Ichiko Skrevet 11. september 2022 #141 Skrevet 11. september 2022 Just now, Gugglo said: Nei, jeg tenker det er rimelig selvforklarende, i og med at jeg henviste til Norge. Forskjellen er at SD er altså enda lenger til høyre for FrP igjen. Så når FrP prater om alenemødre som en trussel mot velferden vår så står det enda verre til med SD. Jeg tenker at det er en grunn til at flertallet har stemt Socialdemokraterna og Vänsterpartiet. De er lei av de økende forskjellene. Okei, da skjønner jeg; igjen takk for svar.
Entern Skrevet 11. september 2022 #142 Skrevet 11. september 2022 Gugglo skrev (1 minutt siden): Nei, jeg tenker det er rimelig selvforklarende, i og med at jeg henviste til Norge. Forskjellen er at SD er altså enda lenger til høyre for FrP igjen. Så når FrP prater om alenemødre som en trussel mot velferden vår så står det enda verre til med SD. Jeg tenker at det er en grunn til at flertallet har stemt Socialdemokraterna og Vänsterpartiet. De er lei av de økende forskjellene. Forskjellene og problemene har jo bare økt under Socialdemokraterna!? 4 3
Gugglo Skrevet 11. september 2022 #143 Skrevet 11. september 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Forskjellene og problemene har jo bare økt under Socialdemokraterna!? Mener du velgerne er dumme?
Entern Skrevet 11. september 2022 #144 Skrevet 11. september 2022 Gugglo skrev (Akkurat nå): Mener du velgerne er dumme? Vel, en vis man sa en gang: ett menneske er kjempesmart, en flokk mennesker er dumme som brød… Ja. Ja, jeg mener det. Ikke som individer. Men som masse, er, i praksis, velgerne stokk dumme. 6 2
Gugglo Skrevet 11. september 2022 #145 Skrevet 11. september 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Vel, en vis man sa en gang: ett menneske er kjempesmart, en flokk mennesker er dumme som brød… Ja. Ja, jeg mener det. Ikke som individer. Men som masse, er, i praksis, velgerne stokk dumme. La meg gjette, dette var en mann som var blitt motsagt av en gruppe kvinner? Jeg har bare en viss følelse av at det dreier seg om noe slikt. 😁 Folk stemmer som individer, ikke flokk, også i Sverige. 2
Entern Skrevet 11. september 2022 #146 Skrevet 11. september 2022 Ichiko skrev (2 timer siden): Ja, det er rart med alt som ikke nevnes. Som f.eks. hvorfor Nyans forventer å få spesielt bra valgresultat i Malmö, eller at de har ytret at muslimer i Sverige skal få egne minoritetsrettigheter på linje med svenske samer, eller hvor ille partilederens venner i Tyrkia faktisk er. Jepp, det er temmelig skremmende. 4
Titania Skrevet 11. september 2022 #147 Skrevet 11. september 2022 Jeg har ikke satt meg alt for mye inn i svensk politikk, for å ha tatt det som første punkt, og jeg har ikke fulgt nøye med på den siste ukens valgsendinger på svensk tv heller, men jeg har sett nok til å gjøre meg opp noen meninger i hvertfall 😛 NOE må jo endres i Sverige uansett. Det kan jo ikke fortsette slik de holder på nå, og av debattene jeg har sett er i det minste høyresiden de som kan svare ordentlig for seg, og faktisk komme med det jeg tenker løsninger på en del av problemene. Samtidig vil jeg ikke si jeg er blitt spesielt imponert over Magdalena i disse debattene, og klarer ikke forstå at noen vil stemme på henne. I den ene debatten er kjernekraft totalt uaktuelt, i den neste må de jo ha det med i vurderingen for å øke kraftproduksjonen. I en skolediskusjon, ble det tatt opp at dagens regjering i ett eller annet de har gitt ut, vil skysse gode elever til dårlige skoler, for å forsøke øke nivået på de dårlige. Hvorpå Magdalena sier at "neeei, det har vi ikke sagt". Så leste Ulf Kristersson opp ordrett det som sto, og hun mente at "nei, det var jo ikke sånn vi mente det". Men hun hadde ikke noe svar på hva de egentlig mente heller. Og i en debatt om innvandring og integrering, mente hun at innvandrere måtte jo få MULIGHETEN til å lære seg språket, slik at de kunne bli integrert. Mens hun ble irritert da andre sa at de MÅTTE jo lære seg språket for å ha en sjans til å bli integrert i det svenske samfunnet, og ikke bare bli en del av de som allerede hadde meldt seg ut av det svenske. 7 1 1
Gjest Paramount Skrevet 11. september 2022 #148 Skrevet 11. september 2022 (endret) Fint at svenskene våger å si i fra om at samfunnet er i ferd med å ødelegges innenfra. Maktelitens bløff om alle mangfoldets fordeler, uten å nevne de enorme kostnadene og ulempene, er i ferd med å bli avslørt. Å forsøke å skjule elefanten i rommet under et teppe av løgn og fornektelser er umulig i lengden. Endret 11. september 2022 av Paramount
Jegern Puahate Skrevet 12. september 2022 #149 Skrevet 12. september 2022 Denne parodien oppsummer vel ting rimelig greit:
Topsi Skrevet 12. september 2022 #150 Skrevet 12. september 2022 Det nye innvandringspartiet, som er støttet av Tyrkia kom vel ikke inn? 2
fotosyntesen Skrevet 12. september 2022 #151 Skrevet 12. september 2022 "17 % av svenskene var ikke nazister i 2018, og 20% av dem er heller ikke det i dag. I stedenfor å nesten manisk fokusere på hvor jævlig SD og Åkesson har vært og er, må man forsøke å forstå - eller finne ut av- hvorfor så jævlig mange stemmer SD" Hilsen Eivor Evenrud fra partiet Rødt. https://www.facebook.com/eivor Disse ordene var så kloke at jeg kommer til å kopiere posten og sende den også under tråden om om SD er rasistisk. 2 1 2
Entern Skrevet 12. september 2022 #152 Skrevet 12. september 2022 Topsi skrev (35 minutter siden): Det nye innvandringspartiet, som er støttet av Tyrkia kom vel ikke inn? De som kaller Shia muslimer griser og oppfordrer til mord på jøder? Håper da ikke det. 4
Lomvi Skrevet 13. september 2022 #153 Skrevet 13. september 2022 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod.
