GÃ¥ til innhold

Er alle heldresser til baby ansett som pyjamas? 🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker best å bruke heldress på babyen min, i bomull gjerne. Men er alle heldresser liksom pyjamas? Hva skiller en pyjamas fra andre lignende plagg? Synes det er greiere enn body med bukse utenpå, av en eller annen grunn. Blir liksom så lag på lag i rumpepartiet. 

Anonymkode: cbe30...177

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser litt på tykkelsen i stoffet, føler ofte pysjene er tynnere.

Anonymkode: 90994...53f

• Liker 3
Skrevet

Det er masse heldresser som ikke er pysjamas. 

Noen er åpenbart tykkere i stoffet. Andre har trykk/mønster som viser at de er klær ment for å vise frem. 

Ellers er det vel heller ikke så galt å la en liten baby være i pysjamas døgnet rundt. Så lenge man skifter jevnlig. 

Anonymkode: 89fbc...4d1

• Liker 2
Skrevet

Eg vil seie at om du vil bruke det som pysj, så er det pysj. Vil du bruke det som sparkedress, så er det sparkedress ;) Gjer det som er enklast, babyen bryr seg ikkje om kva den har på. 

Anonymkode: 106e3...ebc

• Liker 3
Skrevet

Foretrekker ofte heldresser selv, det er så enkelt. Noen heter jo sparkedress, og noen heter pysj. Hjemme kan jeg fort ta på de pysjene hun vanligvis bruker om natten, fordi hun hater å få body over hodet, og gulper opp på alt.

Bruker en heldress fra kappahl som egentlig heter "pysjamas", men den er litt tykkere i stoffet, har volanger og et fint mønster som ikke minner om "natta". Bruker den støtt og stadig som heldress, selv når vi er ute av huset. Kjempelett å dra den på etter svømming, så er vi kjapt påkledd og ute av garderoben.

Anonymkode: 7dfaf...961

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du skulle være forskjell på dag- og nattklær til en baby, ts? 

Babyer behøver klær i naturmaterialer som verken er for varme eller for kalde, som er behagelige mot huden, ikke inneholder altfor mange giftstoffer, og ikke har strikk/knapper/stropper som kan vikle eller trykke eller gnage eller på annet vis skade dem. 

Det spiller like liten rolle om butikken selger klærne som «nattøy» som det gjør om butikken markerer dem med kjønn. 
Babyen skal ikke i jobbintervju, den skal gulpe og bæsje og sove.

Du gjør for øvrig rett i å være skeptisk til bukser. Babyer og strikk rundt magen er oppskriften på magevondt.

Anonymkode: 53cd9...928

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva mener du skulle være forskjell på dag- og nattklær til en baby, ts? 

Babyer behøver klær i naturmaterialer som verken er for varme eller for kalde, som er behagelige mot huden, ikke inneholder altfor mange giftstoffer, og ikke har strikk/knapper/stropper som kan vikle eller trykke eller gnage eller på annet vis skade dem. 

Det spiller like liten rolle om butikken selger klærne som «nattøy» som det gjør om butikken markerer dem med kjønn. 
Babyen skal ikke i jobbintervju, den skal gulpe og bæsje og sove.

Du gjør for øvrig rett i å være skeptisk til bukser. Babyer og strikk rundt magen er oppskriften på magevondt.

Anonymkode: 53cd9...928

Vet ikke, liker ikke om det skulle se ut som om jeg bare har røsket ungen opp av senga og gått ut av huset uten å skifte. Ja, jeg er et så gjennomsyret overfladisk menneske at jeg bryr meg bittelitt om hva folk tenker 😛 liker også å skille på dag og natt, for mitt eget hode sin del, så vi i alle fall har en illusjon om at natt og nattesøvn finnes 😅

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Foretrekker ofte heldresser selv, det er så enkelt. Noen heter jo sparkedress, og noen heter pysj. Hjemme kan jeg fort ta på de pysjene hun vanligvis bruker om natten, fordi hun hater å få body over hodet, og gulper opp på alt.

