AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Jeg har en nabo som er oppe om natten og lager en del støy. Dette er vibrasjonslyder, som ikke går an å isolere vekk(jf tømrer). Jeg har snakket med ham, og styret her har også gjort det. De har visst ikke mandat til å gjøre mer enn å oppfordre til nattero ift vedtektene vi har. Hva i alle dager gjør jeg? Har sovet i stuen i det siste, men nå verker ryggen så heftig. Må ta sovetabletter for å få sove på soverommet(vi er vegg i vegg). Skal jeg flytte må jeg ta opp 1,5 mill ekstra i lån. Er ufør og sliter med økonomi i tillegg til helsen. Banken innvilger uansett ikke nok lån: Men blir jo sykere av dette. Skulle ønske jeg kunne kjøpt et lite hus, men er for skadet til å utføre vedlikehold og alt som følger med hus🥺 Anonymkode: c78e1...e3a 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 Jøss av meg, hvor mye støy er det denne mannen lager om natten da? 🤔 Anonymkode: c78e4...64a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Står det ikke noe i loven om ro mellom 23 og 7? Kontakt politiet? Hva sier han når dere snakker med ham? At han skal roe seg eller at han kommer til å fortsette? Hvilken holdning har han ellers til dette med naboer og hensyn. Anonymkode: ba720...289 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 Ring politiet Anonymkode: f7d33...307 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Står det ikke noe i loven om ro mellom 23 og 7? Kontakt politiet? Hva sier han når dere snakker med ham? At han skal roe seg eller at han kommer til å fortsette? Hvilken holdning har han ellers til dette med naboer og hensyn. Anonymkode: ba720...289 Til meg løy han og sa det ikke var han…men inrømte det til en annen nabo; men mente det ikke var sjenerende🤨Vi skal ha ro mellom kl 23 og 06, iflg vedtektene. Anonymkode: c78e1...e3a 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jøss av meg, hvor mye støy er det denne mannen lager om natten da? 🤔 Anonymkode: c78e4...64a Det er dunk i veggen, muligens flytting av tunge ting. Jeg vet egentlig ikke; men når jeg først sover bråvåkner jeg av lyder. Tror det er psykisk sykdom som ligger bak. Ønsker egentlig ikke å sette politiet på ham, da han ellers er en ok nabo. Anonymkode: c78e1...e3a 1
AnonymousBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Til meg løy han og sa det ikke var han…men inrømte det til en annen nabo; men mente det ikke var sjenerende🤨Vi skal ha ro mellom kl 23 og 06, iflg vedtektene. Hvis vedtaket sier at det skal være stille/ro mellom 23-6, og han ikke følger det så bryter han jo noe som kan straffes; kontakt politiet. (bare husk at det du argumenter mot, stemmer 100%, og hvis det i tillegg er flere som opplever det samme, er det større sjanse for at du vinner saken) Endret 1. september 2022 av AnonymousBruker 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 AnonymousBruker skrev (Akkurat nå): Hvis vedtaket sier at det skal være stille/ro mellom 23-6, og han ikke følger det så bryter han jo noe som kan straffes; kontakt politiet. (bare husk at det du argumenter mot, stemmer 100%, og hvis det i tillegg er flere som opplever det samme, er det større sjanse for at du vinner saken. Hva skjer om jeg vinner?🤨han blir vel ikke kastet ut av sin egen selveier leilighet🥴Har ikke noe lydopptak; det har jeg prøvt. Kunne jo sagt til ham at jeg vurderer å ringe politiet🤷♀️ Anonymkode: c78e1...e3a 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva skjer om jeg vinner?🤨han blir vel ikke kastet ut av sin egen selveier leilighet🥴Har ikke noe lydopptak; det har jeg prøvt. Kunne jo sagt til ham at jeg vurderer å ringe politiet🤷♀️ Anonymkode: c78e1...e3a Hvis styret følger reglene er det mulig å kaste ut eier av selveierleilighet. Men det er ikke lett. Styret her jeg bor var i gang med prosessen med å kaste ut ei dame, men så ble hun utsatt for en ulykke og døde. Endret 1. september 2022 av Anonym Brukar0 Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 Anonym Brukar0 skrev (7 minutter siden): Hvis styret følger reglene er det mulig å kaste ut eier av selveierleilighet. Men det er ikke lett. Styret her jo bor var i gang med prosessen med å kaste ut ei dame, men så ble hun utsatt for en ulykke og døde. Av naturlige årsaker…? hehe. Synes styret er litt tafatte i denne saken. Jeg har skrevet mail til jurist i huseierenes landsforbund, siden jeg er medlem der. Anonymkode: c78e1...e3a 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Hva skjer om jeg vinner?🤨han blir vel ikke kastet ut av sin egen selveier leilighet🥴Har ikke noe lydopptak; det har jeg prøvt. Kunne jo sagt til ham at jeg vurderer å ringe politiet🤷♀️ Anonymkode: c78e1...e3a Jo det kan han bli pålagt Anonymkode: 1afa9...0f6 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er dunk i veggen, muligens flytting av tunge ting. Jeg vet egentlig ikke; men når jeg først sover bråvåkner jeg av lyder. Tror det er psykisk sykdom som ligger bak. Ønsker egentlig ikke å sette politiet på ham, da han ellers er en ok nabo. Anonymkode: c78e1...e3a Har akkurat det samme med naboen min. Skjønner ikke helt hva han driver med ,men har diskutert med gjester, høres ut som noen form for cross fit med dunk i gulv og vegger , som han drar et bilhjul og kaster tunge ting i veggen. Hver natt i fra 1 tiden. Begynner og ta på helsemessig, har prøvd alt av ørepropper. Jeg har lyst til og kontakte politiet, men