Imariuz Skrevet 14. september 2022 #154 Skrevet 14. september 2022 Ser ut som om det blir borgerlig seier, de borgerlige øker til 176 mandater med 99% av stemmene talt opp. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-svensk-politik-och-valet-2022 Mest trolig ender det opp med en M-KD-L regjering med SD som støttehjul, ikke helt ulik situasjonen i Norge fra 2001 til 2005 da FRP var støttehjul for Bondevik 2. Trolig er det tryggere enn om Liberalerne skal stå utenfor, hvor enkelte parlamentsmedlemmer fra L vil stemme imot forslag fra regjeringen kun fordi SD sitter der. 1 1
Entern Skrevet 14. september 2022 #155 Skrevet 14. september 2022 Imariuz skrev (48 minutter siden): Ser ut som om det blir borgerlig seier, de borgerlige øker til 176 mandater med 99% av stemmene talt opp. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-svensk-politik-och-valet-2022 Mest trolig ender det opp med en M-KD-L regjering med SD som støttehjul, ikke helt ulik situasjonen i Norge fra 2001 til 2005 da FRP var støttehjul for Bondevik 2. Trolig er det tryggere enn om Liberalerne skal stå utenfor, hvor enkelte parlamentsmedlemmer fra L vil stemme imot forslag fra regjeringen kun fordi SD sitter der. Hurra 1
elskermenn Skrevet 14. september 2022 #156 Skrevet 14. september 2022 Imariuz skrev (2 timer siden): Ser ut som om det blir borgerlig seier, de borgerlige øker til 176 mandater med 99% av stemmene talt opp. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-svensk-politik-och-valet-2022 Mest trolig ender det opp med en M-KD-L regjering med SD som støttehjul, ikke helt ulik situasjonen i Norge fra 2001 til 2005 da FRP var støttehjul for Bondevik 2. Trolig er det tryggere enn om Liberalerne skal stå utenfor, hvor enkelte parlamentsmedlemmer fra L vil stemme imot forslag fra regjeringen kun fordi SD sitter der. L
Imariuz Skrevet 14. september 2022 #157 Skrevet 14. september 2022 elskermenn skrev (7 minutter siden): L Liberalerna, forkortet med bokstaven L.
Drizzt Skrevet 14. september 2022 Forfatter #158 Skrevet 14. september 2022 fotosyntesen skrev (På 12.9.2022 den 17.33): "17 % av svenskene var ikke nazister i 2018, og 20% av dem er heller ikke det i dag. I stedenfor å nesten manisk fokusere på hvor jævlig SD og Åkesson har vært og er, må man forsøke å forstå - eller finne ut av- hvorfor så jævlig mange stemmer SD" Hilsen Eivor Evenrud fra partiet Rødt. https://www.facebook.com/eivor Disse ordene var så kloke at jeg kommer til å kopiere posten og sende den også under tråden om om SD er rasistisk. Haha! Interessant utspill, men ja - 20% av svenskene er ikke nazister. De har helt andre grunner å stemme SD. Nå leser jeg at den borgerlige blokken ser ut til å ha vunnet valget med knappe marginer. S er størst, SD er nest størst, M er på tredje plass. Jeg tror ikke M vil gå med på å ha Åkesson som statsminister, men blir det borgerlig regjering, må SD som størst parti på borgerlig side få mange og betydelige ministerposter. De ønsker seg justisministeren spesielt. Det er forståelig. M kan være tvunget til å gi dem den (og andre) for å i det hele tatt danne en regjering. 1 2
FryNor Skrevet 14. september 2022 #159 Skrevet 14. september 2022 Forventer ingen forandringer i det skakkjørte Swedistan men man kan i det minste håpe på at dette åpner for å snakke om elefanten i rommet. 2
Entern Skrevet 15. september 2022 #160 Skrevet 15. september 2022 Drizzt skrev (9 timer siden): Haha! Interessant utspill, men ja - 20% av svenskene er ikke nazister. De har helt andre grunner å stemme SD. Nå leser jeg at den borgerlige blokken ser ut til å ha vunnet valget med knappe marginer. S er størst, SD er nest størst, M er på tredje plass. Jeg tror ikke M vil gå med på å ha Åkesson som statsminister, men blir det borgerlig regjering, må SD som størst parti på borgerlig side få mange og betydelige ministerposter. De ønsker seg justisministeren spesielt. Det er forståelig. M kan være tvunget til å gi dem den (og andre) for å i det hele tatt danne en regjering. Håper M går med på dette og at det ikke blir kaos som det ble før Löfven (🤢) ble statsminister. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå