Gå til innhold

Hvor mye bagasje trenger jeg EGENTLIG? Erfaringer og tips takk :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dra til Europa og være i 2 mnd. Jeg er bare litt usikker (som alltid) på hvor mye jeg egentlig trenger å ta med for stort sett så har jeg ikke trengt alt jeg har tatt med. Jeg har 2 kofferter da en veldig stor og en sånn mellomstor. 
Tenker kanskje å gå for den mellomstore. Skal til et ganske varmt land så store vinterklær tar jeg ikke med.  Skal jeg få billigst mulig flybillett så betaler jeg kun tillegg for innsjekket bagasje og en liten veske ombord på flyet. Tror dere det er lite? Synes liksom det er vanskelig å vurdere hvor mye man skal ta med seg..

Anonymkode: 90618...0bb

Skrevet

Sjekk One Bag-bevegelsen. Du har ikke med deg mer enn du får plass til i en bag du kan ha med deg som håndbagasje.

Du kan fint ha mindre klær enn du tror du trenger, og heller vaske underveis.

Skrevet

Skal du bo fast ett sted? Har du vaskemuligheter? Er det ferie, jobb, andre aktiviteter? Med mindre jeg må bære bagasjen over lengre strekninger, vil jeg som regel heller ha med litt for mye enn litt for lite. En ting er hvor lite man i teorien kan klare seg med, en annen ting hva man trenger for å ha det bra (mvh jåla som liker variasjon).

Gjest Linny111
Skrevet

Jeg tar alltid med én koffert i håndbaggasjestørrelse og vasker klær på veien.

Skrevet

Det er bedre å ha med for lite enn for mye, og heller vaske det du har. Er du i et varmt land så tørker det fort også. Du kan alltids kjøpe noe der du er også om du mangler et klesskift.

Anonymkode: a8cb2...7cc

Skrevet

Min datter som dro bort et år og også tok med vinterklær klarte seg med 23 kg innsjekket pluss 8 kg håndbagasje og pc-veske. Hun tenker å vaske underveis;)

Anonymkode: b2a87...be0

Skrevet

Takk for forslag. Så dere tror det er nok med en innsjekket kolli i nest største str? Den største kofferten min er den største Samsonite, mens den andre jeg har er den mellomstore typen. Og bare en veske for hånd? :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takk for forslag. Så dere tror det er nok med en innsjekket kolli i nest største str? Den største kofferten min er den største Samsonite, mens den andre jeg har er den mellomstore typen. Og bare en veske for hånd? :)

Hva skal du gjøre i det landet? Ferie? Får du tilgang til vaskemaskin? Det landet du skal til, er det varmt også når du skal dit? Sånn som Kroatia begynner å bli kaldere nå og om noen uker er det nødvendig med varmere klær, mens i Alicante, Barcelona etc er det varmt lenger. 

hvis det var meg så hadde den nest største vært nok. Har med årene lært at jeg ikke bruker en brøkdel av det vi tar med. Så har jeg også lært meg å vaske for hånd. Kjoler og ting som ikke trenger å vaskes på høy temp vasker jeg og tørker på rommet/veranda. Hadde med 2 kofferter på 15 dagers reise for 2 voksne og 3 barn i sommer. Gikk helt fint selv uten vaskemuligheter.

Anonymkode: 454f7...d0d

Skrevet

Jeg ville tatt den store, men bare fylt halve. I løpet av to måneder har det en tendens til å hope seg opp greier. Hvis du tar med en stappfull mellomstor koffert, risikerer du bare at du må kjøpe en ny koffert og betale for to kolli når du skal hjem.

Anonymkode: ce2f5...eed

Skrevet

vi var tre uker på ferie uten at vi fikk bagasjen vår - den kom faktisk aldri, og vi reiste hjem etter tre uker med håndbagasje av nytt tøy, toalettsaker osv. Så lenge du har tilgang til vaskemaskin er det egentlig fint lite du trenger.. 

To teskjorter, en bukse til pent og en til hverdagslige ting, en shorts, kjole eller et skjørt om du er dame, gode sko, lette sko som sandaler om det er fint vær, en genser eller to og kanskje en jakke  som igjen er avhengig av været og fire - fem truser og evt to - tre BH / treningstopper og fire - fem par sokker.. Det betyr at du alltid har rent tøy og at du vasker ukentlig.. 

Jeg dro hjem med to shorts, et skjørt, to kjoler, tre topper og sandaler samt undertøy/bikini - vi var i Australia så det var liksom ikke behov for noe særlig med klær.. 

Anonymkode: 7191e...90f

Skrevet

Jeg ville klart meg med medium koffert. 
Men jeg har en enkel garderobe, hvor alt kan kombineres med alt, og vil helt klart overleve med kun to par sko på 2 måneder. 
Ikke har jeg behov for mye baderomsartikler, kun litt enkel sminke som lett får plass i håndbagasje. Barberhøvel, sjampo og sånt kjøpes på tur. 

Jeg har vært seks måneder i utlandet, hvor jeg måtte ha med lette vinterklær, i tillegg til vår/sommer.
Skulle bo på hostel første tiden og trengte sovepose i tillegg. Siden jeg skulle være såpass lenge ble det stor koffert, som ikke var full. 

Anonymkode: 9866b...f6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...