Gå til innhold

Hvorfor gjør han dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Sjokkert sosialklient
Skrevet

Ser det siste utspillet til Bjarne Håkon Hanssen.

Han vil fjerne velferdsordninger.De fattige i dette landet her sliter ifra før. Han vil bare gjøre det verre. Jeg er så uheldig å være avhengig av yrkesrettet attføring.

Jeg er syk og kan ikke jobbe. Nå forsøker jeg å ta opp skolegangen igjen. Attføringen er så lav at jeg må ha supplerende sosialhjelp for å klare boutgifter,strøm og mat.

Leiligheten min er liten uten gang . Den er på 40 kvm.Bygården jeg bor i er slitt og jeg får ikke bostøtte. :tristbla:

Jeg skjønner ikke hvordan regjeringen kan tillate at en statsråd kan være så stygg mot en gruppe mennesker som sliter. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kommer bare til å skape flere tapere. Mennesker begynner å komme seg litt får et knytteneveslag iansiktet av denne statsråden.

Har regjeringen glemt hva den lovet? :cry:

Ellers så kan jeg si til Bjarne Håkon Hanssen at jeg "står opp om morran".

At det går ann å oppføre seg så stygt og respektløst!! :frustrert:

Skrevet

:klem:

Ikke gi opp og ikke la uvitende menneskers ubetenksomme kommentarer knekke deg!

Skrevet

Det som han tydeligvis ikke forstår er at svært mange av sosialklientene også er mottaker av andre stønader som f.eks attføring og rehabiliteringspenger.

Satsene er så lave at man ikke klarer seg uten sosialhjelp.

Tusen takk for de støttende ordene.

Jeg blir ikke bare lei meg ,jeg blir redd også. :tristbla:

Man risikerer jo å miste livsnødvendige midler.

Uttalelsene hans å det han planlegger å gjøre er utilgivelig. :tristbla:

Skrevet

Det er liksom ikke Bjarne Håkon *pølsa* Hansen som gjør dette alene da: det er et helt departement.

Du kan jo prøve å søke deg til noen jobbintervju og se om det kan være noe som passer deg.

Skrevet

Hva gikk det siste utspillet fra Bjarte ut på da? (Har vært i utlandet og ikke fulgt helt med her i gamlelandet de siste ukene...)

Skrevet
Det er liksom ikke Bjarne Håkon *pølsa* Hansen som gjør dette alene da: det er et helt departement.

Du kan jo prøve å søke deg til noen jobbintervju og se om det kan være noe som passer deg.

Vedkommende sa jo i sitt innlegg at hun er syk og mottar stønad,da kan hun vel ikke jobbe akuratt nå i alle fall.

jeg har vært igjennom hele sulamitten med rehabilitering,yrkesretted attføring,men jeg ble bare sykere,så idag er jeg uføretrygdet.

jeg er ikke rik og det kommer jeg aldri til å bli.

Bare jeg får mat på bordet og får betalt de nødvendige utgiftene skal jeg være fornøyd.

jeg ble ikke uføretrygdet fordi jeg ville bli rik , ikke står opp om morran osv.

Hvor jeg får pengene fra er egentlig uvesentlig,det viktigste for meg var å få en godkjennesle på papiret at jeg er meg og at jeg er syk.

For meg var det meget viktig å bli hørt og forstått.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

En link eller litt fyldigere info om hva dette går ut på hadde vært greit... :icon_question:

Skrevet

jeg og savner en link eller hint til sted man kan lese hans utsagn om dette.

for om han har gått ut og sagt bl.a at sosialklienter bør komme seg opp på morgenen etc, så er det vel litt dårlig kommunikasjon...

men det kommer jo an på helheten i det han sa og situasjonen.

og til gjest som skrev : "Du kan jo prøve å søke deg til noen jobbintervju og se om det kan være noe som passer deg."

når man går på yrkesrettet attføring, så betyr det at man er i en situasjon der man trenger noe tilrettelegging eller utdanning for å komme seg ut i jobb pga sykdom.

det er da ikke bare å søke på noen jobber og dra på noen intervjuer og se om det er noe som kan passe. ;)

hadde det vært så lett, så regner jeg med at vedkommende ikke hadde blitt satt på yrkesrettet attføring, for det skal ikke være enkelt å få det.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Det står da ingenting her om at de skal fjerne noen velferdsordninger, tvert imot er det satt av mere penger til slike på statsbudsjettet.

Skrevet

De skal ikke fjerne none velferdsorninger i det hele tatt, med unntak av ett lite kutt i kontantstøtten. Ellers blir de fleste velferdsordningene økt.

Han uttalte seg bare noe klønete i det intervjuet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...