er så vanskelig med bevis.. vet ikke hvordan det høres utenfra. Styret gjør nada. Anonymkode: 91678...76d 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har akkurat det samme med naboen min. Skjønner ikke helt hva han driver med ,men har diskutert med gjester, høres ut som noen form for cross fit med dunk i gulv og vegger , som han drar et bilhjul og kaster tunge ting i veggen. Hver natt i fra 1 tiden. Begynner og ta på helsemessig, har prøvd alt av ørepropper. Jeg har lyst til og kontakte politiet, men er så vanskelig med bevis.. vet ikke hvordan det høres utenfra. Styret gjør nada. Anonymkode: 91678...76d Uff, kjedelig at du også sliter med dette. At man blir syk/sykere av at naboer fratar oss nattesøvn😒Håper jeg får svar fra jurist om ikke så lenge. Klarer ikke dette i lengden. Har faktisk leid airbnb et par mnd nå. Ikke pga naboen, men skal bli godt å komme seg bort fra ham🙄 Anonymkode: c78e1...e3a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #14 Skrevet 2. september 2022 Gå opp og ring på døren hans. Hver eneste gang. Send styret en melding hver eneste gang. Da tvinger man frem en løsning fordi hverken naboen eller styret har lyst til å bli plaget. Anonymkode: bdc7c...ff8 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #15 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gå opp og ring på døren hans. Hver eneste gang. Send styret en melding hver eneste gang. Da tvinger man frem en løsning fordi hverken naboen eller styret har lyst til å bli plaget. Anonymkode: bdc7c...ff8 Å ringe på om natten?😣ja kan hende det er mer effektivt å mase mer (på nabo og styret), enn å ringe politiet😆 Anonymkode: c78e1...e3a 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #16 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gå opp og ring på døren hans. Hver eneste gang. Send styret en melding hver eneste gang. Da tvinger man frem en løsning fordi hverken naboen eller styret har lyst til å bli plaget. Anonymkode: bdc7c...ff8 Ring heller politiet, HVER GANG, og loggfør alt av støy. Bruk dette som dokumentasjon ved henvendelse til styret ang. begjæring om tvangssalg. Eneste måten å få ut sånne folk på. Anonymkode: 5bca9...92a 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #17 Skrevet 2. september 2022 Ring politiet og fortsett å klar til styret, skriftlig! Anonymkode: cc3e1...806 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #18 Skrevet 2. september 2022 Tviler på at disse lydene er så høye, heller mer mot at TS er veldig sensitiv. Hun sier at hun bråvåkner av lyder. Det kan være så lite som at den dør blir lukket. Man får faktisk lov til å gå på do og bevege seg i egen leilighet mellom 23 og 6. Til dere som sier man skal ringe politiet, det skal litt mer til enn vanlige levelyder for at politiet rykker ut. Skjerp deg, TS. Anonymkode: 1635f...516
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #19 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tviler på at disse lydene er så høye, heller mer mot at TS er veldig sensitiv. Hun sier at hun bråvåkner av lyder. Det kan være så lite som at den dør blir lukket. Man får faktisk lov til å gå på do og bevege seg i egen leilighet mellom 23 og 6. Til dere som sier man skal ringe politiet, det skal litt mer til enn vanlige levelyder for at politiet rykker ut. Skjerp deg, TS. Anonymkode: 1635f...516 Det er ikke noen dør som lukkes…i tillegg er naboen under også plaget av denne støyen. Han sier det høres ut som om han slipper tunge ting på golvet. Det er jeg enig med, i tillegg til at det høres ut som han dunker i veggen. Mener du at vi er på bærtur, og at denne naboen er ved sine fulle fem? har prøvd å snakke med han om andre ting ang uteområder; for eksempel beising, og det faktum at ingen bør sette matavfall på balkongen. Hadde et heftig “måseangrep” pga dette. Fyren virker på ingen måter helt god, men jeg driter i hva som feiler han-jeg ønsker bare å få sove om natten. Anonymkode: c78e1...e3a 1
missmcbeal Skrevet 2. september 2022 #20 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 15.11): Jeg har en nabo som er oppe om natten og lager en del støy. Dette er vibrasjonslyder, som ikke går an å isolere vekk(jf tømrer). Jeg har snakket med ham, og styret her har også gjort det. De har visst ikke mandat til å gjøre mer enn å oppfordre til nattero ift vedtektene vi har. Hva i alle dager gjør jeg? Har sovet i stuen i det siste, men nå verker ryggen så heftig. Må ta sovetabletter for å få sove på soverommet(vi er vegg i vegg). Skal jeg flytte må jeg ta opp 1,5 mill ekstra i lån. Er ufør og sliter med økonomi i tillegg til helsen. Banken innvilger uansett ikke nok lån: Men blir jo sykere av dette. Skulle ønske jeg kunne kjøpt et lite hus, men er for skadet til å utføre vedlikehold og alt som følger med hus🥺 Anonymkode: c78e1...e3a Radikalt forslag, men hva med å bytte om på stuen og soverommet visst jeg tolker det slik at du sover greit i stuen, du sover bare ikke spesielt godt siden du ikke har sengen din der? Ser ikke ut som denne saken kommer til å løse seg med det første, så jeg ville gått så radikalt til verks for å iallfall få det litt bedre midlertidig fremover. Også får du se litt an hva du skal gjøre. Kanskje er dette noe som vil roe seg, om det er slik du sier at du tror denne personen sliter med noe psykisk, eller at han ender opp med å flytte ut. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå