilighet, så jeg er veldig fornøyd med det. Føler ikke jeg trenger større, og plantegningen ser veldig smart ut. Men, jeg trenger alle tips og råd til små leiligheter. Alt fra om man har noen smarte måter å innrede på, til økonomiske tips. Også hva som er must haves. Begynner å få ganske mye, men er mye man ikke tenker på også. Samtidig som det er ting man ikke får kjøpt før man har fått tatt mål og lingnende. 30kvm er da greit for 1 person alene? Hvordan er de 30kvm fordelt? Stor stue med kjøkken, soverom, bad og gang? Eller har du separat kjøkken? Det beste er nok å ikke fylle den med ting du strengt talt ikke trenger. Da vil den fremstå større og luftigere. Bruk også lysere farger Endret 1. september 2022 av Drizzt
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 Har du oppbevaring til utstyr og klær i stallen? Anonymkode: fb016...507
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 Sofa med bein hvis du ikke skal oppbevare noe under får rommet til å virke større. Lyse farger eller blått. Anonymkode: d4727...011
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 Kistebord, eller bord med hyller under, så du kan bruke plassen til oppbevaring. Seng med oppbevaring under. Lyse farger heller enn mørke. Mannen bodde på 30 kvm i flere år, og bodde der da vi traff hverandre. Og altså, det er jo helt ok for ett menneske Det gikk greit når jeg var der på helgebesøk også. Så lenge man er litte granne bevisst hva man trekker i hus, går det nok helt fint Anonymkode: 8912e...70a 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 Jeg oppbevarte mitt hesteutstyr i låst skap i stallen. Anonymkode: 5ba40...db1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #14 Skrevet 3. september 2022 Kapselgarderobe er lurt når man bor smått (og uansett). 33 kvadrat på 1 person er ikke så lite at man må planlegge så voldsomt. Anonymkode: 05a26...819 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #15 Skrevet 4. september 2022 Mulig jeg er litt treig, men hva er en kapselgarderobe? Anonymkode: 73384...71f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #16 Skrevet 4. september 2022 Invester i gode skap og hyller, jeg bor selv på 25 kvadrat og det har vært helt uunnværlig med god lagringsplass. Selv om det tar noen kvadratmeter, ser det mye mer åpent og romslig ut fordi ting som f.eks støvsuger ikke står fremme. Anonymkode: d5771...5bb
Anonym11223344 Skrevet 5. september 2022 #17 Skrevet 5. september 2022 Ha et punkt i leiligheten hvor du kan strekke armene til siden og snurre rundt. Ikke skyv møbler helt inn i hjørnene. Kjøp smale hyller og skap. Heng ting på veggene, og ikke ha ting du ikke bruker.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #18 Skrevet 5. september 2022 33 Kvm er ikke kriselite så lenge du har to-roms med smart romløsning men ja det er jo lite... syns synd på de som må kjøpe 20kvm som førstegangsbolig og syns ikke det burde være lov å selge så små leiligheter! Du finner masse smarte tips på på YouTube for å utnytte plass i små leiligheter. Det koster vel en god del å ha hest også, og hvis jeg skal ha ny hest i fremtiden må jeg også velge billigere leilighet. Jeg måtte selge hesten for å få råd til å leie en 40kvm Anonymkode: c362d...a87
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #19 Skrevet 5. september 2022 Seng med skuffer under hele, veggskap over senga, bruke den lave malmkommoden som tv bord så får man utnyttet skapplass og oppbevaring der også i steder for en vanlig tv benk man ikke får stæsjet mye i. Oppbevaringesker over kjøkkenskapene og utnytte all plass høyt og lavt og kvitte seg med ting og plagg man ikke har brukt på noen år Anonymkode: c362d...a87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå