Gå til innhold

Han er så opptatt av stabilitet og rutiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært med en mann i 2 år og han er så veldig opptatt av rutiner og stabilitet.. Hver minste lille konflikt gjør at han blir helt satt ut... Er det noe på jobben blir han veldig opprørsk og har vi hatt en diskusjon blir han også det. Han har vært på samme arbeidsplass i 25 år og sier det er ustabilt om det blir bittelitt uenigheter der. Han vil slutte, men klarer ikke fordi han er livredd for forandringer .......

Han kan ikke reise på ferie fordi dette er ukjent farvann for han. Han takler ikke ukjente lyder, ukjent seng  eller ukjent mat. Han må spise det han er vant til ( hamburger ) ellers blir han oppjaget.   Så han må bare holde seg hjemme i ferier, noe jeg syns er kjedelig. 

Han vil ikke ha barn, og han sa at det var fordi det var så ustabilt på jobben ( bare vært der i 25 år .....)

Om vi skulle ha barn så måtte vi også bo sammen i 5 år først for å se hvordan dette går.....for det har vi tid til liksom . Jeg vil da være 43 år og han over 50.....

Når folk skiller seg syns han det er sååå grusomt.  Når de har vært sammen siden 16 års alderen er det visst helt grusom ifølge han.

På lørdag formiddag er han vant til å sysle hjemme, han kan ikke gjøre noen avik her.

Han skal ikke flytte noen steder, han skal ikke ofre noe........

Jeg prøver å hinte om at han har angst, men da blir han bare sur.... han er så egen og sta i tillegg. 

Anonymkode: 42ac9...399

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok rett i at han sliter litt med angst. Men jeg tror ikke dere passer sammen. Han virker rimelig hardt rammet, og du ønsker mye mer enn hva jeg kan se for meg at han kan klare. 

Anonymkode: fb099...aa7

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette med å være sta og egen kjenner jeg forresten igjen fra egen angst. Man kommer litt i forsvar fordi en føler at andre alltid vil pushe deg over egne grenser, gjerne for deres egen vinning. I tillegg så er jo angsten en slags beskytter, den hindrer oss i å gjøre noe som vi føler er farlig eller for vanskelig. Det er utrolig hardt å konfrontere angst og flytte grenser. 

Anonymkode: fb099...aa7

• Nyttig 1
Skrevet

Det høres ut som om han trenger profesjonell hjelp, ja. Det der hadde jeg ikke holdt ut. Og jeg er litt sånn selv, med høytfungerende autisme.

Anonymkode: 33db1...4d3

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg syns det høres ut som en form for autisme og jeg tror ikke han nødvendigvis trenger psykolog men han trenger nok noen som forstår hvorfor han er slik og som kan utfordre han i trygge omgivelser til å gå utenfor det trygge han kjenner og inn i det litt ukjente om du skjønner? 

Endret av Carrot
  • Liker 4
Skrevet

Det høres ikke ut som dere er rett for hverandre, og det høres ut som han har det bedre uten barn.

Var det forresten noe du lurte på med innlegget ditt, eller bare trengte du å skrive ut frustrasjon?

Anonymkode: f8f52...013

• Nyttig 3
Skrevet

Han der får du ikke forandret, om det var det du lurte på.

Anonymkode: 40c7e...848

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Autisme 

Anonymkode: 8b72a...267

• Liker 3
Skrevet

Du får enten finne ut av om du vil leve med dette eller ikke.

Du vil ikke kunne endre han, så vil du ikke leve med det så må du finne deg noen andre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Autisme 

Anonymkode: 8b72a...267

tror du det ? hva mer er typisk ? 

Skrevet

Han her kan hvertfall ikke få barn.

Han har jo tvangstanker. 

Er vel så vidt han klarer ha kjæreste. Du tilpasser deg vel utelukkende han, og ikke omvendt.

Eneste fordelen jeg kan se her, er at han er veldig forutsigbar for deg da. Du vet jo alltid hvor mannen er og hva han gjør 😛

Kjedelig å leve resten av livet slik, men noen liker jo det.

Han kommer IKKE til å forandre seg! Og vil nok bli ett ufyselig menneske å forholde seg til om det plutselig skjer store forandringer....

Anonymkode: 52b91...d28

• Liker 1
Skrevet

Hva er galt med det trygge og kjente? Man er da for pokker ikke autist for det. Men dere passer vel ikke sammen da, bare erkjenn det . 

Anonymkode: 57f10...126

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke bare angst vil jeg tro.

Men selv med en utredning som gir svar så bedres nok ikke noe så ekstremrigid dessverre.

Barn bør han ikke få.

Anonymkode: 21062...895

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror han har det best med hamburger til middag, og ingen barn å følge opp....

Hvis du ønsker spennende ferier og et sunt familieliv hvor barna får utvikle seg slik de skal, så tenker jeg at du skal finne deg en annen mann. Dette er nok en kjekk mann, men en god far er han nok ikke. Du kan ikke endre dette.

Anonymkode: 8315d...822

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker også en form for autisme siden han er så redd for forandringer.

Anonymkode: 0bc7b...e97

• Liker 1
Skrevet

Asperger/autist

Anonymkode: af408...c49

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har vært med en mann i 2 år og han er så veldig opptatt av rutiner og stabilitet.. Hver minste lille konflikt gjør at han blir helt satt ut... Er det noe på jobben blir han veldig opprørsk og har vi hatt en diskusjon blir han også det. Han har vært på samme arbeidsplass i 25 år og sier det er ustabilt om det blir bittelitt uenigheter der. Han vil slutte, men klarer ikke fordi han er livredd for forandringer .......

Han kan ikke reise på ferie fordi dette er ukjent farvann for han. Han takler ikke ukjente lyder, ukjent seng  eller ukjent mat. Han må spise det han er vant til ( hamburger ) ellers blir han oppjaget.   Så han må bare holde seg hjemme i ferier, noe jeg syns er kjedelig. 

Han vil ikke ha barn, og han sa at det var fordi det var så ustabilt på jobben ( bare vært der i 25 år .....)

Om vi skulle ha barn så måtte vi også bo sammen i 5 år først for å se hvordan dette går.....for det har vi tid til liksom . Jeg vil da være 43 år og han over 50.....

Når folk skiller seg syns han det er sååå grusomt.  Når de har vært sammen siden 16 års alderen er det visst helt grusom ifølge han.

På lørdag formiddag er han vant til å sysle hjemme, han kan ikke gjøre noen avik her.

Han skal ikke flytte noen steder, han skal ikke ofre noe........

Jeg prøver å hinte om at han har angst, men da blir han bare sur.... han er så egen og sta i tillegg. 

Høres utvilsomt ut som autisme. Google it

Anonymkode: 8930a...f61

Skrevet

Høres ut som en på autismespekteret, men uansett autisme eller ei, du får nok ikke det du ønsker det med han. Dessverre.

• Liker 2
Skrevet

Det går ikke an å få barn med noen som hater forandring  

Anonymkode: 36717...c33

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...