Bruker en heldress fra kappahl som egentlig heter "pysjamas", men den er litt tykkere i stoffet, har volanger og et fint mønster som ikke minner om "natta". Bruker den støtt og stadig som heldress, selv når vi er ute av huset. Kjempelett å dra den på etter svømming, så er vi kjapt påkledd og ute av garderoben.

Er akkurat sånn det er her og. Har lagt elsk på en "pysjamas" fra newbie som vi bruker mye ute. Den er litt tykkere i stoffet. Ellers blir det mye klær litt sånn om hverandre hjemme. 

Får prøve å se etter noe som heter "sparkedress" jeg, da. Men det er vel nødvendigvis med føtter tror jeg 🤔

Ts

Skrevet

Min har brukt "pysj" de siste ukene 😅 11 uker

Vi er jo stort sett bare inne, og er vi ute så har han jo ulldress utenpå igjen.👌

Anonymkode: b067f...ed2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er akkurat sånn det er her og. Har lagt elsk på en "pysjamas" fra newbie som vi bruker mye ute. Den er litt tykkere i stoffet. Ellers blir det mye klær litt sånn om hverandre hjemme. 

Får prøve å se etter noe som heter "sparkedress" jeg, da. Men det er vel nødvendigvis med føtter tror jeg 🤔

Ts

På kappahl har de en kategori på nett som heter jumpsuits hvert fall, og vi har en sånn også. Noen er litt tykke, andre sånn passe.

Nå blir det kjøligere, og da er det fort tid for ull igjen. Vi hadde mange fine heldresser i ull i vinter😊 De fleste fikk vi i gave, men tror favorittene var fra Joha og Hust & Claire😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et par "pysj" vi kun bruker på dagtid pga de er tykke. Ellers kan du forsøke å søke på heldress, sparkedress, jumpsuit, omslagsdress, strikkedress for å finne hele dresser :) Liker det selv og synes det er rart det er så lite av det sammenlignet med antall body og bukser (+ mengder av upraktiske selebukser, kjoler osv). Og dumt at mange som finnes har hette, vil helst ha uten..

Jeg har funnet fra Fixoni, Fresk, Polarn og Pyret, Hust & Clair og MarMar

Anonymkode: 1ab96...ec0

• Liker 1
Skrevet

Har flere heldresser som er ull- eller bomull som ikke er pysj! 

Anonymkode: f918d...dc0

Skrevet

Jeg kledde nylig på babyen min en flott heldrakt i fint mønster og farger. Pappaen bare næmmen har du pysj på deg nå. Og jeg bare nei, det er en playsuit! (var det som sto i nettbutikken) 😅 Så ja, ser kanskje ut som en pysj. Men syns ikke det var så nøye.

Skrevet

Noen heldresser er jo åpenbart dagklær, men barna mine brukte mange heldresser på dagtid som jeg seinere skjønte at kanskje var pysj. Favorittene var fra Lilleba og ull-silke fra Hust&Claire. Når babyen er liten, spiller det jo ingen rolle uansett, så lenge klærne er behagelige.

Anonymkode: 20607...f58

Skrevet

Skjønner deg godt.. når eldste var liten så hadde jeg en søt drakt med bambi og blonder på - fikk spørsmål om «har hun ikke skifta ut av pysjamasen?» viste seg at det teknisk sett sto «pysjamas» på kategorien når jeg søkte den opp på nett. hadde fått den i gave 😅. 

Syntes uansett det var bittelitt ubehagelig. Men, har ikke gjort noe annerledes av den grunn. Minsten går i «pysjamas» titt og stadig, og han er 10 mnd 😅. 

Skrevet

Syns ofte pyjamas har litt tynnere stoff. 

Anonymkode: aee67...200

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...